Pokud bude nový vůz STR10 konkurenceschopný, mohl by podle šéfa Toro Rosso nejmladší pilot F1, Max Verstappen, bodovat již v prvním závodě.
Teprve sedmnáctiletý mladík dostane šanci u Toro Rosso místo Jeana-Erica Vergneho. Šéf týmu Franz Tost nevidí důvod, proč by při svém debutu nemohl dokázat totéž, co loni Daniil Kvjat, který skóroval při svém prvním závodě ve Formuli 1.
"Viděl jsem ho před dvěma lety v motokárovém mistrovství světa a docela na mě svou rychlostí a ovládáním svého vozu zapůsobil. Jsem opravdu přesvědčený o tom, že pokud mu poskytneme dobré auto, pak ihned získá body.
Bude to podobný příběh jako u Daniila. Nečekám u něj žádné problémy. Na Melbourne bude dobře připravený. Minulý rok jsem v této fázi dostával stejné otázky ohledně Kvjata. Max přichází do F1, řekl bych, s 10 letou zkušeností [včetně motokár]," uvádí Tost, podle něhož se doba dost změnila - monopost F1 nyní není tak náročný na ovládání.
"Když se vrátíte o 20 let zpět, situace byla úplně jiná. Teď může s formulí jezdit 15letý. Pravidla FIA to umožňují a teď do F1 mohou vstupovat 16 či 17letí. Časy se změnily. Nejde o věk, ale o výkonnost, kterou pilot prokazuje."
Závodní inženýr Xevi Pujolar dává v továrně teoretické lekce svému novémujezdci - Maxovi Verstappenovi (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Vím, že je hodně pilotů, kterým je 24, ale na F1 jsou jednoduše příliš pomalí. A že existuje mnoho mladých pilotů, kteří jsou velmi rychlí a kteří prokazují dobrou výkonnost. Jsem přesvědčený o tom, že Max to bude potvrzovat, pokud mu poskytneme řádné auto," dodává šéf Toro Rosso pro Autosport.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.