Týmy musí za možnost účasti v šampionátu Formule 1 zaplatit Mezinárodní automobilové federaci slušnou částku. Čím je tým úspěšnější, tím větší vstupní poplatek musí uhradit.
Nejhlouběji do kapsy sáhne pochopitelně Mercedes jakožto vítěz sezóny 2014 - ten musí krom povinného poplatku pro každého soutěžícího ve výši 516 128 dolarů (v přepočtu 12,4 mil. Kč) přidat dalších 6 194 dolarů za každý mistrovský bod. Protože jich získal 701, musí za účast v šampionátu 2015 uhradit v přepočtu téměř 117 milionů Kč.
Ostatní bodující týmy mají slevu - za každý získaný bod si FIA vystačí pouze s 5 161 dolary. V případě vicemistra loňského ročníku - Red Bullu, činí vstupní poplatek téměř 63 mil. Kč, třetí Williams musí do Paříže odeslat 53,4 mil. Kč, Ferrari "jen" 39,2 mil. Kč (snad jediné pozitivum loňské neúspěšné sezóny z pohledu Maranella).
Pozdní úhrada poplatku Lotusem (13,6 mil. Kč) byla zřejmě důvodem toho, proč se u něj objevil v seznamu týmů pro letošní sezónu otazník. Po napomenutí ale britský tým svůj finanční závazek vyrovnal.
Pokud by letos chtěli pokračovat Caterham a Marussia, museli by každý na zápisné sehnat již zmíněné povinné minimum pro nebodující týmy - 12,4 mil. Kč plus dalších 240,6 tisíc Kč za 2 body v případě Marussie.
FIA by tak na Formuli 1 ještě před začátkem sezóny vydělala slušných 405 mil. Kč - pokud se to ani jedné ze zkrachovalých stájí nepodaří najít kupce (vyjednává o tom už jen Caterham), bude si muset vystačit s 380 mil. Kč.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.