Podle šéfa Ferrari Sergia Marchionneho musí výroba rudých vozů zůstat v Itálii. Jeho tým sice do sezóny 2015 vstoupí se zpožděním, v jejím průběhu se podle něj ale zlepší.
Prezident Ferrari vyloučil stěhování některých částí své stáje z Maranella do "zlatého údolí motorsportu" ve Spojeném Království, přestože rádo zaměstnává britské inženýry (zejména aerodynamiky).
V 80. letech učinilo štědrou nabídku konstruktérovi McLarenu Johnovi Barnardovi. Poté, co na ni kývl, mu od roku 1987 umožnilo pro tým pracovat z anglické základny Ferrari Guildford Technical Office (GTO), kde mj. pro Scuderii vyvinul i první poloautomatickou převodovku. A kdybychom šli ještě dále do historie, tak bychom zjistili, že si Ferrari nechalo v Anglii dokonce postavit i šasi - šlo o 312 B3 v roce 1972.
Nový prezident stáje z Maranella po odvolání několika vedoucích představitelů a velkých změnách ale jakékoliv stěhování do Británie odmítá: "Ferrari, to je Itálie, a na této exkluzivní věci se nic měnit nebude. Ferrari se musí vyrábět v Itálii. Cokoliv jiného by bylo rouháním."
Na autosalónu v Detroitu minulý víkend opět potvrdil, že ve vývoji monopostu pro sezónu 2015 zaostávají: "Zaostáváme, ale v průběhu sezóny se staneme silnějšími," pokračuje Marchionne, který vnímá částečné rozmrazení vývoje motorů v průběhu roku jako "vítězství" Ferrari. Jde však o relativní úspěch, protože z dodatečného vývoje budou těžit i ostatní výrobci včetně loni dominantního Mercedesu, který si tak svůj náskok může udržet.
Sergio Marchionne (vpravo) do Velké Británie nic přesouvat nehodlá (foto: Scuderia Ferrari)
Marchionne nyní působí nejen jako prezident Scuderie Ferrari, ale také jako výkonný ředitel Fiatu. Jak dlouho hodlá nést dvojité břímě? "Už jsem si svůj život zjednodušil, protože používám jen tři telefony," odpovídá pro SpeedWeek s úsměvem. "Ale je pravdou, že v současné době žiju hlavně v letadlech."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.