Red Bull během sezóny kritizoval Renault za pohonnou jednotku, kvůli které nemohl bojovat s Mercedesy. Jenže podle šéfa Renaultu Sport F1, Cyrila Abiteboula, vše není tak černobílé: RB10 nebylo také nebylo tím nejlepším. Spolupráce navíc stále není kvůli různým představám obou stran ideální.
Renault letos dodával své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Toro Rosso a Red Bullu, který chtěl získat pátý titul v řadě. Jenže po přechodu na 1,6litrová V6 turba s pokročilým systémem pro rekuperaci kinetické energie (ERS) a redukci přítlaku na Stříbrné šípy po celý rok hodně ztrácel.
Svou frustraci z pohonné jednotky z Viry dával občas nahlas najevo. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko v květnu dokonce pohrozil, že by se jeho tým mohl rozhlédnout po jiném motorovém partnerovi.
To se pochopitelně nelíbilo Renaultu, který poukázal na to, že i rakouská stáj měla své slabiny a že si za svůj neúspěch může částečně sama: "Red Bull že má nejlepší šasi? Povídá se o tom, že je příliš citlivé na nastavení a špatně vyvážené a že má velmi úzké okno pro provoz pneumatik."
"Pravdou nicméně je to, že s vyšším výkonem motoru můžete navýšit přítlak a vůz díky tomu získává stabilitu a pneumatiky více vydrží. V zájmu lepší spolupráce a co nejvyššího výkonu v čase na kolo - spíše než nejlepšího výkonu pohonné jednotky, proto musíme skončit s vzájemným obviňováním," pokračuje šéf společnosti Renault Sport F1.
Red Bull se proto rozhodl více podpořit svého dodavatele, nabídl mu své zdroje a navázal užší spolupráci, tak však stále není ideální: "Není to dobré. Nedaří se nám dostat partnerství na úroveň, na které bych ji chtěl mít z hlediska techniky, marketingu, respektu, vzájemné důvěry, průhlednosti a postavení."
Šasi Red Bullu RB10 také nebylo nejlepší, tvrdí Renault (foto: Red Bull Racing)
"Dobře ale vím a chovám velký respekt vůči tomu, co dosáhli a postavili. Problém spočívá v tomto úspěchu a přístupu. Oni mají buď absolutní kontrolu nad vším, co vyrobí, nebo jsou pouhým klientem, jenž očekává finální produkt s optimální výkonností, spolehlivostí a nízkou cenou.
Při navazování užšího vztahu to je hodně složité... je to pro mě opravdu zklamáním. Je to pro mě jedním z cílů, které jsem si stanovil při mém návratu do Viry-Chatillon. Dosáhli jsme určitého pokroku, je však minimální," dodává Abiteboul pro Auto Trader.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.