I když Adrian Newey u Red Bullu mírně ustupuje do pozadí a hodlá se více věnovat svým oblíbeným jachtám, na Formuli 1 stále nezanevřel a i nadále se bude podílet na vývoji příštího monopostu RB11.
Red Bull oznámil, že jejich technický ředitel se již nebude tolik věnovat F1 a že povede v Milton Keynes oddělení Pokročilých technologií, které před dvěma týdny ohlásilo spolupráci s olympionikem Benem Ainsliem při vývoji jachty pro Americký pohár.
Newey si sám často stěžoval na stále přísnější pravidla v F1, podle šéfa týmu Christiana Hornera se však nestáhne úplně a i nadále bude svým dílem přispívat k úspěchu nového vozu: "Adrian je letos v přechodné fázi, kdy trochu ustupuje ze své provozní stránky, ale stále je hodně zapojen a pracuje na voze pro rok 2015."
"Rozvíjíme obchodní stránku Pokročilých technologií, kterým se bude hlavně věnovat. Ale Formuli 1 má hluboko v sobě a užívá si práci v našem prostředí a zaměstnává inženýry. Přesto, Adrianovo zapojení bude menší, stále zůstává velmi pozitivním," přibližuje Horner pro Autosport.
Red Bull se podle něj stává navzdory měnící se role Neweyho a odchodu čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela silnější: "Myslím, že tým roste do síly. Letos k tomu došlo, dosáhli jsme jednoho ze svých největších úspěchů v posledních letech, když jsme se probojovali v šampionátu zpět."
Adrian Newey sice ustupuje do pozadí, Formuli 1 se ale budevěnovat i nadále (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok jsme odvedli solidní práci a myslím, že kterýkoliv tým, společnost a obchod potřebují vývoj. Stále jsme velmi mladým týmem, je nám méně než 10 let, ale to, čeho jsme dosáhli, je fenomenální. Všichni klíčoví hráči jsou stále s námi a tou nejviditelnější změnou je naše jezdecká sestava. Všechno ostatní je normální byznys," dodává Newey.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.