Týmy musí za možnost účasti v šampionátu Formule 1 zaplatit Mezinárodní automobilové federaci slušnou částku. Čím je tým úspěšnější, tím větší vstupní poplatek musí uhradit.
Nejhlouběji do kapsy sáhne pochopitelně Mercedes jakožto vítěz sezóny 2014 - ten musí krom povinného poplatku pro každého soutěžícího ve výši 516 128 dolarů (v přepočtu 12,4 mil. Kč) přidat dalších 6 194 dolarů za každý mistrovský bod. Protože jich získal 701, musí za účast v šampionátu 2015 uhradit v přepočtu téměř 117 milionů Kč.
Ostatní bodující týmy mají slevu - za každý získaný bod si FIA vystačí pouze s 5 161 dolary. V případě vicemistra loňského ročníku - Red Bullu, činí vstupní poplatek téměř 63 mil. Kč, třetí Williams musí do Paříže odeslat 53,4 mil. Kč, Ferrari "jen" 39,2 mil. Kč (snad jediné pozitivum loňské neúspěšné sezóny z pohledu Maranella).
Pozdní úhrada poplatku Lotusem (13,6 mil. Kč) byla zřejmě důvodem toho, proč se u něj objevil v seznamu týmů pro letošní sezónu otazník. Po napomenutí ale britský tým svůj finanční závazek vyrovnal.
Pokud by letos chtěli pokračovat Caterham a Marussia, museli by každý na zápisné sehnat již zmíněné povinné minimum pro nebodující týmy - 12,4 mil. Kč plus dalších 240,6 tisíc Kč za 2 body v případě Marussie.
FIA by tak na Formuli 1 ještě před začátkem sezóny vydělala slušných 405 mil. Kč - pokud se to ani jedné ze zkrachovalých stájí nepodaří najít kupce (vyjednává o tom už jen Caterham), bude si muset vystačit s 380 mil. Kč.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.