Podle šéfa Ferrari Sergia Marchionneho musí výroba rudých vozů zůstat v Itálii. Jeho tým sice do sezóny 2015 vstoupí se zpožděním, v jejím průběhu se podle něj ale zlepší.
Prezident Ferrari vyloučil stěhování některých částí své stáje z Maranella do "zlatého údolí motorsportu" ve Spojeném Království, přestože rádo zaměstnává britské inženýry (zejména aerodynamiky).
V 80. letech učinilo štědrou nabídku konstruktérovi McLarenu Johnovi Barnardovi. Poté, co na ni kývl, mu od roku 1987 umožnilo pro tým pracovat z anglické základny Ferrari Guildford Technical Office (GTO), kde mj. pro Scuderii vyvinul i první poloautomatickou převodovku. A kdybychom šli ještě dále do historie, tak bychom zjistili, že si Ferrari nechalo v Anglii dokonce postavit i šasi - šlo o 312 B3 v roce 1972.
Nový prezident stáje z Maranella po odvolání několika vedoucích představitelů a velkých změnách ale jakékoliv stěhování do Británie odmítá: "Ferrari, to je Itálie, a na této exkluzivní věci se nic měnit nebude. Ferrari se musí vyrábět v Itálii. Cokoliv jiného by bylo rouháním."
Na autosalónu v Detroitu minulý víkend opět potvrdil, že ve vývoji monopostu pro sezónu 2015 zaostávají: "Zaostáváme, ale v průběhu sezóny se staneme silnějšími," pokračuje Marchionne, který vnímá částečné rozmrazení vývoje motorů v průběhu roku jako "vítězství" Ferrari. Jde však o relativní úspěch, protože z dodatečného vývoje budou těžit i ostatní výrobci včetně loni dominantního Mercedesu, který si tak svůj náskok může udržet.
Sergio Marchionne (vpravo) do Velké Británie nic přesouvat nehodlá (foto: Scuderia Ferrari)
Marchionne nyní působí nejen jako prezident Scuderie Ferrari, ale také jako výkonný ředitel Fiatu. Jak dlouho hodlá nést dvojité břímě? "Už jsem si svůj život zjednodušil, protože používám jen tři telefony," odpovídá pro SpeedWeek s úsměvem. "Ale je pravdou, že v současné době žiju hlavně v letadlech."
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.