I když Adrian Newey u Red Bullu mírně ustupuje do pozadí a hodlá se více věnovat svým oblíbeným jachtám, na Formuli 1 stále nezanevřel a i nadále se bude podílet na vývoji příštího monopostu RB11.
Red Bull oznámil, že jejich technický ředitel se již nebude tolik věnovat F1 a že povede v Milton Keynes oddělení Pokročilých technologií, které před dvěma týdny ohlásilo spolupráci s olympionikem Benem Ainsliem při vývoji jachty pro Americký pohár.
Newey si sám často stěžoval na stále přísnější pravidla v F1, podle šéfa týmu Christiana Hornera se však nestáhne úplně a i nadále bude svým dílem přispívat k úspěchu nového vozu: "Adrian je letos v přechodné fázi, kdy trochu ustupuje ze své provozní stránky, ale stále je hodně zapojen a pracuje na voze pro rok 2015."
"Rozvíjíme obchodní stránku Pokročilých technologií, kterým se bude hlavně věnovat. Ale Formuli 1 má hluboko v sobě a užívá si práci v našem prostředí a zaměstnává inženýry. Přesto, Adrianovo zapojení bude menší, stále zůstává velmi pozitivním," přibližuje Horner pro Autosport.
Red Bull se podle něj stává navzdory měnící se role Neweyho a odchodu čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela silnější: "Myslím, že tým roste do síly. Letos k tomu došlo, dosáhli jsme jednoho ze svých největších úspěchů v posledních letech, když jsme se probojovali v šampionátu zpět."
Adrian Newey sice ustupuje do pozadí, Formuli 1 se ale budevěnovat i nadále (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok jsme odvedli solidní práci a myslím, že kterýkoliv tým, společnost a obchod potřebují vývoj. Stále jsme velmi mladým týmem, je nám méně než 10 let, ale to, čeho jsme dosáhli, je fenomenální. Všichni klíčoví hráči jsou stále s námi a tou nejviditelnější změnou je naše jezdecká sestava. Všechno ostatní je normální byznys," dodává Newey.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.