Permane: Pastor má správný přístup, zatímco Romain…

Lotus
Lotus, foto: Lotus F1 Team
24. prosince 2014 13:22
Sdílej:

Alan Permane, šéf traťových činností Lotusu, zhodnotil pro italský tisk Pastora Maldonada a Romaina Grosjeana.

Pastor Maldonado a Romain Grosjean mají za sebou jednu ze svých nejsložitějších sezon. Deset bodů, které získali venezuelský (deváté místo v USA) a francouzský jezdec (dvě osmá místa ve Španělsku a Monaku) dohromady, představují velmi slabý úlovek. Zejména když uvážíme úroveň obou jezdců. Myslí si to šéf traťových činností Lotusu: Alan Permane.

„Pastor si v minulosti vybudoval v okolí nepříznivou pověst, protože každou chvíli udělal na okruhu nějakou pitomost,“ tvrdí Alan Permane. „Ve skutečnosti je to jeden z nejlepších jezdců, s kterými jsem kdy pracoval. Je pořád v klidu, poskytuje neocenitelnou zpětnou vazbu, nic nepokazí. Je skutečně dobrý a pracuje s neuvěřitelným nasazením. Nehledě na to, co se stane, pokračuje ve svém úkolu. Kouzelný knoflík, který byste zmáčkl, a všechno by bylo hotovo, neexistuje.

Pastor si je toho vědom a tvrdě pracuje na vyřešení každého problému. Není tajemstvím, že do týmu přináší obrovské zdroje. V jeho situaci by mohl sklouznout do pozice primadony, ale ani jednou se mu to nestalo. To je podle mě fantastická věc,“ neskrývá své nadšení Permane.

Romaina Grosjeana hodnotí Permane jinak, ale ne negativně. „Pastor nikdy neprojevuje zklamání, Romain naopak po celou sezonu. Chce být úspěšný, vítězit v závodech a šampionátu, jenomže letos jsme měli špatnou sezonu. Vidět Romaina v akci v druhé polovině roku 2013 bylo něčím výjimečným.

Byl to jediný jezdec, který byl schopen bojovat s vozy Red Bull. Pastor lépe zvládá problémy, i když jeho touha po vítězstvích není menší, je to jiný typ jezdce. Když se objeví problémy, Romain je v poraženecké náladě a Pastor si sedne a začne přemýšlet, jak vyřešit problém. Výsledkem je, že přijde za mnou se seznamem žádostí a návrhů.“

Pastor Maldonado v Silverstone před svým týmovým kolegouRomainem Grosjeanem (foto: Lotus F1 Team)

Na dotaz, zda není Maldonado prostě lepším než Grosjean ve využití schopností a možností vozu, přičemž Francouz žádá od jeho E22 příliš, odpověděl Permane: „Možná ano, Grosjean by chtěl dělat některé věci, které mu jeho vůz nedovoluje. Ale to platí jenom v pátek a sobotu.

V neděli jezdí co nejlíp s tím, co má. Ve své kariéře chtěl udělat velký krok, získat jen pár bodů ho nezajímalo, chtěl končit v první desítce, jenomže mu to nebylo umožněno. My musíme udělat jedno: dodat mu stabilní vůz s předvídatelným chováním, bez negativ, pak dostaneme maximum také z Romaina.“

 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.