Podle bývalého šéfa týmu Greama Lowdona má ruský tým Marussia 48 hodin na to, aby se podařilo vyřešit problémy a mohli tak nastoupit na startovní rošt během nadcházející sezóny.
Budoucnost týmu závisí čistě na tom, zda se podaří najít vhodné investory předtím, než se ve středu uskuteční závěrečná aukce. Řada vybavení (včetně továrny v Banburry patřící nyní Gene Haasovi) bylo prodáno, avšak stále ještě zbývá dostatek, aby mohli příští rok závodit.
"Pár aukcí již proběhlo, ale žádné ze zásadního vybavení pro fungování týmu nebylo prodáno. Ale kdyby se příští týden prodalo, bylo by náročné se vrátit. Stále je to však možné (účastnit se následující sezóny). Byla by to pro F1 dobrá zpráva a stejně tak pro naše fanoušky," uvedl Lowdon pro Sky Sports.
Zájem o koupi týmu byl projeven, avšak je klíčové, aby bylo vše vyřešeno během následujících dvou dní, ještě než začne aukce, aby tým mohl pokračovat. Zda se to podaří zůstává otázkou.
Aktualizace:Středeční aukce byla zrušena, podle Johna Bootha se objevil velmi vážný zájemce: "Jsme v docela pokročilé fázi jednání s novým investorem - s důvěryhodným investorem. Odložení aukce nám dává o něco více času pro průzkum." Jaká je podle něj šance na to, že si plácnou? "Dost vysoká."
Marussia ale už nebude mít čas na stavbu nového vozu, od FIA bude potřebovat zvláštní povolení, aby mohl startovat s loňskými monoposty, protože letos se změnila technická pravidla týkající se přední části nosu. O tom by prostřednictvím faxů hlasovala Světová rada motorsportu.
Auta jsou v současné době v Abú Zabí zabalena v krabicích. Podle Bootha by to ale bylo "poměrně jednoduché" je připravit pro první závod v Melbourne.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.