Red Bull během sezóny kritizoval Renault za pohonnou jednotku, kvůli které nemohl bojovat s Mercedesy. Jenže podle šéfa Renaultu Sport F1, Cyrila Abiteboula, vše není tak černobílé: RB10 nebylo také nebylo tím nejlepším. Spolupráce navíc stále není kvůli různým představám obou stran ideální.
Renault letos dodával své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Toro Rosso a Red Bullu, který chtěl získat pátý titul v řadě. Jenže po přechodu na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem pro rekuperaci kinetické energie (ERS) a redukci přítlaku na Stříbrné šípy po celý rok hodně ztrácel.
Svou frustraci z pohonné jednotky z Viry dával občas nahlas najevo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko v květnu dokonce pohrozil, že by se jeho tým mohl rozhlédnout po jiném motorovém partnerovi.
To se pochopitelně nelíbilo Renaultu, který poukázal na to, že i rakouská stáj měla své slabiny a že si za svůj neúspěch může částečně sama: "Red Bull že má nejlepší šasi? Povídá se o tom, že je příliš citlivé na nastavení a špatně vyvážené a že má velmi úzké okno pro provoz pneumatik."
"Pravdou nicméně je to, že s vyšším výkonem motoru můžete navýšit přítlak a vůz díky tomu získává stabilitu a pneumatiky více vydrží. V zájmu lepší spolupráce a co nejvyššího výkonu v čase na kolo - spíše než nejlepšího výkonu pohonné jednotky, proto musíme skončit s vzájemným obviňováním," pokračuje šéf společnosti Renault Sport F1.
Red Bull se proto rozhodl více podpořit svého dodavatele, nabídl mu své zdroje a navázal užší spolupráci, tak však stále není ideální: "Není to dobré. Nedaří se nám dostat partnerství na úroveň, na které bych ji chtěl mít z hlediska techniky, marketingu, respektu, vzájemné důvěry, průhlednosti a postavení."
Šasi Red Bullu RB10 také nebylo nejlepší, tvrdí Renault (foto: Red Bull Racing)
"Dobře ale vím a chovám velký respekt vůči tomu, co dosáhli a postavili. Problém spočívá v tomto úspěchu a přístupu. Oni mají buď absolutní kontrolu nad vším, co vyrobí, nebo jsou pouhým klientem, jenž očekává finální produkt s optimální výkonností, spolehlivostí a nízkou cenou.
Při navazování užšího vztahu to je hodně složité... je to pro mě opravdu zklamáním. Je to pro mě jedním z cílů, které jsem si stanovil při mém návratu do Viry-Chatillon. Dosáhli jsme určitého pokroku, je však minimální," dodává Abiteboul pro Auto Trader.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.