FIA zveřejnila závěry ze Světové rady motorsportu, která se uskutečnila dnes v katarském Dauhá. Kalendář se zřejmě rozšíří na 21 podniků, změní se některé tresty a do F1 se už nedostane žádný nováček, kterému bude méně než 18 let.
Největší změnou kalendáře pro rok 2015 je návrat Velké ceny Koreje 3. května. Znamená to, že se zřejmě rozšíří na 21 podniků, pokud bude Korea potvrzena (v zápise je stále poznámka "to be confirmed").
Světová rada motorsportu FIA schválila také úpravu bodovacího systému: v posledním závodě si piloti nepřipíšou dvojnásobný počet bodů.
Odvolala i zamýšlené pevné restarty. Místo toho schválila virtuální safety car, který bude piloty zpomalovat pomocí minimálních časových údajů pro jednotlivé sektory na volantu. Při pozastavení závodu budou muset vozy zamířit do boxů, kde se seřadí v rychlém pruhu, nikoliv tedy na startovním roštu.
Pokud členové týmu se svým vybavením nestihnou opustit rošt po zaznění 15-sekundového signálu, bude muset jejich jezdec startovat z boxové uličky. Pokud tak neučiní, dostane v závodě 10sekundovou penalizaci stop & go.
Kalendář závodů 2015, navrátivší se Korea čeká na potvrzení
Nově již nebude trestána výměna celé pohonné jednotky, místo toho se budou sčítat penalizace za její jednotlivé komponenty. Tresty nebudou převádět do dalšího závodu, pokud si je pilot nebude moci odpykat na roštu - místo toho dostane během závodu následující trest: v případě nevybrané 1 - 5 pozic pět sekund při zastávce v boxech (článek 16.3a), u nevybraných 6 - 10 pozic trestný průjezd boxy (článek 16.3b), u 11 - 20 nevybraných pozic 10sekundová stop & go penalizace (16.3c), u více než 20 nevybraných pozic časový postih (článek 16.3d).
K pětisekundové penalizaci, kdy mechanici nemohli pracovat při zastávce na voze (článek 16.3a), nově přibyla 10sekundová penalizace, která bude aplikována podobným způsobem (článek 16.3b).
Za nebezpečné vypuštění bude potrestán jezdec 10sekundovou penalizací stop & go. Další tresty dostane ten, kdo bude pokračovat v jízdě poté, co byl nebezpečně vypuštěn.
Pokud při safety-caru poslední auto o kolo zpět předjede lídra, safety car zamíří do boxů v následujícím kole. Ředitelství závodu tak nebude muset čekat na to, až piloti jedoucí o kolo zpět znovu dostihnout skupinu vozů.
Mění se kritéria pro udělování super licence: pilot bude muset mít řidičský průkaz, minimálně 18 let a musí projít znalostní prověrkou pravidel a mezinárodního sportovního kodexu. Uchazeč bude muset mít najeto min. 300 km s novějším (tj. nesmí být starší než 2 roky) vozem F1 a musí mít v juniorských formulích odjeté minimálně 2 roky. Navíc bude muset splňovat bodová výkonnostní kritéria vycházející z výsledků v nižších formulových sériích.
Technická pravidla- Zvyšuje se minimální hmotnost vozu na 702 kg (místo původně zamýšlených 701 kg).- Změny se dotknou řízení testování v aerodynamických tunelech pro období aerodynamických zpráv v letech 2015 a 2016.- Jakékoliv zavěšení nasazené na zadní nápravě musí být uspořádáno tak, že bude jeho odezva bude pouze výsledkem tlaku aplikovaného na zadní kola.- Zylonové zesilující panely proti proniknutí po stranách buňky kokpitu budou rozšířeny vzhůru k hornímu okraji kokpitu a podél hlavy jezdce.
Další setkání strategické skupiny se uskuteční 18. prosince, kdy se na program konečně dostane snižování nákladů, zlepšování show, zrychlování vozů a ztížení jejich řízení a revize technických a sportovních pravidel s cílem jejich zjednodušení.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.