Williams je podle své šéfky Claire Williamsové ve Formuli 1 kvůli tomu, aby vyhrával. To se mu ale minulý rok nepovedlo, proto by to chtěl letos napravit.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff označil Williams jako svého největšího soupeře v sezóně 2015. Williamsová je v předpovědích opatrná a očekávání fanoušků krotí.
"Od Tota to byl skutečný kompliment - v Mercedesu odvedli tak úžasnou práci! Prokazovali jsme, že bychom mohli bojovat a ke konci minulé sezóny jsme náskok Mercedesu stahovali. Myslím, že si musíme počkat, abychom se podívali, jak na tom všichni jsou. U Williamsu opravdu neradi hovoříme o očekáváních, nadějích nebo o snech pro nadcházející sezónu, existuje tolik proměnných," popisuje šéfka Williamsu pro Sky Sports.
"Musíme se podívat na to, jak na tom všichni jsou, ale pokud bychom se mohli prát s Mercedesem a bojovat s nimi o titul, tak by to bylo úžasné. Až na závodní dráze v Austrálii se dozvíme, jaká je realita.
Já se starám pouze o to, abychom ve svém voze měli motor Mercedesu, jde o ten nejlepší motor. Dokud si udrží tu vývojovou křivku a vyrovnají se tomu, co dělají ostatní, a udrží si svůj náskok, pak nemám moc důvodů pro to, abych si dělala starosti.
Jde o to, co dokážeme s naším šasi a s aerodynamickým balíkem, to je důležité, abychom mohli stáhnout náskok Mercedesu," pokračuje dcera zakladatele týmu, Franka Williamse. Loni dosáhli výrazného zlepšení a v šampionátu obsadili třetí příčku. Zůstávají ale nohama na zemi.
Williams je s pohonnými jednotkami Mercedes nadmíru spokojený (foto: Williams F1 Team)
"U Williamsu jsme vždy realisté, spíše než abychom se nechali příliš unést. Loni jsme dosáhli tak velkého pokroku, a letos na něm musíme stavět. Zde ve Formuli 1 jsme kvůli vítězstvím - a minulý rok jsme nevyhráli ani jeden závod.
Naší ambicí jsou tedy samozřejmě vítězství v závodech, pak chceme stavět na pokroku, který uděláme, a dostat se blíže špičce, snížit ten náskok a jednoho dne bojovat o mistrovství světa. Když to tedy shrnu, jde o zlepšení," dodává Williamsová.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.