Daniil Kvjat nebude mít ve své druhé sezóně v F1 podle jeho bývalého šéfa, Franze Tosta, žádné problémy se zvládáním tlaku u Red Bullu, kam přestoupil, aby nahradil Sebastiana Vettela.
Kvjat po překvapivém odchodu čtyřnásobného šampiona k Ferrari a jmenování do mateřského týmu pokračuje v raketovém růstu své kariéry poté, co v roce 2013 vyhrál titul v GP3 a loni mu dalo šanci Toro Rosso. Tam sice získal jen 8 bodů ve srovnání s 22 body svého týmového kolegy Jeanem-Ericem Vergnem, Red Bull se však rozhodl dát šanci mladšímu a méně zkušenějšímu ruskému jezdci, pro Francouze tak místo v F1 nezbylo.
Tost uvádí, že jej výborné výkony Kvjata nepřekvapily a že má absolutní důvěru v to, že u Red Bullu zazáří, přestože se do špičkového týmu dostává o něco dříve, než by bylo ideální: "Nebyl jsem překvapený, čekal jsem to. Proto jsme jej vzali. Jsem také přesvědčený, že u Red Bullu bude odvádět dobrou práci."
"Nebylo v plánu, že tam po roce přejde. Plánovali jsme, že u nás zůstane alespoň dva roky. Ale taková už je situace. Vzhledem k jeho talentu a vztahu k práci si u Red Bullu povede dobře, stejně jako tomu bylo u nás. Nikdo nečekal, že po vítězství v GP3 vstoupí do Formule 1 a získá body v prvním závodě. U Red Bullu bude předvádět stejně dobrou výkonnost," myslí si šéf Toro Rosso.
Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso STR9 v Brazílii (foto: Scuderia Toro Rosso)
Na otázku, zda přestup k mateřskému týmu nepřišel přeci jen brzy, Tost odpovídá: "Záleží na tom, jak moc konkurenceschopný bude balík. Když je auto velmi, velmi dobré, tak to obvykle hodně pomáhá. A když je konkurenceschopná i pohonná jednotka, pak bude vpředu a bude bojovat o vítězství."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.