VC Německa by se mohla odjet na Nürburgringu, pokud by došlo k podpisu nové dohody. Alespoň to teď pronesl nový vlastník okruhu.
Bernie Ecclestone tento týden prohlásil, že se VC Německa pojede na Hockenheimringu. Jednání mají probíhat, šéf F1 nakonec dodal: "Nemůže být na Nürburgringu, protože tam nikdo není." To se však nezdá pořadatelům zdejších závodů, kteří stále věří, že budou VC hostit.
"Byli bychom nesmírně potěšeni, pokud by se VC F1 tento rok opět odjela u nás. Musí to být ale cenově dostupné pro pořadatele. Zaznamenali jsme, co pan Ecclestone řekl, ale nechceme to komentovat," řekl tiskový mluvčí okruhu.
Organizátoři z Hockenheimringu mezitím oznámili, že pro letošek zatím není nic dohodnuté, ale že zůstávají otevření diskusi. "Máme smlouvu s panem Ecclestonem na VC v letech 2016 a 2018. Momentálně pro letošek nic nemáme. Je zde jisté specifikum, na které se teď zaměříme," řekl tiskový mluvčí okruhu.
Závod v pohoří Eifel se jel naposledy v roce 2013 (foto: Infiniti Red Bull)
Šéf trati na Hockenheimu, Georg Seiler, dodal: "Už od loňského zdejšího závodu jednáme, důvěrně jsme se domluvili. Pokud budou sedět všechny parametry, tak vidím možnost, že F1 bude na 100 % letos opět na Hockenheimringu."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.