Felipe Nasr bude příští rok na roštu jako pilot Sauberu. Brazilský nováček poskytl rozhovor oficiálním stránkám Formule 1 nejen o svých cílech v F1.
Felipe, byl jsi testovacím pilotem Williamsu a nyní jsi dostal sedačku u Sauberu. Jak jsi to prožíval?Felipe Nasr: Musím říci, že ve Williamsu jsem se toho hodně naučil. Děkuji jim za tu příležitost. Mohl jsem si vyzkoušet jízdu ve voze formule 1, pracovat s inženýry a mechaniky a také ostatními piloty. Také jsem díky nim naučil, jak funguje závodní víkend, protože jsem se účastnil schůzek a viděl, jak řeší problémy. Hodně jsem také pracoval na simulátoru. Byl to pro mě poučný rok a to jak pro mě jako pilota, tak po osobnostní stránce. Cítím se díky tomu být připraven na další krok a to je samozřejmě místo závodního pilota.
Byl Sauber možnost, kterou jsi musel vzít? Williams byl příliš nedostižný?FN: Samozřejmě jsem tam chtěl zůstat, ale oni se rozhodli vytrvat s Felipem a Valtterim, takže jsem musel jít dál. Musel jsem udělat další krok. Věci se zde velmi rychle mění a tak je třeba jednat rychle. Rok závodění je mnohem lepší než testovací role, kdy většinou sedíte stranou.
Umíš si představit, jak se bude tvoje nováčkovská sezóna vyvíjet?FN: Hodně to bude záležet na týmu - jak si povede příští rok. Letos měli náročnou sezónu a myslím, že máme před sebou kus práce. Samozřejmě chci dobré výsledky. Hodně mladých závodníků by chtělo to, co jsem získal, musíte z toho zkrátka vytěžit co nejvíc a užít si to.
Kolik okruhů z kalendáře na příští rok už znáš?FN: Řekl bych osmdesát procent, tak nějak.
Máš za sebou podporu Banco do Brazil. Jak moc velký faktor to byl při výběru pilota u Sauberu?FN: Podporují mě již delší dobu a vypadalo to logicky, že se společně dostaneme do F1. Je to pro ně skvělá příležitost, aby se jejich jméno dostalo do mezinárodního povědomí. Ano, je důležité mít tuto podporu. Dnes to není jen o talentu, samozřejmě ho musíte mít, ale podporu musíte mít také. A pokud ty dvě věci spojíte, máte potenciál vyletět.
Pocházíš ze závodnické rodiny stejně jako další nováček Max Verstappen. Pomáhá to? Narodit se s předurčením k závodění?FN: Rozhodně ne! Já se rád díval, ale nechytlo mě to dokud jsem sám nezačil závodit na motokárách, když mi bylo sedm. V tu chvíli jsem si řekl, že závodění je pro mě. Předtím jsem snil o fotbalu, nebo jsem chtěl být policistou či hasičem. Motokáry mi otevřely oči. A potom už byl fakt, že moje rodina byla zapojena do závodění, velkým plusem. Díky závodnické rodině jsem se dostal ke sportovní i obchodní stránce sportu, což je důležité. Moje kariéra byla hodně nalinkovaná, nic nebylo nikdy náhodné.
Brazilská budoucnost v F1 (foto: Williams F1 Team)
Jak bys charakterizoval svoji osobnost, své slabé a silné stránky?FN: Lepší je se podívat na mé závody. Jsem bojovník - o každou pozici!
Dostat se do F1 je jedna věc, udržet se v ní věc druhá...FN: Toho jsem si vědom. Myslím, že to chce úspěch. Ale musíte všechno poskládat dohromady - štěstí, správné načasování a správný tým - a musíte být připraven podat výkony. V tomto směru se ničeho neobávám.
To, že jsi dostal místo u Sauberu zavřelo dalším, kteří snili o F1, dveře. Je to něco, nad čím přemýšlíš?FN: Ne, vůbec. Musím se soustředit na sebe. Udělal jsem hodně, abych se sem dostal, vyhrál závody a šampionáty. Jsem se svojí pozicí spokojen a nezabývám se dalšími věcmi.
Brazílie má dlouhou a úspěšnou historii závodníků F1. Jsi další na řadě?FN: Doufám. Snad to jednoho dne budu moci říci. Udělal jsem první krok - musím se toho hodně naučit. A jednoho dne chci být úspěšný.
Čeho bys chtěl dosáhnout ve své první sezóně?FN: Získat body? A abych byl ještě větším optimistou - pódium? Jsou to samozřejmě jen řeči, nevím, jaké bude auto. Uvidíme.
Máš nějaký idol?FN: Narodil jsem se v roce 1992, takže jsem nezažil Ayrtona Sennu a znám jej pouze z vyprávění a videí. Ale vyrostl jsem na Michaelovi Schumacherovi. To budou mí dva hrdinové.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.