Technický ředitel Williamsu Pat Symonds hovoří o tom, jak se jeho tým posunul kupředu. K tomu nedošlo pouze díky štěstí či výbornému motoru.
Stáj z Grove sezónu 2013 zakončila na devátém místě s 5 body, loni ale vyskočila na třetí příčku před Ferrari i McLaren poté, co nasbírala bodů 64krát více. Někteří tento úspěch připisují skvělému motoru Mercedesu a kusu štěstí, podle technického ředitele se ale zlepšil i tým.
"Ano, měli jsme výbornou pohonnou jednotku. Ale v roce 2013 jsme měli také stejný motor, jako kluci, kteří vyhráli šampionát konstruktérů, takže si myslím, že jsme se hodně posunuli kupředu," vysvětluje Symonds.
"Bojujeme teď s velkými kluky. Bojujeme s těmi, kdo utrácejí dvakrát více peněz než my - a to další posun vpřed hodně, hodně ztěžuje. Pokud ale vezmeme plně na vědomí všechny ty věci, které nám v roce 2014 přinesly úspěch, pokud je dále zlepšíme, plně jim porozumíme a trochu se ve všech těchto oblastech posuneme, pak si pozici minimálně udržíme, pokud se tedy neposuneme dále," myslí si technický ředitel Williamsu.
Soupeři ale nespí a tvrdě pracují i výrobci konkurenčních pohonných jednotek. "Pro Renault a Ferrari bude zimním vítězstvím, pokud se jim podaří získat 70 koní navíc," píše Autosport. Jenže dle zákulisních informací se zlepší i Mercedes - alespoň o 50 koní. V tom případě bychom se dle jednoho inženýra z týmu odebírající Renaulty mohli těšit na další "naprosto dominantní" sezónu, v níž by o titul bojovali pouze dva jezdci se Stříbrnými šípy.
Cílem Williamsu je další zlepšení - podaří se mu získat alespoň druhou příčku?(foto: Williams F1 Team)
McLaren vstupuje do nové sezóny s Hondou, kterou můžou trápit problémy se spolehlivostí, byť by se naplnily optimistické scénáře a výkonnostně by na tom byla lépe než Renault či Ferrari, které prochází velkou restrukturalizací a které připustilo, že start sezóny 2015 ve vývoji opět zaspalo.
Otázkou tedy je, co dokáže Williams - podaří se mu zlepšit aerodynamiku a mechanické vlastnosti monopostu FW37 natolik, aby dokázal překonat Mercedes poté, co od něj odešly některé klíčové osobnosti (např. Bob Bell a Jock Clear)? Nebo porazí Force Indii a Lotus se stejným motorem a polepší si alespoň na druhou příčku?
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.