Mistr světa Lewis Hamilton během kvalifikace na Velkou cenu Monaka ihned podezříval Nica Rosberga z úmyslné chyby poté, co byl ve svém posledním ostrém pokusu příliš dlouhý na brzdy na začátku prostředního sektoru.
Nová radiokomunikaci mezi pilotem a boxovou je zachycena na novém, téměř pětihodinovém filmovém shrnutí sezóny 2014 s názvem "It was fair" (Bylo to fér), které vydává společnost Formula One Management, kterou vlastní Bernie Ecclestone. Na internetu jej seženete za Kč 500,- na DVD, k dispozici je o něco dráž také na blue-ray nosiči.
Rosberg ve svém prvním pokusu v Q3 zajel kolo za 1:15,989 min - o 59 tisícin sekundy rychleji než Hamilton. K poslednímu letmému kolu vyjel dříve než Brit, v zatáčce č. 5 ale probrzdil a skončil v únikové uličce. Na chvíli zavlály žluté vlajky, kvůli kterým musel Hamilton v daném úseku zvolnit.
V nově zachyceném rádiu jde slyšet, jak Mercedes Hamiltonovi hlásí: "Žlutá, žlutá v zatáčce pět." Lewis po projetí kolem Rosbergova vozu ihned ironicky odpovídá: "Á, to od něj bylo velmi dobré." Poté opakuje: "Velmi dobré."
Incident poté vyšetřovali komisaři, kteří po studiu telemetrie a televizních záběrů nenašly žádný doklad toho, že by Rosberg chyboval úmyslně. Hamilton jeho čas v prvním sektoru nepřekonal, dodnes je ale přesvědčen o tom, že jeho týmový kolega vyjel mimo trať a způsobil vyvěšení žlutých vlajek záměrně. Po jeho nedělním vítězství Nicovi dokonce odmítl sportovně pogratulovat.
Obal oficiálního shrnutí sezóny 2014 (zdroj: FOM)
"V Bahrajnu provedl jednu věc Nico, v Barceloně jsem něco udělal já. Nico to pak povýšil v Monaku na další úroveň, čímž to pro nás a pro mě rozhodně ztížil... Nic nevedlo ke změně mého názoru na Belgii, totéž platí o Monaku. Je to ale skvělé, protože teď jsem mistrem světa," uvedl po sezóně Hamilton.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.