Jak víme, tak pro sezonu 2015 došlo k uvolnění jinak dost striktních pravidel týkajících se vývoje motorů v F1. Mercedes, Renault a Ferrari tak dostali možnost vyvíjet své motory i v průběhu roku. Nad Hondou se stále vznáší otazníky.
Mercedes by tak chtěl samozřejmě této možnosti využít ke zlepšení své pohonné jednotky. Nová evoluce pohonné jednotky by ale neměla přijít dříve než pro Grand Prix Španělska. Do prvních čtyřech závodů sezony tedy Mercedes a všechny jeho zákaznické týmy nastoupí s verzemi motorů z roku 2014.
V rozhovoru pro francouzský l’Equipe Toto Wolff řekl, že jeho tým určitě využije této strategie: "Je tu ale ještě také jiná dlouhodobější strategie, která bude připravena pro rok 2016. Pracujeme dle plánu pro tento rok a chceme si potvrdit některé nápady pro příští rok, které také testujeme. Řekněme, že tak v září bychom podle tohoto klíče měli mít hotové věci pro rok 2016. Dá nám to větší volnost."
Rakušan také potvrdil, že uvolnění pravidel týkající se motorů není výhodné jen pro ostatní výrobce, ale i pro Mercedes. "Na první pohled to může vypadat tak, že toto pravidlo je ve prospěch Renaultu a Ferrari. Když se nad tím ale zamyslíme, tak nám to umožňuje udržet si náš náskok. Ve skutečnosti z toho můžeme získat větší přínos."
Budeme podobné obrázky vítězících jezdců Mercedesu vídat i v roce 2015?(foto: Pirelli)
"Interpretace Ferrari je taková, že bude možné přicházet s vylepšeními během celé sezony a to bez nějakého omezení datem. Dle toho, jak tu směrnici chápu, bych řekl, že je to tak 50-50. Ale nakonec bych asi přivítal pohled Ferrari. Homologace v průběhu roku může být výhodná pro každého z výrobců."
Pokud by ale Honda nedostala povolení vyvíjet také během roku, tak by mohly přijít velké protesty. "Není to o tom, jestli souhlasíte nebo ne, je to o tom, jak čtete pravidla. Může se stát, že ve čtvrtek před závodním víkendem přijde nějaký výrobce s novou specifikací [motorů], kterou odprezentuje FIA a ostatní výrobci budou proti. Je to normální, každý má na ten text svůj názor a svůj způsob jeho výkladu. FIA musí vyřknout verdikt."
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.