Nový testovací pilot Ferrari - Esteban Gutiérrez - doufá, že jeho zkušenosti s motory Ferrari pomohou závodní stáji při vývoji nové pohonné jednotky.
Mladý Mexičan bude tento rok sice působit pouze v roli třetího a rezervního jezdce, podle Ferrari ale ještě bude mít šanci si v F1 zazávodit: "V pouhých 23 letech má stále hodně času dostat se zpět do hry."
Problémem podle stáje z Maranella byla nekonkurenceschopnost vozu, který dostával: "Dvě sezóny jako závodní pilot Sauberu nenaplnily očekávání Estebana Gutiérreze, který získal pouze 6 mistrovských bodů a připsal si jedno nejrychlejší kolo. Tým se v posledních sezónách trápil, a to mělo dopad na začátek jeho kariéry. Ale dnes má Mexičan z Monterrey šanci znovu začít jako třetí a rezervní pilot Ferrari."
Gutiérrez se již s týmem seznámil, v továrně se potkal se Sebastianem Vettelem, Scuderai pro něj dokonce vyrobila už i sedačku. Pokud jde o motor, dobře ví, co očekávat, protože jeho Sauber v minulých letech pohánělo právě Ferrari.
"Nyní je pro mě důležité se přizpůsobit a co nejrychleji si zvyknout na toto nové prostředí. Potřebuji poznat lidi, se kterými budu pracovat. Doufám, že díky svým zkušenostem s motory Ferrari budu moci přispět k vývoji nové pohonné jednotky," uvádí Gutiérrez.
Setkání Estebana Gutiérreze (vlevo) se Sebastianem Vettelem v Maranellu(foto: Scuderia Ferrari)
Přidat se k Ferrari je pro něj "ctí, protože jde o místo, kde se tvořila historie." Není ale prvním Mexičanem, který by mohl nastoupit za Ferrari. V letech 1964, 1965 a 1969 tuto značku reprezentoval Pedro Rodriguez po smrti svého bratra Ricarda, který před svou smrtí odjezdil sezóny 1961 a 1962.
"Jde pro mě o skvělou příležitost. Z toho, jak Sebastian a Kimi pracují, si můžu vytvořit měřítko. Oba mají se špičkovými týmy hodně zkušeností, a já se na ně těším, protože se toho budu moci dost naučit. Budu jim opravdu poblíž, abych se mohl posunout dále," dodává Gutiérrez.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.