Šéf Red Bullu Christian Horner uvádí, že to, co v sezóně 2014 dokázal Mercedes, je "opravdu neuvěřitelné." Kvůli nespolehlivému Renaultu sice byli nekonkurenceschopní, uznává však, že k určitému zlepšení došlo. Očekává, že změny ve vztahu k Renaultu se od sezóny 2015 začnou více projevovat.
Rakouský tým přitom se Sebastianem Vettelem v F1 dominoval v předchozích čtyřech ročnících, letos nadvládu převzal jeho německý soupeř, když si Lewis Hamilton v posledním závodě v Abú Zabí zajistil titul mistra světa a porazil svého týmového kolegu Nica Rosberga. O konstruktérském titulu se přitom rozhodlo již dříve.
Mercedes si podle Hornera zaslouží uznání za to, jak vstoupil do nové éry přeplňovaných 1,6litrových V6 motorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie: "Myslím, že náskok Mercedesu byl větší, než jsme čekali. Obávali jsme se, že budeme mít ztrátu, ale v žádném případě v takovém rozsahu, jaký jsme viděli."
"Myslím, že v první řadě musíme Mercedesu pogratulovat - odvedl skutečně neuvěřitelnou práci na své pohonné jednotce. S Renaultem jsme byli v nejhorší ze všech situací v tom, že jsme byli s nespolehlivým motorem nekonkurenceschopní.
Ale patří jim všechna čest za to, že problémy s nespolehlivostí motoru vyřešili. "Nyní se potřebujeme opravdu zaměřit na výkonnostní deficit," pokračuje šéf Red Bullu, jenž usiluje o uvolnění pravidel pro zmrazujících motory, protože se obává delší nadvlády Mercedesu.
Red Bull kvůli motoru Renault sezóna moc nevyšla, Horner ale očekává, že provedené změny budou mít v příštích sezónách velký vliv na jejich výkonnost (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že Mercedes strategicky investoval více než Renault. Bylo to něco, o čem jsme věděli a v čem jsme na Renault tlačili, ale žel jejich změny ve vedení přišly příliš pozdě na to, aby se to v tom roce projevilo. Ale doufám, že budou mít velký vliv v příštích několika sezónách.
Myslím, že filozofie pojmutí Red Bullu jako továrního týmu a spolupráce jako s partnerem místo se zákazníkem byla tím, co jsme potřebovali změnit, protože pohonné jednotky musí být plně integrovány," dodává Horner pro Autosport.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.