FIA zveřejnila závěry ze Světové rady motorsportu, která se uskutečnila dnes v katarském Dauhá. Kalendář se zřejmě rozšíří na 21 podniků, změní se některé tresty a do F1 se už nedostane žádný nováček, kterému bude méně než 18 let.
Největší změnou kalendáře pro rok 2015 je návrat Velké ceny Koreje 3. května. Znamená to, že se zřejmě rozšíří na 21 podniků, pokud bude Korea potvrzena (v zápise je stále poznámka "to be confirmed").
Světová rada motorsportu FIA schválila také úpravu bodovacího systému: v posledním závodě si piloti nepřipíšou dvojnásobný počet bodů.
Odvolala i zamýšlené pevné restarty. Místo toho schválila virtuální safety car, který bude piloty zpomalovat pomocí minimálních časových údajů pro jednotlivé sektory na volantu. Při pozastavení závodu budou muset vozy zamířit do boxů, kde se seřadí v rychlém pruhu, nikoliv tedy na startovním roštu.
Pokud členové týmu se svým vybavením nestihnou opustit rošt po zaznění 15-sekundového signálu, bude muset jejich jezdec startovat z boxové uličky. Pokud tak neučiní, dostane v závodě 10sekundovou penalizaci stop & go.
Kalendář závodů 2015, navrátivší se Korea čeká na potvrzení
Nově již nebude trestána výměna celé pohonné jednotky, místo toho se budou sčítat penalizace za její jednotlivé komponenty. Tresty nebudou převádět do dalšího závodu, pokud si je pilot nebude moci odpykat na roštu - místo toho dostane během závodu následující trest: v případě nevybrané 1 - 5 pozic pět sekund při zastávce v boxech (článek 16.3a), u nevybraných 6 - 10 pozic trestný průjezd boxy (článek 16.3b), u 11 - 20 nevybraných pozic 10sekundová stop & go penalizace (16.3c), u více než 20 nevybraných pozic časový postih (článek 16.3d).
K pětisekundové penalizaci, kdy mechanici nemohli pracovat při zastávce na voze (článek 16.3a), nově přibyla 10sekundová penalizace, která bude aplikována podobným způsobem (článek 16.3b).
Za nebezpečné vypuštění bude potrestán jezdec 10sekundovou penalizací stop & go. Další tresty dostane ten, kdo bude pokračovat v jízdě poté, co byl nebezpečně vypuštěn.
Pokud při safety-caru poslední auto o kolo zpět předjede lídra, safety car zamíří do boxů v následujícím kole. Ředitelství závodu tak nebude muset čekat na to, až piloti jedoucí o kolo zpět znovu dostihnout skupinu vozů.
Mění se kritéria pro udělování super licence: pilot bude muset mít řidičský průkaz, minimálně 18 let a musí projít znalostní prověrkou pravidel a mezinárodního sportovního kodexu. Uchazeč bude muset mít najeto min. 300 km s novějším (tj. nesmí být starší než 2 roky) vozem F1 a musí mít v juniorských formulích odjeté minimálně 2 roky. Navíc bude muset splňovat bodová výkonnostní kritéria vycházející z výsledků v nižších formulových sériích.
Technická pravidla- Zvyšuje se minimální hmotnost vozu na 702 kg (místo původně zamýšlených 701 kg).- Změny se dotknou řízení testování v aerodynamických tunelech pro období aerodynamických zpráv v letech 2015 a 2016.- Jakékoliv zavěšení nasazené na zadní nápravě musí být uspořádáno tak, že bude jeho odezva bude pouze výsledkem tlaku aplikovaného na zadní kola.- Zylonové zesilující panely proti proniknutí po stranách buňky kokpitu budou rozšířeny vzhůru k hornímu okraji kokpitu a podél hlavy jezdce.
Další setkání strategické skupiny se uskuteční 18. prosince, kdy se na program konečně dostane snižování nákladů, zlepšování show, zrychlování vozů a ztížení jejich řízení a revize technických a sportovních pravidel s cílem jejich zjednodušení.
Liam Lawson, který nahradil Sergia Péreze v Red Bullu, ví, že hned neporazí Maxe Verstappena, ale chce využít jeho zkušenosti k co nejrychlejšímu zlepšení. I když první dojmy z vozu RB21 byly pozitivní, Lawson přiznal, že kvůli omezenému času na testování nemá dostatek informací pro hlubší hodnocení.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.