Světové rada motorsportu FIA si na svém středečním zasedání v Dauhá vyslechne zprávu z vyšetřování nehody Julese Bianchiho, definitivně by měla zavrhnout dvojnásobné body pro poslední závod a schválit finální podobu kalendáře 2015. Na přetřes zřejmě přijde i snižování nákladů, které vyvolává tolik sporů.
Ve středu se očekává, že zruší dvojnásobné body v posledním závodě sezóny i pevné restarty po výjezdu zpomalovacích vozů. Přednesena bude zpráva z vyšetřování nehody Bianchiho v Suzuce, na které se podíleli bývalí šéfové týmů - Ross Brawn a Stefano Domenicali. Jules stále leží s vážnými zraněními v nemocnici ve Francii.
Na programu bude i doladění a schválení kalendáře závodů F1 pro sezónu 2015, FIA je ochotna přitom vyslechnou požadavky týmů. Posunout by se mohly termíny prvních čtyřech zámořských závodů. Podle Autosportu existuje i malá šance na to, že by ho Světová rada motorsportu kvůli poslednímu ekonomickému vývoji zamítla.
Očekává se však, že by mohlo dojít k vyhrocenější debatě ohledně snižování nákladů poté, co zkrachovali Caterham a Marussia. Rada sice nemůže měnit pravidla, může však vydat jasné stanovisko a vyjádřit obavy řídícího orgánu ohledně ekonomické situace v motorsportu.
Prezident FIA Jean Todt minulý týden jasně uvedl, že udělá všechno, co bude v jeho silách, aby přiměl automobilky ke snížení poplatků za motory pro jejich zákazníky.
Prezident FIA Jean Todt (vlevo) má podle Moniši Kaltenbornové zodpovědnostzasáhnout do finančního vývoje v F1 (foto: HRT F1 Team)
"Jsem v beznadějné menšině, ale můžu popsat svůj případ. Jak nám neustále připomíná prezident: F1 je vrcholem motorsportu a vrcholným šampionátem FIA, proto by si FIA měla dělat starosti o budoucnost F1," prohlásil před zasedáním Vijay Mallya, majitel Force Indie.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že je povinností prezidenta Todta zasáhnout: "On motor hodně propagoval, proto má FIA určitou zodpovědnost za to, aby přišla se snížením nákladů na rozumnou úroveň. Pokud jde o jejich omezování, dosáhli jsme jednomyslné shody, ale ta nakonec nebyla respektována."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.