Mercedes je měřítkem nejen pro výrobce motorů, ale pro ostatní týmy také v oblasti aerodynamiky. Zaostává za ním i Red Bull, který byl v tomto ohledu v minulých letech na špici.
Mercedes po nástupu nových pohonných jednotek jednoznačně ovládl sezónu 2014, na jeho dominanci se ale podle technického ředitele Force Indie podílela také výborná aerodynamika, před kterou se museli sklonit předchozí mistři světa z Red Bullu.
I když se zvýšil význam pohonných jednotek pro výkonnost, připomíná, že aerodynamiku stále nezle podceňovat. "Když se podívám na časové odstupy na Mercedes a na některé jejich rychlosti v rychlých zatáčkách, jde čistě o aerodynamiku. Mají nad námi v čisté aerodynamice určité významné výhody. Takže ano, v aerodynamice se dá stále hodně získat."
"I když to porovnávám s týmy, které měly tradičně dobrou aerodynamiku - jako je Red Bullu, Mercedes je stále o hodně rychlejší. Musíme se od nich učit. Nejen, že odvedli dobrou práci na pohonné jednotce, ale odvedli také velmi, velmi dobrou práci v aerodynamice," dodává Green pro Autosport.
Mercedes vynikal nejen po stránce výkonu motoru, ale i v oblasti aerodynamiky(foto: circuitoftheamericas.com)
Týmy letos nemusí čelit velkým změnám technických pravidel, ale i drobná úprava špičky nosu má na aerodynamiku vozů velký vliv. Aby se v přední části dostali na stejnou úroveň výkonnosti jako loni, museli strávit simulacemi hodně času (více zde).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.