Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, bude jeho společnost v dodávce pneumatik pro závody F1 agresivnější. Přispěje k tomu i vyšší rychlost vozů.
Sezóna 2013 po několika defektech a stížnostech týmů vedla k tomu, že italský dodavatel pneumatik volil raději tvrdší a trvanlivější směsi - obzvlášť když měly být zavedeny nové motory s mnohem vyšším krouticím momentem.
Po jejich vylepšení Hembery očekává, že týmy začnou pneumatiky opět tlačit k jejich limitům: "Minulý rok lidé říkali, že jsme byli až moc konzervativní a možná i trochu nudní. Myslím si ale, že to bylo dáno spíše nástupem nové technologie - letos toho bude o něco méně," říká Hembery během návštěvy výstavy Autosport International v Birminghamu.
"Viděli jsme některá prvotní data, která naznačují, že vozy udělají další krok vpřed ve výkonnosti ve srovnání s loňskou sezónou. To, co mohlo být loni konzervativní, by v roce 2015 mohlo být celkem agresivní.
Podobně jako mnoho lidí nás zajímá, co se stane po krátkém rozmrazení motorových pravidel, co to bude znamenat pro většinu týmů. Obzvlášť v závodní rychlosti očekáváme velká vylepšení ve výkonnosti. A tak se může konzervativní volby stát náhle o něco agresivnější," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Rozdíly v časech na kolo mohou podle něj dělat až 2 sekundy na kolo: "Očekáváme velký skok. Pokud hovoříte o sekundovém nebo až o dvousekundovém zlepšení v rychlosti na kolo, pak to dramaticky změní způsob, jakým jsou pneumatiky využívány."
Pirelli chce být letos agresivnější než loni, přispěje k tomu i zrychlení vozů(foto: Red Bull Racing)
Směsi letos zůstanou v podstatě stejné, úpravy dozná super-měkká směs, což by mohlo otevřít prostor pro pestřejší strategie a zvýšit nepředvídatelnost: "Jde opravdu jen o jednu změnu, super-měkká bude trochu upravena, aby se zlepšil její pracovní rámec vzhledem k teplotám.
Struktura zadní pneumatiky bude změněna tak, aby došlo k lepšímu rozložení tepla. Všechno to jsou technické věci, které jsou asi pro většinu lidi trochu nudné, z pohledu světa pneumatik jsou nicméně velmi důležité.
Mají vliv na způsob, jakým se na vzdálenosti závodu udržuje výkonnost, a mohou mít velký vliv na rozdíly v pneumatikách. Letos tedy dochází k malým změnám, spíše k evoluci než k revoluci," shrnuje Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.