Boss Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětluje, proč jeho tým v F1 bude muset zřejmě příští rok opět dotahovat ztrátu na konkurenci.
Fanoušci Ferrari už asi nemohou slovo "restrukturalizace" ani slyšet. Už roky totiž čekají na velký úspěch. Přijde už konečně v roce 2015 se Sebastianem Vettelem? První signály z Maranella tomu nenasvědčují, zdá se totiž, že rudí jsou s vývojem nového monopostu pozadu. Tým byl navíc výrazně restrukturalizován, a tak bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne.
Sergio Marchionne teď ale vyslal všem ferraristům signál, že by se už brzy mohl přiblížit konec trnité cesty. Důvodem má být opuštění striktního zákazu vývoje motoru v průběhu sezony. "Do nové sezony jdeme s menší ztrátou. Je to z toho důvodu, že se začalo s návrhem nového auta pozdě," říká pokračovatel legendárního Lucy di Montezemola. Jeho předchůdci navíc učinili nějaká rozhodnutí, která Marchinonne později změnil, což situaci také určitě neulehčilo.
"Vývoj motoru ale nemusíme zmrazit k prvnímu závodu sezony, takže před námi stojí zajímavá sezona. V průběhu roku bude auto stále lepší." Tým byl dle něj navíc měl mít na to, aby Ferrari dostal zpět na špici Formule 1. Nového týmového šéfa, Maurizio Arrivabeneho, který doposud řídil prezentaci společnosti Philip Morris u týmu Ferrari, Marchionne chválí. "Velkou část své pracovní kariéry byl aktivní v motorsportu a teď tu má hodně práce."
Kimi Räikkönen koncem roku 2014 na akci Ferrari Finali Mondiali v UAE(foto: Scuderia Ferrari)
Že by menší narážka na předchůdce Arrivabeneho, Marca Mattiacciho, který u kormidla závodního týmu Ferrari vydržel jen krátce, protože mu právě potřebné znalosti ze světa F1 chyběly. Také technické oddělení je dle Sergia Marchionneho v rukou Jamese Allisona pod dobrým velením.
A proč bylo nutné odvolat z funkce Lucu di Montezemola, který pro tým odvedl tolik práce? "Byl už čas na změnu. Luca vedl byznys 23 let a odvedl přitom skvělou práci, ale od roku 2008 jsme nezískali žádný titul. Sezona 2014 byla katastrofou a myslím, že se organizace stávala línou."
Kompletní přestavba týmu by tedy měla znovu rozdmýchat oheň, i když prodeje osobních aut jdou velmi dobře i bez úspěchů v F1. "Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Pokud to nejde, pokud se pořádně nebojuje, tak se to nakonec odrazí také na značce. Takže jsme museli zasáhnout."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.