Skupina McLaren (McLaren Group) oznámila změnu svého jména - nyní bude známa jako Technologická skupina McLaren (McLaren Technology Group). Jak tento krok vysvětluje výkonný ředitel, Ron Dennis?
Tato změna názvu společnosti má odrážet probíhající posun u McLarenu, který se stále více rozvíjí v diverzifikovanou, vysoce technologickou společnost, která uplatňuje své jedinečné inovace a technologie v odvětvích, jako je ropný a plynárenský průmysl, ve zdravotnictví a farmaceutice, v letectví či na poli finančních služeb.
Blíže tento krok objasňuje předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, Ron Dennis: "McLaren je společností s odbornými poznatky a inovativní kulturou, která je potřebná pro pozitivní vliv na svět. Dlouhou dobu prokazujeme své schopnosti na závodních okruzích po světě a závodění ve Formuli 1 pro nás je a vždy bude jádrovou oblastí aktivit.
Závodění podněcuje našeho soutěživého ducha, je naši klíčovou inovací. Umožňuje nám přitáhnout ty nejlepší světové inženýry, vědce a datové analytiky. Ohromná popularita F1 vytváří jedinečnou marketingovou platformu. Existujeme kvůli vítězstvím a nic nikdy neodvrátí soustředění společnosti McLaren Racing od této ambice. " pokračuje Dennis.
Letecký pohled na továrnu McLarenu (foto: McLaren)
"Před nějakou dobou jsme se ale s McLarenem vydali cestou diverzifikace. Výsledkem toho je, že jsme se dnes stali více než jen závodním týmem. Společnosti McLarenu nyní zaměstnávají přes tři tisíce lidí, tři čtvrtiny z nich přitom nejsou zapojeni do motorsportu. Technologie pohání vše, co děláme.
Vytváříme ty nejpokročilejší silniční vozy na světě, spolupracujeme s prvotřídními společnostmi na zvýšení jejich výkonnosti a výkonnosti jejich produktů a rozvíjíme nejrobustnější elektronické řídicí systémy na světě.
Naše nové jméno proto odráží naše neustále rostoucí zaměření na inovace a na vytváření rozvratných technologií, které budou mít pozitivní a dalekosáhlé dopady," dodává výkonný ředitel společnosti, která byla založena před 52 lety. Za tu dobu vyhrála v F1 182 velkých cen a 20 mistrovských titulů.
Ve vstupní hale Technologického centra McLarenu ve Wokingu (foto: McLaren)
Své elektronické řídicí systémy dodává nejen pro F1, ale také pro americké série Nascar a Indycar. Používají se ale i s automobily v nesouvisejících odvětvích. Silniční vozy (typ McLaren F1) začala vyrábět v roce 1993 před tím, než založila automobilku McLaren Automotive, která dnes vyrábí přes 1600 výkonných silničních aut ročně (loni to bylo přesně 1648 kusů, tj. nárůst o 21 % proti 2013).
Pod článkem si můžete prohlédnout fotografie z výroby vozů McLaren.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.