Pořadatelé pěti velkých cen naplánovali letos starty o hodinu dříve než minulý rok. Týká se to Austrálie, Malajsie, Číny, Japonska a Ruska.
Společnost Formula One Management (FOM) vydala dokument, ve kterém oznamuje dobu všech částí závodního víkendu včetně tréninků, kvalifikací a závodů. Vyplývá z něj, že v Austrálii, Malajsii, Číně, Japonsku a Rusku se dočkáme časového posunu: startovat se bude o hodinu dříve než loni.
Během let se závody v Asii posouvali na pozdější odpolední dobu, což bylo příhodnější pro hlavní část televizních diváků v Evropě. Po těžké nehodě Julese Bianchiho loni v deštivém Japonsku bylo po vyšetřování doporučeno, aby závody "nezačínaly později než čtyři hodiny před západem slunce či setměním." Francouz stále leží v kritickém stavu v nemocnici v Nice.
Pořadatelé Velké ceny Malajsie již minulý týden naznačili, že s Berniem Ecclestonem hovořili o dřívějším začátku - o posunu z 16 na 15 hodin, což jeho společnost FOM nyní potvrzuje.
Po nehodě Julese Bianchiho loni v Suzuce dojde v sezóně 2015 k časovým změnám (foto: Pirelli)
Sezóna 2015 začíná 15. března v Austrálii v 16 hod (6 hod ráno našeho času), po Malajsii dojde k také posunu třetího podniku - Velké ceny Číny - z 15 na 14 hod místního času. Ve druhé části sezóny pak ve 14 hod budou začínat závody v Japonsku i v Rusku.
Kalendář závodů 2015 najdete zde.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.