I když Adrian Newey u Red Bullu mírně ustupuje do pozadí a hodlá se více věnovat svým oblíbeným jachtám, na Formuli 1 stále nezanevřel a i nadále se bude podílet na vývoji příštího monopostu RB11.
Red Bull oznámil, že jejich technický ředitel se již nebude tolik věnovat F1 a že povede v Milton Keynes oddělení Pokročilých technologií, které před dvěma týdny ohlásilo spolupráci s olympionikem Benem Ainsliem při vývoji jachty pro Americký pohár.
Newey si sám často stěžoval na stále přísnější pravidla v F1, podle šéfa týmu Christiana Hornera se však nestáhne úplně a i nadále bude svým dílem přispívat k úspěchu nového vozu: "Adrian je letos v přechodné fázi, kdy trochu ustupuje ze své provozní stránky, ale stále je hodně zapojen a pracuje na voze pro rok 2015."
"Rozvíjíme obchodní stránku Pokročilých technologií, kterým se bude hlavně věnovat. Ale Formuli 1 má hluboko v sobě a užívá si práci v našem prostředí a zaměstnává inženýry. Přesto, Adrianovo zapojení bude menší, stále zůstává velmi pozitivním," přibližuje Horner pro Autosport.
Red Bull se podle něj stává navzdory měnící se role Neweyho a odchodu čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela silnější: "Myslím, že tým roste do síly. Letos k tomu došlo, dosáhli jsme jednoho ze svých největších úspěchů v posledních letech, když jsme se probojovali v šampionátu zpět."
Adrian Newey sice ustupuje do pozadí, Formuli 1 se ale budevěnovat i nadále (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok jsme odvedli solidní práci a myslím, že kterýkoliv tým, společnost a obchod potřebují vývoj. Stále jsme velmi mladým týmem, je nám méně než 10 let, ale to, čeho jsme dosáhli, je fenomenální. Všichni klíčoví hráči jsou stále s námi a tou nejviditelnější změnou je naše jezdecká sestava. Všechno ostatní je normální byznys," dodává Newey.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.