James Key, technický ředitel Toro Rosso, prozradil, že italská stáj bude pokračovat i v roce 2015 u nového vozu STR10 ve své filozofii nízkého odporu.
V roce 2014 se druhý tým Red Bullu, Toro Rosso, rozhodl pro stavbu vozu s nízkým odporem. Někomu se to mohlo zdát jako nutnost vzhledem ke slabým stránkám motorů Renault. Avšak na otázku, zda-li tým bude pokračovat v této filozofii i v roce 2015, James Key odpověděl: "Budeme, protože věříme, že se z toho dá ještě něco dostat."
Při vysvětlování volby mezi nízkým aerodynamickým odporem a vysokým aerodynamickým přítlakem se Key odkazuje na Williams, který svým letošním vozem (taktéž designem s nízkým odporem) prokázal, čeho se s tou filozofií, avšak lepším motorem, dá dokázat.
"Když se budete honit za přítlakem, tak bude stále obtížnější ho získat víc. Celé je to velmi nelineární záležitost. Efektivita je vždy důležitá, ale je ještě důležitější, když operujete s velkým přítlakem. Tato auta se dají jen těžko srovnávat v otázce přítlaku. Ale když se pokusíte snížit odpor, a to je přesně to, co, dle mého názoru, udělal Williams, tak jejich auto bylo extrémně efektivní.
Toro Rosso často bývalo na konci rovinek nejrychlejší monopost z těch, co používají pohonnou jednotku Renault (foto: Scuderia Toro Rosso)
Takže uvidíme. Zálěží to na motoru. Zdá se, že my můžeme mít z nízkého odporu výhodu, protože v neděli to hraje velkou roli, pokud tedy nestartujete z první řady [díky vyšší maximální rychlosti]. Takže podle mě je to [nizký odpor] dobrý směr.
Pak také můžete dělat to, že auto nastavíte na větší přítlak - řekněme na úroveň z Monaka - a pokud jste dobří a propadnete se trošku dozadu, tak to pořád nemusí být problém. Takže čím více přítlaku máte, tím je to vždy lepší."
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.