Dodavatel pneumatik pro Formuli 1, společnost Pirelli, věří, že návrat širších pneumatik by pomohl oživit show během závodů. Tento návrh následuje poté, co se sešli techničtí ředitelé a zástupci FIA, aby diskutovali způsoby, jak udělat Formuli 1 atraktivnější.
Jedním ze způsobů by bylo zavést širší pneumatiky - to by zlepšilo přilnavost vozů v zatáčkách a jezdci by tak mohli více 'tlačit na pilu'. Přestože debaty na toto téma jsou teprve v počátcích, šéf Pirelli, Paul Hembery, věří, že širší pneumatiky by mohly pomoci.
"Diskutovali jsme o tom s Charliem [Whitingem, ředitelem závodů F1] a vždy jsme říkali, že jsme otevření tomu, co sport potřebuje. Širší pneumatiky? To se nám líbí. Myslím, že když se podíváte na fotky aut ze 70. let, tak to [pneumatiky] není tak extrémní, že byste si řekli, že vypadají jako pro dragster. Ale spíše si řeknete 'wow, to vypadá skvěle'," říká Paul.
"Momentálně máme docela úzké gumy z několika pohledů. Jsme otevřeni diskusi, jen potřebujeme nějaké návrhy. Ale uděláme vše, co bude pro tento sport potřeba." Šéfové F1 se snaží vymyslet různá řešení pro zvýšení přítlaku, vylepšení designu aut a tak podobně, podle Hemberyho je zavedení širších pneumatik otázka jednoho roku.
Pro lepší představu, tento vůz, Renault RS10 Turbo, je z doby, kterou Hembery navrhuje(foto: Renault Sport F1)
"Pro sezonu 2016 by bylo velmi, opravdu velmi těžké to stihnout. Potřebovali bychom, aby změna přišla až od sezony 2017. Tento časový rozvrh má i svoji logiku - náš kontrakt vyprší v roce 2016, takže pokud by měl být obnoven, tak by se k tomu změna hodila."
Současné přední pneumatiky jsou 245mm široké, ty zadní pak mají šířku 325mm. Podle Paula by bylo vhodné rozšířit zadní pneumatiky na hodnoty vyšší než 400mm. "Moc rád bych se dostal přes 400mm, protože to dobře zní. Je to jako bychom měli přes 1000 koní - to by také bylo skvělé. Myslím, že nás sport potřebuje dostat zpět tyto velká čísla."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.