Alan Permane, ředitel traťových operací Lotusu, vidí důvody pro špatnou sezonu 2014 z pohledu Lotusu ve ztrátě klíčových lidí. Ti z týmu odešli před začátkem sezony 2014.
V roce 2013 opustili tým Lotus jejich technický ředitel, James Allison, a šéf aerodynamiky, Dirk de Beer. Oba přešli k Ferrari. To jsou však jen dvě nejznámější jména, která z týmu odešla. Jejich ztráta byla na výsledcích ze sezony 2014 dost poznat. Boj o vítězství, jako v sezoně 2013, byl na 'hony vzdálený' a zisk bodů byl důvod k pořádné oslavě.
"Měli jsme špatnou zimu a přišli jsme o spoustu lidí. K tomu navíc došlo k restrukturalizaci našeho oddělení aerodynamiky. Všechna čest před Nickem Chesterem, ale James Allison byl jasným vůdcem. Jeho ztráta byla velkou ránou. K tomu jsme přišli o další dobré lidi, které jsme nedokázali tak rychle nahradit," připouští Alan Permane.
Tým brzy pochopil, že E22 není dostatečně rychlé auto. Avšak některé chyby nešly opravit na loňském autě, s jejich odstraněním se muselo počkat na nový vůz. "Jsou tři nebo čtyři věci, které jsou zodpovědné za rychlost auta. Mezi ně patří aerodynamika, která u nás nebyla dobrá.
Poslední auto, na kterém Allison pracoval, bylo E21 (foto: Lotus F1 Team)
Jsme si opravdu jistí tím, co je před námi a že jsme to pro nové auto změnili," zakončil Permane. Dle něj se tým z problémů v roce 2014 hodně poučil.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.