Pokud bude nový vůz STR10 konkurenceschopný, mohl by podle šéfa Toro Rosso nejmladší pilot F1, Max Verstappen, bodovat již v prvním závodě.
Teprve sedmnáctiletý mladík dostane šanci u Toro Rosso místo Jeana-Erica Vergneho. Šéf týmu Franz Tost nevidí důvod, proč by při svém debutu nemohl dokázat totéž, co loni Daniil Kvjat, který skóroval při svém prvním závodě ve Formuli 1.
"Viděl jsem ho před dvěma lety v motokárovém mistrovství světa a docela na mě svou rychlostí a ovládáním svého vozu zapůsobil. Jsem opravdu přesvědčený o tom, že pokud mu poskytneme dobré auto, pak ihned získá body.
Bude to podobný příběh jako u Daniila. Nečekám u něj žádné problémy. Na Melbourne bude dobře připravený. Minulý rok jsem v této fázi dostával stejné otázky ohledně Kvjata. Max přichází do F1, řekl bych, s 10 letou zkušeností [včetně motokár]," uvádí Tost, podle něhož se doba dost změnila - monopost F1 nyní není tak náročný na ovládání.
"Když se vrátíte o 20 let zpět, situace byla úplně jiná. Teď může s formulí jezdit 15letý. Pravidla FIA to umožňují a teď do F1 mohou vstupovat 16 či 17letí. Časy se změnily. Nejde o věk, ale o výkonnost, kterou pilot prokazuje."
Závodní inženýr Xevi Pujolar dává v továrně teoretické lekce svému novémujezdci - Maxovi Verstappenovi (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Vím, že je hodně pilotů, kterým je 24, ale na F1 jsou jednoduše příliš pomalí. A že existuje mnoho mladých pilotů, kteří jsou velmi rychlí a kteří prokazují dobrou výkonnost. Jsem přesvědčený o tom, že Max to bude potvrzovat, pokud mu poskytneme řádné auto," dodává šéf Toro Rosso pro Autosport.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.