Fernando Alonso měl velkou chuť si vyzkoušet slavný závod, 24 Heures du Mans, s Porsche, tato informace byla takovým veřejným tajemstvím již nějaký čas. Nicméně svým angažmá u týmu McLaren Honda se Španěl musel s tímto snem minimálně na několik let rozloučit.
Dle posledních informací německého Auto Motor und Sport měl Fernando Alonso přeci jen dostat zelené světlo ze strany McLarenu pro účast ve slavném závodu a byl na dobré ceště, aby podepsal kontrakt s Porsche na 6 hodinovku ve Spa a 24 hodinovku v Le Mans.
Nicméně Honda, exluzivní motorářský partner týmu z Wokingu pro tuto sezonu, měla na poslední chvíli těmto plánům zabránit. Japonci totiž Porsche považují za přímého rivala a to zejména proto, že se v průběhu roku chystaní na různé trhy uvádět supersport s oprášeným slavným jménem, Honda NSX.
Porsche momentálně hledá dva týmové kolegy k Nicu Hülkenbergovi, který od Force Indie dostal svolení k výše zmíněným dvěma závodům. Asi před týdnem se vyrojily spekulace o tom, že by se s Hülkenbergem v Le Mans mohl svést Adrian Sutil, tomu ale prý komplikované smluvní vztahy se Sauberem také brání v podepsání nové smlouvy.
Fernando Alonso má Le Mans rád, už vloni se byl na závodě podívat(foto: McLaren)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.