Technický ředitel Williamsu Pat Symonds hovoří o tom, jak se jeho tým posunul kupředu. K tomu nedošlo pouze díky štěstí či výbornému motoru.
Stáj z Grove sezónu 2013 zakončila na devátém místě s 5 body, loni ale vyskočila na třetí příčku před Ferrari i McLaren poté, co nasbírala bodů 64krát více. Někteří tento úspěch připisují skvělému motoru Mercedesu a kusu štěstí, podle technického ředitele se ale zlepšil i tým.
"Ano, měli jsme výbornou pohonnou jednotku. Ale v roce 2013 jsme měli také stejný motor, jako kluci, kteří vyhráli šampionát konstruktérů, takže si myslím, že jsme se hodně posunuli kupředu," vysvětluje Symonds.
"Bojujeme teď s velkými kluky. Bojujeme s těmi, kdo utrácejí dvakrát více peněz než my - a to další posun vpřed hodně, hodně ztěžuje. Pokud ale vezmeme plně na vědomí všechny ty věci, které nám v roce 2014 přinesly úspěch, pokud je dále zlepšíme, plně jim porozumíme a trochu se ve všech těchto oblastech posuneme, pak si pozici minimálně udržíme, pokud se tedy neposuneme dále," myslí si technický ředitel Williamsu.
Soupeři ale nespí a tvrdě pracují i výrobci konkurenčních pohonných jednotek. "Pro Renault a Ferrari bude zimním vítězstvím, pokud se jim podaří získat 70 koní navíc," píše Autosport. Jenže dle zákulisních informací se zlepší i Mercedes - alespoň o 50 koní. V tom případě bychom se dle jednoho inženýra z týmu odebírající Renaulty mohli těšit na další "naprosto dominantní" sezónu, v níž by o titul bojovali pouze dva jezdci se Stříbrnými šípy.
Cílem Williamsu je další zlepšení - podaří se mu získat alespoň druhou příčku?(foto: Williams F1 Team)
McLaren vstupuje do nové sezóny s Hondou, kterou můžou trápit problémy se spolehlivostí, byť by se naplnily optimistické scénáře a výkonnostně by na tom byla lépe než Renault či Ferrari, které prochází velkou restrukturalizací a které připustilo, že start sezóny 2015 ve vývoji opět zaspalo.
Otázkou tedy je, co dokáže Williams - podaří se mu zlepšit aerodynamiku a mechanické vlastnosti monopostu FW37 natolik, aby dokázal překonat Mercedes poté, co od něj odešly některé klíčové osobnosti (např. Bob Bell a Jock Clear)? Nebo porazí Force Indii a Lotus se stejným motorem a polepší si alespoň na druhou příčku?
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.