Romain Grosjean vstupuje do nové sezóny s lehce pozměněným jízdním stylem, který by mu měl pomoci k lepším výsledkům. Přispět by k tomu měl i nový závodní inženýr.
Ayaa Komatsa na pozici závodního inženýra nahrazuje Julien Simon-Chautemps, jenž loni u Lotusu spolupracoval jako inženýr výkonnosti s Pastorem Maldonadem a o rok dříve s Kimim Räikkönenem.
Grosjean se navíc snaží upravit svůj jízdní styl, který by lépe vyhovoval současné generaci vozů poháněných turbomotory. "Auto a pravidla mému stylu trochu neseděly. Musel jsem ho nejprve změnit, abych to vyřešil," cituje jej Autosport.
"Vůz byl při jízdě nepředvídatelný. Rád rozumím všemu, pokud jde o brzdění, zatáčení a výjezd. V dalším kole to pak analyzuji a zlepšuji se. Minulý rok jste v jednom kole trpěli přetáčivostí, ve druhém nedotáčivostí, možná až pak to další kolo bylo dobré.
Nemohli jste to pochopit a věci analyzovat, takže jste s tím pocitem zkrátka museli pokračovat, což Pastor dokázal velmi dobře. Já jsem se tedy v tomto ohledu zlepšoval, musel jsem vyzkoušet různé jízdní styly.
Jako pilot zaměřený čistě jen na jízdu si myslím, že dokážu více věcí, ale ve výsledcích se to neodráželo," vysvětluje Grosjean, který měl ve zvyku po zatočení plyn přidávat co nejdříve. Ale s redukcí přítlaku na zádi v důsledku zákazu foukání k podlaze auta už na to tak dobře nereagují, postrádají potřebnou stabilitu.
Romain Grosjean musí kvůli současné generaci formuli svůj jízdní styl upravovat(foto: Lotus F1 Team)
"Rád jdu velmi brzy na plyn, ale v minulém roce to nebylo možné. O něco hůře jsem vnímal přední část. Rád pozdě brzdím a pozdě zatáčím, ale tohle v tom roce nefungovalo. Foukání z výfuků mi poskytovalo sebedůvěru a mohl jsem na to více tlačit, věci se ale mění.
V GP2 také neexistuje foukání z výfuků a jezdí rychle, takže si starosti nedělám. Jakmile bude všechno fungovat konzistentně a stabilně, budu zajíždět rychlé časy. To jsem se naučil minulý rok a to mi pomůže v budoucnosti," dodává pilot Lotusu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.