Mistr světa Lewis Hamilton během kvalifikace na Velkou cenu Monaka ihned podezříval Nica Rosberga z úmyslné chyby poté, co byl ve svém posledním ostrém pokusu příliš dlouhý na brzdy na začátku prostředního sektoru.
Nová radiokomunikaci mezi pilotem a boxovou je zachycena na novém, téměř pětihodinovém filmovém shrnutí sezóny 2014 s názvem "It was fair" (Bylo to fér), které vydává společnost Formula One Management, kterou vlastní Bernie Ecclestone. Na internetu jej seženete za Kč 500,- na DVD, k dispozici je o něco dráž také na blue-ray nosiči.
Rosberg ve svém prvním pokusu v Q3 zajel kolo za 1:15,989 min - o 59 tisícin sekundy rychleji než Hamilton. K poslednímu letmému kolu vyjel dříve než Brit, v zatáčce č. 5 ale probrzdil a skončil v únikové uličce. Na chvíli zavlály žluté vlajky, kvůli kterým musel Hamilton v daném úseku zvolnit.
V nově zachyceném rádiu jde slyšet, jak Mercedes Hamiltonovi hlásí: "Žlutá, žlutá v zatáčce pět." Lewis po projetí kolem Rosbergova vozu ihned ironicky odpovídá: "Á, to od něj bylo velmi dobré." Poté opakuje: "Velmi dobré."
Incident poté vyšetřovali komisaři, kteří po studiu telemetrie a televizních záběrů nenašly žádný doklad toho, že by Rosberg chyboval úmyslně. Hamilton jeho čas v prvním sektoru nepřekonal, dodnes je ale přesvědčen o tom, že jeho týmový kolega vyjel mimo trať a způsobil vyvěšení žlutých vlajek záměrně. Po jeho nedělním vítězství Nicovi dokonce odmítl sportovně pogratulovat.
Obal oficiálního shrnutí sezóny 2014 (zdroj: FOM)
"V Bahrajnu provedl jednu věc Nico, v Barceloně jsem něco udělal já. Nico to pak povýšil v Monaku na další úroveň, čímž to pro nás a pro mě rozhodně ztížil... Nic nevedlo ke změně mého názoru na Belgii, totéž platí o Monaku. Je to ale skvělé, protože teď jsem mistrem světa," uvedl po sezóně Hamilton.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.