FIA zveřejnila závěry ze Světové rady motorsportu, která se uskutečnila dnes v katarském Dauhá. Kalendář se zřejmě rozšíří na 21 podniků, změní se některé tresty a do F1 se už nedostane žádný nováček, kterému bude méně než 18 let.
Největší změnou kalendáře pro rok 2015 je návrat Velké ceny Koreje 3. května. Znamená to, že se zřejmě rozšíří na 21 podniků, pokud bude Korea potvrzena (v zápise je stále poznámka "to be confirmed").
Světová rada motorsportu FIA schválila také úpravu bodovacího systému: v posledním závodě si piloti nepřipíšou dvojnásobný počet bodů.
Odvolala i zamýšlené pevné restarty. Místo toho schválila virtuální safety car, který bude piloty zpomalovat pomocí minimálních časových údajů pro jednotlivé sektory na volantu. Při pozastavení závodu budou muset vozy zamířit do boxů, kde se seřadí v rychlém pruhu, nikoliv tedy na startovním roštu.
Pokud členové týmu se svým vybavením nestihnou opustit rošt po zaznění 15-sekundového signálu, bude muset jejich jezdec startovat z boxové uličky. Pokud tak neučiní, dostane v závodě 10sekundovou penalizaci stop & go.
Kalendář závodů 2015, navrátivší se Korea čeká na potvrzení
Nově již nebude trestána výměna celé pohonné jednotky, místo toho se budou sčítat penalizace za její jednotlivé komponenty. Tresty nebudou převádět do dalšího závodu, pokud si je pilot nebude moci odpykat na roštu - místo toho dostane během závodu následující trest: v případě nevybrané 1 - 5 pozic pět sekund při zastávce v boxech (článek 16.3a), u nevybraných 6 - 10 pozic trestný průjezd boxy (článek 16.3b), u 11 - 20 nevybraných pozic 10sekundová stop & go penalizace (16.3c), u více než 20 nevybraných pozic časový postih (článek 16.3d).
K pětisekundové penalizaci, kdy mechanici nemohli pracovat při zastávce na voze (článek 16.3a), nově přibyla 10sekundová penalizace, která bude aplikována podobným způsobem (článek 16.3b).
Za nebezpečné vypuštění bude potrestán jezdec 10sekundovou penalizací stop & go. Další tresty dostane ten, kdo bude pokračovat v jízdě poté, co byl nebezpečně vypuštěn.
Pokud při safety-caru poslední auto o kolo zpět předjede lídra, safety car zamíří do boxů v následujícím kole. Ředitelství závodu tak nebude muset čekat na to, až piloti jedoucí o kolo zpět znovu dostihnout skupinu vozů.
Mění se kritéria pro udělování super licence: pilot bude muset mít řidičský průkaz, minimálně 18 let a musí projít znalostní prověrkou pravidel a mezinárodního sportovního kodexu. Uchazeč bude muset mít najeto min. 300 km s novějším (tj. nesmí být starší než 2 roky) vozem F1 a musí mít v juniorských formulích odjeté minimálně 2 roky. Navíc bude muset splňovat bodová výkonnostní kritéria vycházející z výsledků v nižších formulových sériích.
Technická pravidla- Zvyšuje se minimální hmotnost vozu na 702 kg (místo původně zamýšlených 701 kg).- Změny se dotknou řízení testování v aerodynamických tunelech pro období aerodynamických zpráv v letech 2015 a 2016.- Jakékoliv zavěšení nasazené na zadní nápravě musí být uspořádáno tak, že bude jeho odezva bude pouze výsledkem tlaku aplikovaného na zadní kola.- Zylonové zesilující panely proti proniknutí po stranách buňky kokpitu budou rozšířeny vzhůru k hornímu okraji kokpitu a podél hlavy jezdce.
Další setkání strategické skupiny se uskuteční 18. prosince, kdy se na program konečně dostane snižování nákladů, zlepšování show, zrychlování vozů a ztížení jejich řízení a revize technických a sportovních pravidel s cílem jejich zjednodušení.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.