Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vnímá rostoucí antipatie vůči svému týmu. Je to podle něj normální, podobným procesem podle něj kdysi prošel Red Bullu, kterému zpočátku také všichni přáli úspěch.
Německý tým se těšil větší oblibě před loňskou sezónou, kdy začal v F1 dominovat ještě více, než v předchozích letech Red Bull. V zákulisí mu soupeři vyhlásili válku: nejprve v polovině sezóny 2014 prosadili zákaz hydraulicky propojeného předního a zadního zavěšení (FRIC), nyní se jim podařilo Mezinárodní automobilovou federaci přimět k ústupku na poli homologace pohonných jednotek, jejichž vývoj měl být původně během sezóny zmrazen.
"Myslím, že to je normální, když začnete jako tým dominovat. Lidé na vás změní svůj názor a vidí vás v odlišném světě. A to je podle mě normální," popisuje sportovní ředitel Mercedesu pro Autosport.
"Vzpomínám si na Red Bull, který se proměnil se super skvělého týmu s kostýmy z Hvězdných válek v Monaku, kde jsme měli všichni radost z toho, že se dostal na pódium, na tým, který byl vnímán jako Temná strana [Síly].
Z Jediho se stanete Darth Vaderem. A Christian [Horner] tehdy musel samozřejmě bránit svou pozici a silné stránky Red Bulu. Dnes jsme v podobné roli," uznává Wolff po sezóně, ve které získali 701 bodů - o 296 bodů (o 73 %) více než druhý Red Bull.
Toto Wolff přirovnává proměnu dominující týmu ke Straně temna z Hvězdných válek (foto: Pirelli)
Mercedes musí před letošní sezónou zapracovat na spolehlivosti, jeho vozy kvůli technickým potížím několikrát nedojely do cíle, jindy měly štěstí, když se jim to povedlo - jako například v Kanadě, kde Nico Rosberg kvůli potížím s ERS dojel druhý za Danielem Ricciardem s Red Bullem a kde musel Lewis Hamilton odstoupit.
Soupeři si dělají naději, že náskok Mercedesu za neměnných pravidel stáhnout - pro dominantní tým to podle nich bude náročnější se zlepšit o tolik, co pro ně. Přiznává to i technologický šéf Geoff Willis: "Pravidla mezi roky 2014 a 2015 jsou poměrně stabilní, což představuje vlastní výzvy. Je to těžší se zlepšit."
Bude se muset vypořádat také s vnitřním tlakem - oba jejich piloti chtějí svého kolegu porážet a po týmu požadují stejně kvalitní techniku - ať už se jedná o motor, šasi, hmotnosti či aerodynamiku. Jak na tom budou rychlostně a zda si udrží svůj náskok nad konkurencí, to nám napoví první závod, který začíná 15. března v australském Melbourne.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.