Jak víme, tak pro sezonu 2015 došlo k uvolnění jinak dost striktních pravidel týkajících se vývoje motorů v F1. Mercedes, Renault a Ferrari tak dostali možnost vyvíjet své motory i v průběhu roku. Nad Hondou se stále vznáší otazníky.
Mercedes by tak chtěl samozřejmě této možnosti využít ke zlepšení své pohonné jednotky. Nová evoluce pohonné jednotky by ale neměla přijít dříve než pro Grand Prix Španělska. Do prvních čtyřech závodů sezony tedy Mercedes a všechny jeho zákaznické týmy nastoupí s verzemi motorů z roku 2014.
V rozhovoru pro francouzský l’Equipe Toto Wolff řekl, že jeho tým určitě využije této strategie: "Je tu ale ještě také jiná dlouhodobější strategie, která bude připravena pro rok 2016. Pracujeme dle plánu pro tento rok a chceme si potvrdit některé nápady pro příští rok, které také testujeme. Řekněme, že tak v září bychom podle tohoto klíče měli mít hotové věci pro rok 2016. Dá nám to větší volnost."
Rakušan také potvrdil, že uvolnění pravidel týkající se motorů není výhodné jen pro ostatní výrobce, ale i pro Mercedes. "Na první pohled to může vypadat tak, že toto pravidlo je ve prospěch Renaultu a Ferrari. Když se nad tím ale zamyslíme, tak nám to umožňuje udržet si náš náskok. Ve skutečnosti z toho můžeme získat větší přínos."
Budeme podobné obrázky vítězících jezdců Mercedesu vídat i v roce 2015?(foto: Pirelli)
"Interpretace Ferrari je taková, že bude možné přicházet s vylepšeními během celé sezony a to bez nějakého omezení datem. Dle toho, jak tu směrnici chápu, bych řekl, že je to tak 50-50. Ale nakonec bych asi přivítal pohled Ferrari. Homologace v průběhu roku může být výhodná pro každého z výrobců."
Pokud by ale Honda nedostala povolení vyvíjet také během roku, tak by mohly přijít velké protesty. "Není to o tom, jestli souhlasíte nebo ne, je to o tom, jak čtete pravidla. Může se stát, že ve čtvrtek před závodním víkendem přijde nějaký výrobce s novou specifikací [motorů], kterou odprezentuje FIA a ostatní výrobci budou proti. Je to normální, každý má na ten text svůj názor a svůj způsob jeho výkladu. FIA musí vyřknout verdikt."
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.