Romain Grosjean vstupuje do nové sezóny s lehce pozměněným jízdním stylem, který by mu měl pomoci k lepším výsledkům. Přispět by k tomu měl i nový závodní inženýr.
Ayaa Komatsa na pozici závodního inženýra nahrazuje Julien Simon-Chautemps, jenž loni u Lotusu spolupracoval jako inženýr výkonnosti s Pastorem Maldonadem a o rok dříve s Kimim Räikkönenem.
Grosjean se navíc snaží upravit svůj jízdní styl, který by lépe vyhovoval současné generaci vozů poháněných turbomotory. "Auto a pravidla mému stylu trochu neseděly. Musel jsem ho nejprve změnit, abych to vyřešil," cituje jej Autosport.
"Vůz byl při jízdě nepředvídatelný. Rád rozumím všemu, pokud jde o brzdění, zatáčení a výjezd. V dalším kole to pak analyzuji a zlepšuji se. Minulý rok jste v jednom kole trpěli přetáčivostí, ve druhém nedotáčivostí, možná až pak to další kolo bylo dobré.
Nemohli jste to pochopit a věci analyzovat, takže jste s tím pocitem zkrátka museli pokračovat, což Pastor dokázal velmi dobře. Já jsem se tedy v tomto ohledu zlepšoval, musel jsem vyzkoušet různé jízdní styly.
Jako pilot zaměřený čistě jen na jízdu si myslím, že dokážu více věcí, ale ve výsledcích se to neodráželo," vysvětluje Grosjean, který měl ve zvyku po zatočení plyn přidávat co nejdříve. Ale s redukcí přítlaku na zádi v důsledku zákazu foukání k podlaze auta už na to tak dobře nereagují, postrádají potřebnou stabilitu.
Romain Grosjean musí kvůli současné generaci formuli svůj jízdní styl upravovat(foto: Lotus F1 Team)
"Rád jdu velmi brzy na plyn, ale v minulém roce to nebylo možné. O něco hůře jsem vnímal přední část. Rád pozdě brzdím a pozdě zatáčím, ale tohle v tom roce nefungovalo. Foukání z výfuků mi poskytovalo sebedůvěru a mohl jsem na to více tlačit, věci se ale mění.
V GP2 také neexistuje foukání z výfuků a jezdí rychle, takže si starosti nedělám. Jakmile bude všechno fungovat konzistentně a stabilně, budu zajíždět rychlé časy. To jsem se naučil minulý rok a to mi pomůže v budoucnosti," dodává pilot Lotusu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.