Matthias Müller, šéf Porsche, nevěří, že by koncern Volkswagen vstoupil do F1.
"V současné době se [spekulace] zase vyrojily. Já jenom nevím, odkud to přichází," říká na americkém autosalonu v Detroitu šéf stuttgartského výrobce luxusních vozů, který je za tuto oblast v rámci koncernu odpovědný. "Mohu Vám říct toto: Na jednáních, na kterých jsem v posledním měsíci byl, se o tom [F1] vážně nediskutovalo."
Avšak vyloučit, že taková diskuse vyvstala, už nedokázal: "Ale žádné rozhodnutí tímto směrem nepadlo." Před mnoha lety se Porsche F1 účastnilo, avšak ze světa Grand Prix odešlo se zákazem turbomotorů. Vloni se po více než desetileté odmlce vrátila německá značka do Le Mans, kde nasazuje Hybrid 919 LMP1.
Matthias Müller s ohledem na Porsche a F1 říká: "Formule 1 stojí mnoho peněz. Vím, kolik zde ty nejúspěšnější značky každý rok investují. Ale tolik peněz my rozhodně nemáme." Podle něj Formule 1 "takovou hodnotu zase nemá."
Porsche před sezonou 2014 získalo z F1 do svých řad Marka Webbera(foto: Williams F1 Team)
Navíc nikdo netuší, co se stane s F1 poté, až odejde již 84 letý Bernie Ecclestone do důchodu. "Poté se vše bude muset nejdřív usadit. No a pak se určitě Mercedes pokusí převzít iniciativu. Takže vlastně nemáme ani motivaci. Pro nás je pramálo významné o F1 přemýšlet." Porsche je navíc v kategorii LMP1 spokojené.
Tip: Nedávno jsme psali také o odmítavém postoji šéfa vývoje značky k F1
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.