Alan Permane, šéf traťových činností Lotusu, zhodnotil pro italský tisk Pastora Maldonada a Romaina Grosjeana.
Pastor Maldonado a Romain Grosjean mají za sebou jednu ze svých nejsložitějších sezon. Deset bodů, které získali venezuelský (deváté místo v USA) a francouzský jezdec (dvě osmá místa ve Španělsku a Monaku) dohromady, představují velmi slabý úlovek. Zejména když uvážíme úroveň obou jezdců. Myslí si to šéf traťových činností Lotusu: Alan Permane.
„Pastor si v minulosti vybudoval v okolí nepříznivou pověst, protože každou chvíli udělal na okruhu nějakou pitomost,“ tvrdí Alan Permane. „Ve skutečnosti je to jeden z nejlepších jezdců, s kterými jsem kdy pracoval. Je pořád v klidu, poskytuje neocenitelnou zpětnou vazbu, nic nepokazí. Je skutečně dobrý a pracuje s neuvěřitelným nasazením. Nehledě na to, co se stane, pokračuje ve svém úkolu. Kouzelný knoflík, který byste zmáčkl, a všechno by bylo hotovo, neexistuje.
Pastor si je toho vědom a tvrdě pracuje na vyřešení každého problému. Není tajemstvím, že do týmu přináší obrovské zdroje. V jeho situaci by mohl sklouznout do pozice primadony, ale ani jednou se mu to nestalo. To je podle mě fantastická věc,“ neskrývá své nadšení Permane.
Romaina Grosjeana hodnotí Permane jinak, ale ne negativně. „Pastor nikdy neprojevuje zklamání, Romain naopak po celou sezonu. Chce být úspěšný, vítězit v závodech a šampionátu, jenomže letos jsme měli špatnou sezonu. Vidět Romaina v akci v druhé polovině roku 2013 bylo něčím výjimečným.
Byl to jediný jezdec, který byl schopen bojovat s vozy Red Bull. Pastor lépe zvládá problémy, i když jeho touha po vítězstvích není menší, je to jiný typ jezdce. Když se objeví problémy, Romain je v poraženecké náladě a Pastor si sedne a začne přemýšlet, jak vyřešit problém. Výsledkem je, že přijde za mnou se seznamem žádostí a návrhů.“
Pastor Maldonado v Silverstone před svým týmovým kolegouRomainem Grosjeanem (foto: Lotus F1 Team)
Na dotaz, zda není Maldonado prostě lepším než Grosjean ve využití schopností a možností vozu, přičemž Francouz žádá od jeho E22 příliš, odpověděl Permane: „Možná ano, Grosjean by chtěl dělat některé věci, které mu jeho vůz nedovoluje. Ale to platí jenom v pátek a sobotu.
V neděli jezdí co nejlíp s tím, co má. Ve své kariéře chtěl udělat velký krok, získat jen pár bodů ho nezajímalo, chtěl končit v první desítce, jenomže mu to nebylo umožněno. My musíme udělat jedno: dodat mu stabilní vůz s předvídatelným chováním, bez negativ, pak dostaneme maximum také z Romaina.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.