Podle bývalého šéfa týmu Greama Lowdona má ruský tým Marussia 48 hodin na to, aby se podařilo vyřešit problémy a mohli tak nastoupit na startovní rošt během nadcházející sezóny.
Budoucnost týmu závisí čistě na tom, zda se podaří najít vhodné investory předtím, než se ve středu uskuteční závěrečná aukce. Řada vybavení (včetně továrny v Banburry patřící nyní Gene Haasovi) bylo prodáno, avšak stále ještě zbývá dostatek, aby mohli příští rok závodit.
"Pár aukcí již proběhlo, ale žádné ze zásadního vybavení pro fungování týmu nebylo prodáno. Ale kdyby se příští týden prodalo, bylo by náročné se vrátit. Stále je to však možné (účastnit se následující sezóny). Byla by to pro F1 dobrá zpráva a stejně tak pro naše fanoušky," uvedl Lowdon pro Sky Sports.
Zájem o koupi týmu byl projeven, avšak je klíčové, aby bylo vše vyřešeno během následujících dvou dní, ještě než začne aukce, aby tým mohl pokračovat. Zda se to podaří zůstává otázkou.
Aktualizace:Středeční aukce byla zrušena, podle Johna Bootha se objevil velmi vážný zájemce: "Jsme v docela pokročilé fázi jednání s novým investorem - s důvěryhodným investorem. Odložení aukce nám dává o něco více času pro průzkum." Jaká je podle něj šance na to, že si plácnou? "Dost vysoká."
Marussia ale už nebude mít čas na stavbu nového vozu, od FIA bude potřebovat zvláštní povolení, aby mohl startovat s loňskými monoposty, protože letos se změnila technická pravidla týkající se přední části nosu. O tom by prostřednictvím faxů hlasovala Světová rada motorsportu.
Auta jsou v současné době v Abú Zabí zabalena v krabicích. Podle Bootha by to ale bylo "poměrně jednoduché" je připravit pro první závod v Melbourne.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.