Podle Davida Coultharda by měl McLaren zvolit pro příští rok zkušenost a ponechat si Jensona Buttona. Ten by měl být podle všeho týmovým kolegou Fernanda Alonsa. Rozhodnutí by mělo padnout dnes.
Dnes proběhne schůzka představenstva týmu McLarenu a mělo by se rozhodnout také o jezdeckém složení pro příští rok. Veřejným tajemstvím je pravděpodobný návrat Fernanda Alonsa do Wokingu. Otázkou však zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou.
Lewis Hamilton nedávno uvedl, že by měli sáhnout po Jensonovi Buttonovi. Mistr světa z roku 2009 má stále co nabídnout a v letošním roce jednoznačně porazil svého kolegu Kevina Magnussena (ten získal polovinu mistrovských bodů než Brit). Nicméně možností je také další mladík a odchovanec McLarenu Stoffel Vandoorne.
Stejný názor jako Hamilton má také David Coulthard. "Vypadá to, že Jenson je ten, kdo by měl sedět v té sedačce. Byl lepším a získal více bodů než jeho týmový kolega a neříkám to kvůli jeho osobnosti nebo národnosti. Ale bohužel pro Jensona je F1 o byznysu," uvedl Skot pro Daily Telegraph.
Naráží například také na fakt, že by McLaren ponecháním Magnussena ušetřil na platech pilotům. I proto věří, že místo nakonec dostane právě mladý Dán. "Je to hodný kluk a má před sebou zářivou budoucnost, ale Jenson má velkou podporu veřejnosti. Je hodně známý, oblíbený a je osobností McLarenu," popisuje.
Pravdou je, že chování McLarenu, kdy Button vlastně stále neví, zda byl závod v Abú Zabí po patnácti letech jeho posledním v F1, sklidilo vlnu kritiky.
"McLaren je ve veřejném sportu a jeho hrdiny jsou piloti. Ti získávají fanoušky a myslím, že tohle rozhodně nebyl nejlepší rok McLarenu co se komunikace s veřejností týče. Zasloužil si Jenson, aby se s ním jednalo s větším respektem? Ano, rozhodně si to myslím," domnívá se.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.