Pokud bude nový vůz STR10 konkurenceschopný, mohl by podle šéfa Toro Rosso nejmladší pilot F1, Max Verstappen, bodovat již v prvním závodě.
Teprve sedmnáctiletý mladík dostane šanci u Toro Rosso místo Jeana-Erica Vergneho. Šéf týmu Franz Tost nevidí důvod, proč by při svém debutu nemohl dokázat totéž, co loni Daniil Kvjat, který skóroval při svém prvním závodě ve Formuli 1.
"Viděl jsem ho před dvěma lety v motokárovém mistrovství světa a docela na mě svou rychlostí a ovládáním svého vozu zapůsobil. Jsem opravdu přesvědčený o tom, že pokud mu poskytneme dobré auto, pak ihned získá body.
Bude to podobný příběh jako u Daniila. Nečekám u něj žádné problémy. Na Melbourne bude dobře připravený. Minulý rok jsem v této fázi dostával stejné otázky ohledně Kvjata. Max přichází do F1, řekl bych, s 10 letou zkušeností [včetně motokár]," uvádí Tost, podle něhož se doba dost změnila - monopost F1 nyní není tak náročný na ovládání.
"Když se vrátíte o 20 let zpět, situace byla úplně jiná. Teď může s formulí jezdit 15letý. Pravidla FIA to umožňují a teď do F1 mohou vstupovat 16 či 17letí. Časy se změnily. Nejde o věk, ale o výkonnost, kterou pilot prokazuje."
Závodní inženýr Xevi Pujolar dává v továrně teoretické lekce svému novémujezdci - Maxovi Verstappenovi (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Vím, že je hodně pilotů, kterým je 24, ale na F1 jsou jednoduše příliš pomalí. A že existuje mnoho mladých pilotů, kteří jsou velmi rychlí a kteří prokazují dobrou výkonnost. Jsem přesvědčený o tom, že Max to bude potvrzovat, pokud mu poskytneme řádné auto," dodává šéf Toro Rosso pro Autosport.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.