Monopost Red Bullu pro sezonu 2015 bude možná posledním vozem z pera Adriana Neweyho. Nejúspěšnější designér F1 odhaluje svoji zálibu v cestovních autech a brání současný poměr mezi šasi a motorem v F1. Podle jeho názoru bude pro Renault a Ferrari, stejně tak jako pro nováčka Hondu, jen velmi obtížné smazat náskok Mercedesu.
Na startu nové éry turbomotorů se podařílo stříbrným šípům získat rekordních 11 doublů v jedné sezoně. K žádné fundamentální změně pravidel mezi roky 2014 a 2015 nedochází, proto se očekává, že jejich převaha bude přetrvávat. "Může se Ferrari a Renault dostat na úroveň Mercedesu? Bude to velmi obtížná výzva. A samozřejmě také nevíme, kde bude po svém návratu Honda," říká Adrian Newey pro Sky Sports News HQ.
Designér Red Bullu a strůjce série mistrovských titulů mezi roky 2010-2013 se postupně z F1 stahuje, aby se, zřejmě, mohl více věnovat závodům lodí (America’s Cup). Tento odchod po více než třech dekádách na vedoucích technických pozicích byl interpretován jako odchod z rozčarování z nových pravidel, která kladla velký důraz na motory.
Avšak 56 letý konstruktér teď odhaluje, že současný poměr vlivu aerodynamického designu a motoru schvaluje. "S lehce slabším motorem, ale vynikajícím šasi, nebo naopak, stále můžete vyhrát závod," řekl Newey na London Classic Car Show, která oslavovala jeho kariéru. "Máme rozumné vyvážení mezi šasi a motorem - tak by to, z mého pohledu, mělo být."
Adrian Newey se svým 'chlebodárcem', Dietrichem Mateschitzem(foto: Red Bull Racing)
Loňské RB10 na tom mělo být aerodynamicky lépe než nedostižný Mercedes W05, avšak bylo velmi znevýhodněno slabým motorem od Renaultu. Přes tři vítězství v Grand Prix nebyl Red Bull pro Mercedes soupeřem a naopak často podlehl i Williamsu, též poháněném Mercedesem.
"Loňský rok byl očividně pod taktovkou motorů a zaznamenali jsme poskok Williamsu dopředu. Pochopitelně Williams odvedl skvělou práci, ale myslím si, že u nich opravdu hlavní roli sehrál motor." Newey označuje RB11 za svůj poslední monopost, protože vyhlíží nové výzvy mimo motorsport.
Jak Adrian komentuje poměrně překvapivý odchod Sebastiana Vettela z týmu ani ne rok poté, co spolu slavili čtvrtý titul? "Chtěl roztáhnout svoje křídla a objevit něco nového. Je to přirozená zvědavost. Chcete vědět, jak byste si vedli v jiném prostředí. Rozumím tomu, proč chtěl změnu. Je to velmi chytrý kluk. A bohužel jsem si jistý, že do Ferrari přinese věci, které bychom byli raději, aby nepřinesl, ale rozumíme tomu."
S Vettelem Newey vždy dobře vycházel(foto: Red Bull Racing)
Newey se po odchodu z F1 bude zřejmě věnovat America’s Cup - závody plachetnic, konkrétně spolupráci s týmem vedeným Ainslie (nejúspěšnější v tomto sportu v historii olympijských her). "Je to obdobný průmysl - základní problémy jsou stejné. Ale já jsem celou svoji kariéru působil v motorsportu, takže by bylo velmi arogantní si myslet, že bych mohl být odpovědný za design.
Jsem konzultant a teprve začínám uvažovat o nových výzvách." Nejenom pokročilé technologie v jachtingu by mohly uspokojit Adriana. Jeho nová role v rámci Red Bullu je být mentorem. "Cestovní vozy by mohly být cestou do budoucna. Vždy si dělám náčrty různých věcí..."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.