I když Adrian Newey u Red Bullu mírně ustupuje do pozadí a hodlá se více věnovat svým oblíbeným jachtám, na Formuli 1 stále nezanevřel a i nadále se bude podílet na vývoji příštího monopostu RB11.
Red Bull oznámil, že jejich technický ředitel se již nebude tolik věnovat F1 a že povede v Milton Keynes oddělení Pokročilých technologií, které před dvěma týdny ohlásilo spolupráci s olympionikem Benem Ainsliem při vývoji jachty pro Americký pohár.
Newey si sám často stěžoval na stále přísnější pravidla v F1, podle šéfa týmu Christiana Hornera se však nestáhne úplně a i nadále bude svým dílem přispívat k úspěchu nového vozu: "Adrian je letos v přechodné fázi, kdy trochu ustupuje ze své provozní stránky, ale stále je hodně zapojen a pracuje na voze pro rok 2015."
"Rozvíjíme obchodní stránku Pokročilých technologií, kterým se bude hlavně věnovat. Ale Formuli 1 má hluboko v sobě a užívá si práci v našem prostředí a zaměstnává inženýry. Přesto, Adrianovo zapojení bude menší, stále zůstává velmi pozitivním," přibližuje Horner pro Autosport.
Red Bull se podle něj stává navzdory měnící se role Neweyho a odchodu čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela silnější: "Myslím, že tým roste do síly. Letos k tomu došlo, dosáhli jsme jednoho ze svých největších úspěchů v posledních letech, když jsme se probojovali v šampionátu zpět."
Adrian Newey sice ustupuje do pozadí, Formuli 1 se ale budevěnovat i nadále (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok jsme odvedli solidní práci a myslím, že kterýkoliv tým, společnost a obchod potřebují vývoj. Stále jsme velmi mladým týmem, je nám méně než 10 let, ale to, čeho jsme dosáhli, je fenomenální. Všichni klíčoví hráči jsou stále s námi a tou nejviditelnější změnou je naše jezdecká sestava. Všechno ostatní je normální byznys," dodává Newey.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.