Mercedes je měřítkem nejen pro výrobce motorů, ale pro ostatní týmy také v oblasti aerodynamiky. Zaostává za ním i Red Bull, který byl v tomto ohledu v minulých letech na špici.
Mercedes po nástupu nových pohonných jednotek jednoznačně ovládl sezónu 2014, na jeho dominanci se ale podle technického ředitele Force Indie podílela také výborná aerodynamika, před kterou se museli sklonit předchozí mistři světa z Red Bullu.
I když se zvýšil význam pohonných jednotek pro výkonnost, připomíná, že aerodynamiku stále nezle podceňovat. "Když se podívám na časové odstupy na Mercedes a na některé jejich rychlosti v rychlých zatáčkách, jde čistě o aerodynamiku. Mají nad námi v čisté aerodynamice určité významné výhody. Takže ano, v aerodynamice se dá stále hodně získat."
"I když to porovnávám s týmy, které měly tradičně dobrou aerodynamiku - jako je Red Bullu, Mercedes je stále o hodně rychlejší. Musíme se od nich učit. Nejen, že odvedli dobrou práci na pohonné jednotce, ale odvedli také velmi, velmi dobrou práci v aerodynamice," dodává Green pro Autosport.
Mercedes vynikal nejen po stránce výkonu motoru, ale i v oblasti aerodynamiky(foto: circuitoftheamericas.com)
Týmy letos nemusí čelit velkým změnám technických pravidel, ale i drobná úprava špičky nosu má na aerodynamiku vozů velký vliv. Aby se v přední části dostali na stejnou úroveň výkonnosti jako loni, museli strávit simulacemi hodně času (více zde).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.