Šéf Red Bullu Christian Horner uvádí, že to, co v sezóně 2014 dokázal Mercedes, je "opravdu neuvěřitelné." Kvůli nespolehlivému Renaultu sice byli nekonkurenceschopní, uznává však, že k určitému zlepšení došlo. Očekává, že změny ve vztahu k Renaultu se od sezóny 2015 začnou více projevovat.
Rakouský tým přitom se Sebastianem Vettelem v F1 dominoval v předchozích čtyřech ročnících, letos nadvládu převzal jeho německý soupeř, když si Lewis Hamilton v posledním závodě v Abú Zabí zajistil titul mistra světa a porazil svého týmového kolegu Nica Rosberga. O konstruktérském titulu se přitom rozhodlo již dříve.
Mercedes si podle Hornera zaslouží uznání za to, jak vstoupil do nové éry přeplňovaných 1,6litrových V6 motorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie: "Myslím, že náskok Mercedesu byl větší, než jsme čekali. Obávali jsme se, že budeme mít ztrátu, ale v žádném případě v takovém rozsahu, jaký jsme viděli."
"Myslím, že v první řadě musíme Mercedesu pogratulovat - odvedl skutečně neuvěřitelnou práci na své pohonné jednotce. S Renaultem jsme byli v nejhorší ze všech situací v tom, že jsme byli s nespolehlivým motorem nekonkurenceschopní.
Ale patří jim všechna čest za to, že problémy s nespolehlivostí motoru vyřešili. "Nyní se potřebujeme opravdu zaměřit na výkonnostní deficit," pokračuje šéf Red Bullu, jenž usiluje o uvolnění pravidel pro zmrazujících motory, protože se obává delší nadvlády Mercedesu.
Red Bull kvůli motoru Renault sezóna moc nevyšla, Horner ale očekává, že provedené změny budou mít v příštích sezónách velký vliv na jejich výkonnost (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že Mercedes strategicky investoval více než Renault. Bylo to něco, o čem jsme věděli a v čem jsme na Renault tlačili, ale žel jejich změny ve vedení přišly příliš pozdě na to, aby se to v tom roce projevilo. Ale doufám, že budou mít velký vliv v příštích několika sezónách.
Myslím, že filozofie pojmutí Red Bullu jako továrního týmu a spolupráce jako s partnerem místo se zákazníkem byla tím, co jsme potřebovali změnit, protože pohonné jednotky musí být plně integrovány," dodává Horner pro Autosport.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.