Nový testovací pilot Ferrari - Esteban Gutiérrez - doufá, že jeho zkušenosti s motory Ferrari pomohou závodní stáji při vývoji nové pohonné jednotky.
Mladý Mexičan bude tento rok sice působit pouze v roli třetího a rezervního jezdce, podle Ferrari ale ještě bude mít šanci si v F1 zazávodit: "V pouhých 23 letech má stále hodně času dostat se zpět do hry."
Problémem podle stáje z Maranella byla nekonkurenceschopnost vozu, který dostával: "Dvě sezóny jako závodní pilot Sauberu nenaplnily očekávání Estebana Gutiérreze, který získal pouze 6 mistrovských bodů a připsal si jedno nejrychlejší kolo. Tým se v posledních sezónách trápil, a to mělo dopad na začátek jeho kariéry. Ale dnes má Mexičan z Monterrey šanci znovu začít jako třetí a rezervní pilot Ferrari."
Gutiérrez se již s týmem seznámil, v továrně se potkal se Sebastianem Vettelem, Scuderai pro něj dokonce vyrobila už i sedačku. Pokud jde o motor, dobře ví, co očekávat, protože jeho Sauber v minulých letech pohánělo právě Ferrari.
"Nyní je pro mě důležité se přizpůsobit a co nejrychleji si zvyknout na toto nové prostředí. Potřebuji poznat lidi, se kterými budu pracovat. Doufám, že díky svým zkušenostem s motory Ferrari budu moci přispět k vývoji nové pohonné jednotky," uvádí Gutiérrez.
Setkání Estebana Gutiérreze (vlevo) se Sebastianem Vettelem v Maranellu(foto: Scuderia Ferrari)
Přidat se k Ferrari je pro něj "ctí, protože jde o místo, kde se tvořila historie." Není ale prvním Mexičanem, který by mohl nastoupit za Ferrari. V letech 1964, 1965 a 1969 tuto značku reprezentoval Pedro Rodriguez po smrti svého bratra Ricarda, který před svou smrtí odjezdil sezóny 1961 a 1962.
"Jde pro mě o skvělou příležitost. Z toho, jak Sebastian a Kimi pracují, si můžu vytvořit měřítko. Oba mají se špičkovými týmy hodně zkušeností, a já se na ně těším, protože se toho budu moci dost naučit. Budu jim opravdu poblíž, abych se mohl posunout dále," dodává Gutiérrez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.