Finanční nároky, které některé týmy na své jezdce kladou, jsou "mimo kontrolu", nechal se dnes slyšet bývalý jezdec Sauberu, Adrian Sutil.
Sauber se rozhodl nahradit letošní dvojici jezdců Adrian Sutil a Esteban Gutierrez pro rok 2015 dvojicí Felipe Nasr a Marcus Ericsson. Oba noví jezdci s sebou přinášejí velký obnos sponzorských peněz.
Na otázku, jestli se staly finance důležitější než samotný talent jezdce, Němec odpověděl, že platící jezdci vždy v F1 hráli roli, avšak aktuálně se situace vymkla kontrole: "Sumy, které někteří jezdci za sezonu platí, jsou mimo kontrolu. Tak by to být nemělo. Vždycky to byl problém a vždy to tak více nebo méně bylo.
Před 20 nebo 30 lety neexistoval tým, ve kterém byste si mohli místo koupit. Teď už z nich zbylo jen několik a je to očividnější. To už se v F1 nikdy nezmění, ale mohlo by se to trošku vyvážit. Vzpomínám si ještě, když byly v F1 Minardi nebo Arrows a balancovaly na hraně s penězi. Bylo pár jezdců se sponzory, ale nebylo to [peníze] prioritou."
Je Formule 1 ještě sport?"Bylo by skvělé, kdybychom tuto situaci opět mohli mít, potom bychom mohli F1 opět označovat sportem. Momentálně je těžké říct, čím vlastně F1 je." Zatímco týmy kritizuji rozdělování příjmů a vysoké náklady, Sutil má za to, že by za svoji finanční situaci měly také nést odpovědnost.
Jel Sutil v Abú Zabí svůj poslední závod v F1? Už jedou se po roce dokázal vrátit...(foto: Sauber Motorsport AG)
"Pár týmů by mělo svoji práci odvádět lépe a dostat se do zelených čísel. Neznám interní detaily, ale pořád jsou tu týmy, které zvládají být v F1 a navíc přitom dosahovat zisků. Nemají problém, mají sponzory a vyžijí s tím. Někteří je nemají a bojují.
Já jsem jen jezdec, takže nevím, proč je v F1 taková nerovnováha. Ale nemělo by to tak být, protože stále jde o velkolepý sport," zakončil Adrian Sutil.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.