Matthias Müller, šéf Porsche, nevěří, že by koncern Volkswagen vstoupil do F1.
"V současné době se [spekulace] zase vyrojily. Já jenom nevím, odkud to přichází," říká na americkém autosalonu v Detroitu šéf stuttgartského výrobce luxusních vozů, který je za tuto oblast v rámci koncernu odpovědný. "Mohu Vám říct toto: Na jednáních, na kterých jsem v posledním měsíci byl, se o tom [F1] vážně nediskutovalo."
Avšak vyloučit, že taková diskuse vyvstala, už nedokázal: "Ale žádné rozhodnutí tímto směrem nepadlo." Před mnoha lety se Porsche F1 účastnilo, avšak ze světa Grand Prix odešlo se zákazem turbomotorů. Vloni se po více než desetileté odmlce vrátila německá značka do Le Mans, kde nasazuje Hybrid 919 LMP1.
Matthias Müller s ohledem na Porsche a F1 říká: "Formule 1 stojí mnoho peněz. Vím, kolik zde ty nejúspěšnější značky každý rok investují. Ale tolik peněz my rozhodně nemáme." Podle něj Formule 1 "takovou hodnotu zase nemá."
Porsche před sezonou 2014 získalo z F1 do svých řad Marka Webbera(foto: Williams F1 Team)
Navíc nikdo netuší, co se stane s F1 poté, až odejde již 84 letý Bernie Ecclestone do důchodu. "Poté se vše bude muset nejdřív usadit. No a pak se určitě Mercedes pokusí převzít iniciativu. Takže vlastně nemáme ani motivaci. Pro nás je pramálo významné o F1 přemýšlet." Porsche je navíc v kategorii LMP1 spokojené.
Tip: Nedávno jsme psali také o odmítavém postoji šéfa vývoje značky k F1
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.