Nový testovací pilot Ferrari - Esteban Gutiérrez - doufá, že jeho zkušenosti s motory Ferrari pomohou závodní stáji při vývoji nové pohonné jednotky.
Mladý Mexičan bude tento rok sice působit pouze v roli třetího a rezervního jezdce, podle Ferrari ale ještě bude mít šanci si v F1 zazávodit: "V pouhých 23 letech má stále hodně času dostat se zpět do hry."
Problémem podle stáje z Maranella byla nekonkurenceschopnost vozu, který dostával: "Dvě sezóny jako závodní pilot Sauberu nenaplnily očekávání Estebana Gutiérreze, který získal pouze 6 mistrovských bodů a připsal si jedno nejrychlejší kolo. Tým se v posledních sezónách trápil, a to mělo dopad na začátek jeho kariéry. Ale dnes má Mexičan z Monterrey šanci znovu začít jako třetí a rezervní pilot Ferrari."
Gutiérrez se již s týmem seznámil, v továrně se potkal se Sebastianem Vettelem, Scuderai pro něj dokonce vyrobila už i sedačku. Pokud jde o motor, dobře ví, co očekávat, protože jeho Sauber v minulých letech pohánělo právě Ferrari.
"Nyní je pro mě důležité se přizpůsobit a co nejrychleji si zvyknout na toto nové prostředí. Potřebuji poznat lidi, se kterými budu pracovat. Doufám, že díky svým zkušenostem s motory Ferrari budu moci přispět k vývoji nové pohonné jednotky," uvádí Gutiérrez.
Setkání Estebana Gutiérreze (vlevo) se Sebastianem Vettelem v Maranellu(foto: Scuderia Ferrari)
Přidat se k Ferrari je pro něj "ctí, protože jde o místo, kde se tvořila historie." Není ale prvním Mexičanem, který by mohl nastoupit za Ferrari. V letech 1964, 1965 a 1969 tuto značku reprezentoval Pedro Rodriguez po smrti svého bratra Ricarda, který před svou smrtí odjezdil sezóny 1961 a 1962.
"Jde pro mě o skvělou příležitost. Z toho, jak Sebastian a Kimi pracují, si můžu vytvořit měřítko. Oba mají se špičkovými týmy hodně zkušeností, a já se na ně těším, protože se toho budu moci dost naučit. Budu jim opravdu poblíž, abych se mohl posunout dále," dodává Gutiérrez.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.