James Key, technický ředitel Toro Rosso, prozradil, že italská stáj bude pokračovat i v roce 2015 u nového vozu STR10 ve své filozofii nízkého odporu.
V roce 2014 se druhý tým Red Bullu, Toro Rosso, rozhodl pro stavbu vozu s nízkým odporem. Někomu se to mohlo zdát jako nutnost vzhledem ke slabým stránkám motorů Renault. Avšak na otázku, zda-li tým bude pokračovat v této filozofii i v roce 2015, James Key odpověděl: "Budeme, protože věříme, že se z toho dá ještě něco dostat."
Při vysvětlování volby mezi nízkým aerodynamickým odporem a vysokým aerodynamickým přítlakem se Key odkazuje na Williams, který svým letošním vozem (taktéž designem s nízkým odporem) prokázal, čeho se s tou filozofií, avšak lepším motorem, dá dokázat.
"Když se budete honit za přítlakem, tak bude stále obtížnější ho získat víc. Celé je to velmi nelineární záležitost. Efektivita je vždy důležitá, ale je ještě důležitější, když operujete s velkým přítlakem. Tato auta se dají jen těžko srovnávat v otázce přítlaku. Ale když se pokusíte snížit odpor, a to je přesně to, co, dle mého názoru, udělal Williams, tak jejich auto bylo extrémně efektivní.
Toro Rosso často bývalo na konci rovinek nejrychlejší monopost z těch, co používají pohonnou jednotku Renault (foto: Scuderia Toro Rosso)
Takže uvidíme. Zálěží to na motoru. Zdá se, že my můžeme mít z nízkého odporu výhodu, protože v neděli to hraje velkou roli, pokud tedy nestartujete z první řady [díky vyšší maximální rychlosti]. Takže podle mě je to [nizký odpor] dobrý směr.
Pak také můžete dělat to, že auto nastavíte na větší přítlak - řekněme na úroveň z Monaka - a pokud jste dobří a propadnete se trošku dozadu, tak to pořád nemusí být problém. Takže čím více přítlaku máte, tím je to vždy lepší."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.