Matthias Müller, šéf Porsche, nevěří, že by koncern Volkswagen vstoupil do F1.
"V současné době se [spekulace] zase vyrojily. Já jenom nevím, odkud to přichází," říká na americkém autosalonu v Detroitu šéf stuttgartského výrobce luxusních vozů, který je za tuto oblast v rámci koncernu odpovědný. "Mohu Vám říct toto: Na jednáních, na kterých jsem v posledním měsíci byl, se o tom [F1] vážně nediskutovalo."
Avšak vyloučit, že taková diskuse vyvstala, už nedokázal: "Ale žádné rozhodnutí tímto směrem nepadlo." Před mnoha lety se Porsche F1 účastnilo, avšak ze světa Grand Prix odešlo se zákazem turbomotorů. Vloni se po více než desetileté odmlce vrátila německá značka do Le Mans, kde nasazuje Hybrid 919 LMP1.
Matthias Müller s ohledem na Porsche a F1 říká: "Formule 1 stojí mnoho peněz. Vím, kolik zde ty nejúspěšnější značky každý rok investují. Ale tolik peněz my rozhodně nemáme." Podle něj Formule 1 "takovou hodnotu zase nemá."
Porsche před sezonou 2014 získalo z F1 do svých řad Marka Webbera(foto: Williams F1 Team)
Navíc nikdo netuší, co se stane s F1 poté, až odejde již 84 letý Bernie Ecclestone do důchodu. "Poté se vše bude muset nejdřív usadit. No a pak se určitě Mercedes pokusí převzít iniciativu. Takže vlastně nemáme ani motivaci. Pro nás je pramálo významné o F1 přemýšlet." Porsche je navíc v kategorii LMP1 spokojené.
Tip: Nedávno jsme psali také o odmítavém postoji šéfa vývoje značky k F1
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.