FIA zveřejnila závěry ze Světové rady motorsportu, která se uskutečnila dnes v katarském Dauhá. Kalendář se zřejmě rozšíří na 21 podniků, změní se některé tresty a do F1 se už nedostane žádný nováček, kterému bude méně než 18 let.
Největší změnou kalendáře pro rok 2015 je návrat Velké ceny Koreje 3. května. Znamená to, že se zřejmě rozšíří na 21 podniků, pokud bude Korea potvrzena (v zápise je stále poznámka "to be confirmed").
Světová rada motorsportu FIA schválila také úpravu bodovacího systému: v posledním závodě si piloti nepřipíšou dvojnásobný počet bodů.
Odvolala i zamýšlené pevné restarty. Místo toho schválila virtuální safety car, který bude piloty zpomalovat pomocí minimálních časových údajů pro jednotlivé sektory na volantu. Při pozastavení závodu budou muset vozy zamířit do boxů, kde se seřadí v rychlém pruhu, nikoliv tedy na startovním roštu.
Pokud členové týmu se svým vybavením nestihnou opustit rošt po zaznění 15-sekundového signálu, bude muset jejich jezdec startovat z boxové uličky. Pokud tak neučiní, dostane v závodě 10sekundovou penalizaci stop & go.
Kalendář závodů 2015, navrátivší se Korea čeká na potvrzení
Nově již nebude trestána výměna celé pohonné jednotky, místo toho se budou sčítat penalizace za její jednotlivé komponenty. Tresty nebudou převádět do dalšího závodu, pokud si je pilot nebude moci odpykat na roštu - místo toho dostane během závodu následující trest: v případě nevybrané 1 - 5 pozic pět sekund při zastávce v boxech (článek 16.3a), u nevybraných 6 - 10 pozic trestný průjezd boxy (článek 16.3b), u 11 - 20 nevybraných pozic 10sekundová stop & go penalizace (16.3c), u více než 20 nevybraných pozic časový postih (článek 16.3d).
K pětisekundové penalizaci, kdy mechanici nemohli pracovat při zastávce na voze (článek 16.3a), nově přibyla 10sekundová penalizace, která bude aplikována podobným způsobem (článek 16.3b).
Za nebezpečné vypuštění bude potrestán jezdec 10sekundovou penalizací stop & go. Další tresty dostane ten, kdo bude pokračovat v jízdě poté, co byl nebezpečně vypuštěn.
Pokud při safety-caru poslední auto o kolo zpět předjede lídra, safety car zamíří do boxů v následujícím kole. Ředitelství závodu tak nebude muset čekat na to, až piloti jedoucí o kolo zpět znovu dostihnout skupinu vozů.
Mění se kritéria pro udělování super licence: pilot bude muset mít řidičský průkaz, minimálně 18 let a musí projít znalostní prověrkou pravidel a mezinárodního sportovního kodexu. Uchazeč bude muset mít najeto min. 300 km s novějším (tj. nesmí být starší než 2 roky) vozem F1 a musí mít v juniorských formulích odjeté minimálně 2 roky. Navíc bude muset splňovat bodová výkonnostní kritéria vycházející z výsledků v nižších formulových sériích.
Technická pravidla- Zvyšuje se minimální hmotnost vozu na 702 kg (místo původně zamýšlených 701 kg).- Změny se dotknou řízení testování v aerodynamických tunelech pro období aerodynamických zpráv v letech 2015 a 2016.- Jakékoliv zavěšení nasazené na zadní nápravě musí být uspořádáno tak, že bude jeho odezva bude pouze výsledkem tlaku aplikovaného na zadní kola.- Zylonové zesilující panely proti proniknutí po stranách buňky kokpitu budou rozšířeny vzhůru k hornímu okraji kokpitu a podél hlavy jezdce.
Další setkání strategické skupiny se uskuteční 18. prosince, kdy se na program konečně dostane snižování nákladů, zlepšování show, zrychlování vozů a ztížení jejich řízení a revize technických a sportovních pravidel s cílem jejich zjednodušení.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.