Boss Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětluje, proč jeho tým v F1 bude muset zřejmě příští rok opět dotahovat ztrátu na konkurenci.
Fanoušci Ferrari už asi nemohou slovo "restrukturalizace" ani slyšet. Už roky totiž čekají na velký úspěch. Přijde už konečně v roce 2015 se Sebastianem Vettelem? První signály z Maranella tomu nenasvědčují, zdá se totiž, že rudí jsou s vývojem nového monopostu pozadu. Tým byl navíc výrazně restrukturalizován, a tak bude trvat nějaký čas, než si všechno sedne.
Sergio Marchionne teď ale vyslal všem ferraristům signál, že by se už brzy mohl přiblížit konec trnité cesty. Důvodem má být opuštění striktního zákazu vývoje motoru v průběhu sezony. "Do nové sezony jdeme s menší ztrátou. Je to z toho důvodu, že se začalo s návrhem nového auta pozdě," říká pokračovatel legendárního Lucy di Montezemola. Jeho předchůdci navíc učinili nějaká rozhodnutí, která Marchinonne později změnil, což situaci také určitě neulehčilo.
"Vývoj motoru ale nemusíme zmrazit k prvnímu závodu sezony, takže před námi stojí zajímavá sezona. V průběhu roku bude auto stále lepší." Tým byl dle něj navíc měl mít na to, aby Ferrari dostal zpět na špici Formule 1. Nového týmového šéfa, Maurizio Arrivabeneho, který doposud řídil prezentaci společnosti Philip Morris u týmu Ferrari, Marchionne chválí. "Velkou část své pracovní kariéry byl aktivní v motorsportu a teď tu má hodně práce."
Kimi Räikkönen koncem roku 2014 na akci Ferrari Finali Mondiali v UAE(foto: Scuderia Ferrari)
Že by menší narážka na předchůdce Arrivabeneho, Marca Mattiacciho, který u kormidla závodního týmu Ferrari vydržel jen krátce, protože mu právě potřebné znalosti ze světa F1 chyběly. Také technické oddělení je dle Sergia Marchionneho v rukou Jamese Allisona pod dobrým velením.
A proč bylo nutné odvolat z funkce Lucu di Montezemola, který pro tým odvedl tolik práce? "Byl už čas na změnu. Luca vedl byznys 23 let a odvedl přitom skvělou práci, ale od roku 2008 jsme nezískali žádný titul. Sezona 2014 byla katastrofou a myslím, že se organizace stávala línou."
Kompletní přestavba týmu by tedy měla znovu rozdmýchat oheň, i když prodeje osobních aut jdou velmi dobře i bez úspěchů v F1. "Srdcem Ferrari jsou úspěchy v F1. Pokud to nejde, pokud se pořádně nebojuje, tak se to nakonec odrazí také na značce. Takže jsme museli zasáhnout."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.