Alan Permane, šéf traťových činností Lotusu, zhodnotil pro italský tisk Pastora Maldonada a Romaina Grosjeana.
Pastor Maldonado a Romain Grosjean mají za sebou jednu ze svých nejsložitějších sezon. Deset bodů, které získali venezuelský (deváté místo v USA) a francouzský jezdec (dvě osmá místa ve Španělsku a Monaku) dohromady, představují velmi slabý úlovek. Zejména když uvážíme úroveň obou jezdců. Myslí si to šéf traťových činností Lotusu: Alan Permane.
„Pastor si v minulosti vybudoval v okolí nepříznivou pověst, protože každou chvíli udělal na okruhu nějakou pitomost,“ tvrdí Alan Permane. „Ve skutečnosti je to jeden z nejlepších jezdců, s kterými jsem kdy pracoval. Je pořád v klidu, poskytuje neocenitelnou zpětnou vazbu, nic nepokazí. Je skutečně dobrý a pracuje s neuvěřitelným nasazením. Nehledě na to, co se stane, pokračuje ve svém úkolu. Kouzelný knoflík, který byste zmáčkl, a všechno by bylo hotovo, neexistuje.
Pastor si je toho vědom a tvrdě pracuje na vyřešení každého problému. Není tajemstvím, že do týmu přináší obrovské zdroje. V jeho situaci by mohl sklouznout do pozice primadony, ale ani jednou se mu to nestalo. To je podle mě fantastická věc,“ neskrývá své nadšení Permane.
Romaina Grosjeana hodnotí Permane jinak, ale ne negativně. „Pastor nikdy neprojevuje zklamání, Romain naopak po celou sezonu. Chce být úspěšný, vítězit v závodech a šampionátu, jenomže letos jsme měli špatnou sezonu. Vidět Romaina v akci v druhé polovině roku 2013 bylo něčím výjimečným.
Byl to jediný jezdec, který byl schopen bojovat s vozy Red Bull. Pastor lépe zvládá problémy, i když jeho touha po vítězstvích není menší, je to jiný typ jezdce. Když se objeví problémy, Romain je v poraženecké náladě a Pastor si sedne a začne přemýšlet, jak vyřešit problém. Výsledkem je, že přijde za mnou se seznamem žádostí a návrhů.“
Pastor Maldonado v Silverstone před svým týmovým kolegouRomainem Grosjeanem (foto: Lotus F1 Team)
Na dotaz, zda není Maldonado prostě lepším než Grosjean ve využití schopností a možností vozu, přičemž Francouz žádá od jeho E22 příliš, odpověděl Permane: „Možná ano, Grosjean by chtěl dělat některé věci, které mu jeho vůz nedovoluje. Ale to platí jenom v pátek a sobotu.
V neděli jezdí co nejlíp s tím, co má. Ve své kariéře chtěl udělat velký krok, získat jen pár bodů ho nezajímalo, chtěl končit v první desítce, jenomže mu to nebylo umožněno. My musíme udělat jedno: dodat mu stabilní vůz s předvídatelným chováním, bez negativ, pak dostaneme maximum také z Romaina.“
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.