Finanční nároky, které některé týmy na své jezdce kladou, jsou "mimo kontrolu", nechal se dnes slyšet bývalý jezdec Sauberu, Adrian Sutil.
Sauber se rozhodl nahradit letošní dvojici jezdců Adrian Sutil a Esteban Gutierrez pro rok 2015 dvojicí Felipe Nasr a Marcus Ericsson. Oba noví jezdci s sebou přinášejí velký obnos sponzorských peněz.
Na otázku, jestli se staly finance důležitější než samotný talent jezdce, Němec odpověděl, že platící jezdci vždy v F1 hráli roli, avšak aktuálně se situace vymkla kontrole: "Sumy, které někteří jezdci za sezonu platí, jsou mimo kontrolu. Tak by to být nemělo. Vždycky to byl problém a vždy to tak více nebo méně bylo.
Před 20 nebo 30 lety neexistoval tým, ve kterém byste si mohli místo koupit. Teď už z nich zbylo jen několik a je to očividnější. To už se v F1 nikdy nezmění, ale mohlo by se to trošku vyvážit. Vzpomínám si ještě, když byly v F1 Minardi nebo Arrows a balancovaly na hraně s penězi. Bylo pár jezdců se sponzory, ale nebylo to [peníze] prioritou."
Je Formule 1 ještě sport?"Bylo by skvělé, kdybychom tuto situaci opět mohli mít, potom bychom mohli F1 opět označovat sportem. Momentálně je těžké říct, čím vlastně F1 je." Zatímco týmy kritizuji rozdělování příjmů a vysoké náklady, Sutil má za to, že by za svoji finanční situaci měly také nést odpovědnost.
Jel Sutil v Abú Zabí svůj poslední závod v F1? Už jedou se po roce dokázal vrátit...(foto: Sauber Motorsport AG)
"Pár týmů by mělo svoji práci odvádět lépe a dostat se do zelených čísel. Neznám interní detaily, ale pořád jsou tu týmy, které zvládají být v F1 a navíc přitom dosahovat zisků. Nemají problém, mají sponzory a vyžijí s tím. Někteří je nemají a bojují.
Já jsem jen jezdec, takže nevím, proč je v F1 taková nerovnováha. Ale nemělo by to tak být, protože stále jde o velkolepý sport," zakončil Adrian Sutil.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.