Týmy musí za možnost účasti v šampionátu Formule 1 zaplatit Mezinárodní automobilové federaci slušnou částku. Čím je tým úspěšnější, tím větší vstupní poplatek musí uhradit.
Nejhlouběji do kapsy sáhne pochopitelně Mercedes jakožto vítěz sezóny 2014 - ten musí krom povinného poplatku pro každého soutěžícího ve výši 516 128 dolarů (v přepočtu 12,4 mil. Kč) přidat dalších 6 194 dolarů za každý mistrovský bod. Protože jich získal 701, musí za účast v šampionátu 2015 uhradit v přepočtu téměř 117 milionů Kč.
Ostatní bodující týmy mají slevu - za každý získaný bod si FIA vystačí pouze s 5 161 dolary. V případě vicemistra loňského ročníku - Red Bullu, činí vstupní poplatek téměř 63 mil. Kč, třetí Williams musí do Paříže odeslat 53,4 mil. Kč, Ferrari "jen" 39,2 mil. Kč (snad jediné pozitivum loňské neúspěšné sezóny z pohledu Maranella).
Pozdní úhrada poplatku Lotusem (13,6 mil. Kč) byla zřejmě důvodem toho, proč se u něj objevil v seznamu týmů pro letošní sezónu otazník. Po napomenutí ale britský tým svůj finanční závazek vyrovnal.
Pokud by letos chtěli pokračovat Caterham a Marussia, museli by každý na zápisné sehnat již zmíněné povinné minimum pro nebodující týmy - 12,4 mil. Kč plus dalších 240,6 tisíc Kč za 2 body v případě Marussie.
FIA by tak na Formuli 1 ještě před začátkem sezóny vydělala slušných 405 mil. Kč - pokud se to ani jedné ze zkrachovalých stájí nepodaří najít kupce (vyjednává o tom už jen Caterham), bude si muset vystačit s 380 mil. Kč.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.