Fernando Alonso po svém návratu k McLarenu věří, že zisk pódiových umístění bude v příštím roce realistickým cílem. Chce nyní dokončit, co začal v rofe 2007 při svém prvním působení ve Wokingu.
Fernando Alonso po pěti letech odešel od Ferrari k McLarenu. Je si však vědom toho, že to pro McLaren a jejich (staro)nového dodavatele motorů Hondu bude náročný rok. I tak je však pln optimismu.
"Nikdy nemůžeme tvrdit, že nevyhrajeme šampionát, kdo ví! Ale musíme být realisté, po letošním roce McLaren zná nedostatky na voze a co se pohonné jednotky týče, musíme získat zkušenosti a zvyknout si. Snad to zvládneme správně hned od prvního závodu. Rok 2014 ukázal, jak moc jsou vozy formule 1 komplexní," uvedl Španěl.
"Věřím, že budeme konkurenceschopní a budeme moci bojovat o pódium. A snad vyhrajeme závod, což by bylo dobré znamení pro budoucnost. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, protože pokud budeme mít dobrou zimu a trochu štěstí... Už letos v zimě jsme viděli výhodu Mercedesu a i tak jsme dlouho nevěděli, zda Daniel nebude bojovat o titul. Takže věřím, že můžeme být v dobré pozici a konec konců je to na mě a Jensonovi, abychom něco vymysleli," domnívá se Alonso.
Po svém návratu do McLarenu zavzpomínal i na své první (roční) působení ve Wokingu. "Po celé ty roky jsem měl jeden pocit: byl jsem spokojen se vším, co jsem udělal kromě roku 2007. Nedosáhl jsem výsledku, nepodal výkony a nedostal ze sebe to nejlepší. Po sedmi letech jsem zkušenější, dospělejší a poučil jsem se a chápu věci jinak než když mi bylo 25. Nyní se vracím, abych dokončil, co jsem začal v roce 2007. To je priorita," popisuje.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.