Nový testovací pilot Ferrari - Esteban Gutiérrez - doufá, že jeho zkušenosti s motory Ferrari pomohou závodní stáji při vývoji nové pohonné jednotky.
Mladý Mexičan bude tento rok sice působit pouze v roli třetího a rezervního jezdce, podle Ferrari ale ještě bude mít šanci si v F1 zazávodit: "V pouhých 23 letech má stále hodně času dostat se zpět do hry."
Problémem podle stáje z Maranella byla nekonkurenceschopnost vozu, který dostával: "Dvě sezóny jako závodní pilot Sauberu nenaplnily očekávání Estebana Gutiérreze, který získal pouze 6 mistrovských bodů a připsal si jedno nejrychlejší kolo. Tým se v posledních sezónách trápil, a to mělo dopad na začátek jeho kariéry. Ale dnes má Mexičan z Monterrey šanci znovu začít jako třetí a rezervní pilot Ferrari."
Gutiérrez se již s týmem seznámil, v továrně se potkal se Sebastianem Vettelem, Scuderai pro něj dokonce vyrobila už i sedačku. Pokud jde o motor, dobře ví, co očekávat, protože jeho Sauber v minulých letech pohánělo právě Ferrari.
"Nyní je pro mě důležité se přizpůsobit a co nejrychleji si zvyknout na toto nové prostředí. Potřebuji poznat lidi, se kterými budu pracovat. Doufám, že díky svým zkušenostem s motory Ferrari budu moci přispět k vývoji nové pohonné jednotky," uvádí Gutiérrez.
Setkání Estebana Gutiérreze (vlevo) se Sebastianem Vettelem v Maranellu(foto: Scuderia Ferrari)
Přidat se k Ferrari je pro něj "ctí, protože jde o místo, kde se tvořila historie." Není ale prvním Mexičanem, který by mohl nastoupit za Ferrari. V letech 1964, 1965 a 1969 tuto značku reprezentoval Pedro Rodriguez po smrti svého bratra Ricarda, který před svou smrtí odjezdil sezóny 1961 a 1962.
"Jde pro mě o skvělou příležitost. Z toho, jak Sebastian a Kimi pracují, si můžu vytvořit měřítko. Oba mají se špičkovými týmy hodně zkušeností, a já se na ně těším, protože se toho budu moci dost naučit. Budu jim opravdu poblíž, abych se mohl posunout dále," dodává Gutiérrez.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.