Mercedes je měřítkem nejen pro výrobce motorů, ale pro ostatní týmy také v oblasti aerodynamiky. Zaostává za ním i Red Bull, který byl v tomto ohledu v minulých letech na špici.
Mercedes po nástupu nových pohonných jednotek jednoznačně ovládl sezónu 2014, na jeho dominanci se ale podle technického ředitele Force Indie podílela také výborná aerodynamika, před kterou se museli sklonit předchozí mistři světa z Red Bullu.
I když se zvýšil význam pohonných jednotek pro výkonnost, připomíná, že aerodynamiku stále nezle podceňovat. "Když se podívám na časové odstupy na Mercedes a na některé jejich rychlosti v rychlých zatáčkách, jde čistě o aerodynamiku. Mají nad námi v čisté aerodynamice určité významné výhody. Takže ano, v aerodynamice se dá stále hodně získat."
"I když to porovnávám s týmy, které měly tradičně dobrou aerodynamiku - jako je Red Bullu, Mercedes je stále o hodně rychlejší. Musíme se od nich učit. Nejen, že odvedli dobrou práci na pohonné jednotce, ale odvedli také velmi, velmi dobrou práci v aerodynamice," dodává Green pro Autosport.
Mercedes vynikal nejen po stránce výkonu motoru, ale i v oblasti aerodynamiky(foto: circuitoftheamericas.com)
Týmy letos nemusí čelit velkým změnám technických pravidel, ale i drobná úprava špičky nosu má na aerodynamiku vozů velký vliv. Aby se v přední části dostali na stejnou úroveň výkonnosti jako loni, museli strávit simulacemi hodně času (více zde).
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.