Podle sportovního ředitele Pirelli, Paula Hemberyho, bude jeho společnost v dodávce pneumatik pro závody F1 agresivnější. Přispěje k tomu i vyšší rychlost vozů.
Sezóna 2013 po několika defektech a stížnostech týmů vedla k tomu, že italský dodavatel pneumatik volil raději tvrdší a trvanlivější směsi - obzvlášť když měly být zavedeny nové motory s mnohem vyšším krouticím momentem.
Po jejich vylepšení Hembery očekává, že týmy začnou pneumatiky opět tlačit k jejich limitům: "Minulý rok lidé říkali, že jsme byli až moc konzervativní a možná i trochu nudní. Myslím si ale, že to bylo dáno spíše nástupem nové technologie - letos toho bude o něco méně," říká Hembery během návštěvy výstavy Autosport International v Birminghamu.
"Viděli jsme některá prvotní data, která naznačují, že vozy udělají další krok vpřed ve výkonnosti ve srovnání s loňskou sezónou. To, co mohlo být loni konzervativní, by v roce 2015 mohlo být celkem agresivní.
Podobně jako mnoho lidí nás zajímá, co se stane po krátkém rozmrazení motorových pravidel, co to bude znamenat pro většinu týmů. Obzvlášť v závodní rychlosti očekáváme velká vylepšení ve výkonnosti. A tak se může konzervativní volby stát náhle o něco agresivnější," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Rozdíly v časech na kolo mohou podle něj dělat až 2 sekundy na kolo: "Očekáváme velký skok. Pokud hovoříte o sekundovém nebo až o dvousekundovém zlepšení v rychlosti na kolo, pak to dramaticky změní způsob, jakým jsou pneumatiky využívány."
Pirelli chce být letos agresivnější než loni, přispěje k tomu i zrychlení vozů(foto: Red Bull Racing)
Směsi letos zůstanou v podstatě stejné, úpravy dozná super-měkká směs, což by mohlo otevřít prostor pro pestřejší strategie a zvýšit nepředvídatelnost: "Jde opravdu jen o jednu změnu, super-měkká bude trochu upravena, aby se zlepšil její pracovní rámec vzhledem k teplotám.
Struktura zadní pneumatiky bude změněna tak, aby došlo k lepšímu rozložení tepla. Všechno to jsou technické věci, které jsou asi pro většinu lidi trochu nudné, z pohledu světa pneumatik jsou nicméně velmi důležité.
Mají vliv na způsob, jakým se na vzdálenosti závodu udržuje výkonnost, a mohou mít velký vliv na rozdíly v pneumatikách. Letos tedy dochází k malým změnám, spíše k evoluci než k revoluci," shrnuje Hembery.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.