Felipe Nasr bude příští rok na roštu jako pilot Sauberu. Brazilský nováček poskytl rozhovor oficiálním stránkám Formule 1 nejen o svých cílech v F1.
Felipe, byl jsi testovacím pilotem Williamsu a nyní jsi dostal sedačku u Sauberu. Jak jsi to prožíval?Felipe Nasr: Musím říci, že ve Williamsu jsem se toho hodně naučil. Děkuji jim za tu příležitost. Mohl jsem si vyzkoušet jízdu ve voze formule 1, pracovat s inženýry a mechaniky a také ostatními piloty. Také jsem díky nim naučil, jak funguje závodní víkend, protože jsem se účastnil schůzek a viděl, jak řeší problémy. Hodně jsem také pracoval na simulátoru. Byl to pro mě poučný rok a to jak pro mě jako pilota, tak po osobnostní stránce. Cítím se díky tomu být připraven na další krok a to je samozřejmě místo závodního pilota.
Byl Sauber možnost, kterou jsi musel vzít? Williams byl příliš nedostižný?FN: Samozřejmě jsem tam chtěl zůstat, ale oni se rozhodli vytrvat s Felipem a Valtterim, takže jsem musel jít dál. Musel jsem udělat další krok. Věci se zde velmi rychle mění a tak je třeba jednat rychle. Rok závodění je mnohem lepší než testovací role, kdy většinou sedíte stranou.
Umíš si představit, jak se bude tvoje nováčkovská sezóna vyvíjet?FN: Hodně to bude záležet na týmu - jak si povede příští rok. Letos měli náročnou sezónu a myslím, že máme před sebou kus práce. Samozřejmě chci dobré výsledky. Hodně mladých závodníků by chtělo to, co jsem získal, musíte z toho zkrátka vytěžit co nejvíc a užít si to.
Kolik okruhů z kalendáře na příští rok už znáš?FN: Řekl bych osmdesát procent, tak nějak.
Máš za sebou podporu Banco do Brazil. Jak moc velký faktor to byl při výběru pilota u Sauberu?FN: Podporují mě již delší dobu a vypadalo to logicky, že se společně dostaneme do F1. Je to pro ně skvělá příležitost, aby se jejich jméno dostalo do mezinárodního povědomí. Ano, je důležité mít tuto podporu. Dnes to není jen o talentu, samozřejmě ho musíte mít, ale podporu musíte mít také. A pokud ty dvě věci spojíte, máte potenciál vyletět.
Pocházíš ze závodnické rodiny stejně jako další nováček Max Verstappen. Pomáhá to? Narodit se s předurčením k závodění?FN: Rozhodně ne! Já se rád díval, ale nechytlo mě to dokud jsem sám nezačil závodit na motokárách, když mi bylo sedm. V tu chvíli jsem si řekl, že závodění je pro mě. Předtím jsem snil o fotbalu, nebo jsem chtěl být policistou či hasičem. Motokáry mi otevřely oči. A potom už byl fakt, že moje rodina byla zapojena do závodění, velkým plusem. Díky závodnické rodině jsem se dostal ke sportovní i obchodní stránce sportu, což je důležité. Moje kariéra byla hodně nalinkovaná, nic nebylo nikdy náhodné.
Brazilská budoucnost v F1 (foto: Williams F1 Team)
Jak bys charakterizoval svoji osobnost, své slabé a silné stránky?FN: Lepší je se podívat na mé závody. Jsem bojovník - o každou pozici!
Dostat se do F1 je jedna věc, udržet se v ní věc druhá...FN: Toho jsem si vědom. Myslím, že to chce úspěch. Ale musíte všechno poskládat dohromady - štěstí, správné načasování a správný tým - a musíte být připraven podat výkony. V tomto směru se ničeho neobávám.
To, že jsi dostal místo u Sauberu zavřelo dalším, kteří snili o F1, dveře. Je to něco, nad čím přemýšlíš?FN: Ne, vůbec. Musím se soustředit na sebe. Udělal jsem hodně, abych se sem dostal, vyhrál závody a šampionáty. Jsem se svojí pozicí spokojen a nezabývám se dalšími věcmi.
Brazílie má dlouhou a úspěšnou historii závodníků F1. Jsi další na řadě?FN: Doufám. Snad to jednoho dne budu moci říci. Udělal jsem první krok - musím se toho hodně naučit. A jednoho dne chci být úspěšný.
Čeho bys chtěl dosáhnout ve své první sezóně?FN: Získat body? A abych byl ještě větším optimistou - pódium? Jsou to samozřejmě jen řeči, nevím, jaké bude auto. Uvidíme.
Máš nějaký idol?FN: Narodil jsem se v roce 1992, takže jsem nezažil Ayrtona Sennu a znám jej pouze z vyprávění a videí. Ale vyrostl jsem na Michaelovi Schumacherovi. To budou mí dva hrdinové.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.