Jak víme, tak pro sezonu 2015 došlo k uvolnění jinak dost striktních pravidel týkajících se vývoje motorů v F1. Mercedes, Renault a Ferrari tak dostali možnost vyvíjet své motory i v průběhu roku. Nad Hondou se stále vznáší otazníky.
Mercedes by tak chtěl samozřejmě této možnosti využít ke zlepšení své pohonné jednotky. Nová evoluce pohonné jednotky by ale neměla přijít dříve než pro Grand Prix Španělska. Do prvních čtyřech závodů sezony tedy Mercedes a všechny jeho zákaznické týmy nastoupí s verzemi motorů z roku 2014.
V rozhovoru pro francouzský l’Equipe Toto Wolff řekl, že jeho tým určitě využije této strategie: "Je tu ale ještě také jiná dlouhodobější strategie, která bude připravena pro rok 2016. Pracujeme dle plánu pro tento rok a chceme si potvrdit některé nápady pro příští rok, které také testujeme. Řekněme, že tak v září bychom podle tohoto klíče měli mít hotové věci pro rok 2016. Dá nám to větší volnost."
Rakušan také potvrdil, že uvolnění pravidel týkající se motorů není výhodné jen pro ostatní výrobce, ale i pro Mercedes. "Na první pohled to může vypadat tak, že toto pravidlo je ve prospěch Renaultu a Ferrari. Když se nad tím ale zamyslíme, tak nám to umožňuje udržet si náš náskok. Ve skutečnosti z toho můžeme získat větší přínos."
Budeme podobné obrázky vítězících jezdců Mercedesu vídat i v roce 2015?(foto: Pirelli)
"Interpretace Ferrari je taková, že bude možné přicházet s vylepšeními během celé sezony a to bez nějakého omezení datem. Dle toho, jak tu směrnici chápu, bych řekl, že je to tak 50-50. Ale nakonec bych asi přivítal pohled Ferrari. Homologace v průběhu roku může být výhodná pro každého z výrobců."
Pokud by ale Honda nedostala povolení vyvíjet také během roku, tak by mohly přijít velké protesty. "Není to o tom, jestli souhlasíte nebo ne, je to o tom, jak čtete pravidla. Může se stát, že ve čtvrtek před závodním víkendem přijde nějaký výrobce s novou specifikací [motorů], kterou odprezentuje FIA a ostatní výrobci budou proti. Je to normální, každý má na ten text svůj názor a svůj způsob jeho výkladu. FIA musí vyřknout verdikt."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.