Týmy Formule 1 již usilovně připravují své nové monoposty pro první předsezónní test v Jerezu. S vozem VJM08 pro sezónu 2015 to ale nestihne Force India.
Indická stáj ve středu v Mexiku sice představí nové zbarvení a sponzory, ovšem pouze na loňském voze VJM07, se kterým také ze strategických důvodů začne testování ve Španělsku. Letos bude svůj vůz vyvíjet pouze v pokročilém aerodynamickém tunelu v Kolíně nad Rýnem.
V něm přišli inženýři pod vedením technického ředitele na nová řešení svých aerodynamických problémů z minulosti. Čísla jsou podle Auto Motor und Sport povzbudivá. Tým proto volí odlišný přístup a s novým vozem VJM08 dorazí až 19. února do Barcelony.
Příští týden své nové vozy přes Internet odhalí McLaren (29. 1.), Ferrari (30. 1.), Toro Rosso v sobotu 31. 1. již naživo v Jerezu, kde druhý den ráno před začátkem testování poprvé spatříme také Lotus, Mercedes, Red Bull a Sauber.
Loňská prezentace vozu VJM07, s kterým zahájí letošní předsezónní testy,tým svou jezdeckou sestavu nemění (foto: Sahara Force India)
Williams chtěl svou novou zbraň prezentovat také v sobtu 31. 1., ovšem FW37 začíná také nabírat zpoždění - je proto možné, že první den ve Španělsku zmešká.
Data prezentací můžete sledovat na hlavní stránce F1news.cz ve slopuci vpravo.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.