Světové rada motorsportu FIA si na svém středečním zasedání v Dauhá vyslechne zprávu z vyšetřování nehody Julese Bianchiho, definitivně by měla zavrhnout dvojnásobné body pro poslední závod a schválit finální podobu kalendáře 2015. Na přetřes zřejmě přijde i snižování nákladů, které vyvolává tolik sporů.
Ve středu se očekává, že zruší dvojnásobné body v posledním závodě sezóny i pevné restarty po výjezdu zpomalovacích vozů. Přednesena bude zpráva z vyšetřování nehody Bianchiho v Suzuce, na které se podíleli bývalí šéfové týmů - Ross Brawn a Stefano Domenicali. Jules stále leží s vážnými zraněními v nemocnici ve Francii.
Na programu bude i doladění a schválení kalendáře závodů F1 pro sezónu 2015, FIA je ochotna přitom vyslechnou požadavky týmů. Posunout by se mohly termíny prvních čtyřech zámořských závodů. Podle Autosportu existuje i malá šance na to, že by ho Světová rada motorsportu kvůli poslednímu ekonomickému vývoji zamítla.
Očekává se však, že by mohlo dojít k vyhrocenější debatě ohledně snižování nákladů poté, co zkrachovali Caterham a Marussia. Rada sice nemůže měnit pravidla, může však vydat jasné stanovisko a vyjádřit obavy řídícího orgánu ohledně ekonomické situace v motorsportu.
Prezident FIA Jean Todt minulý týden jasně uvedl, že udělá všechno, co bude v jeho silách, aby přiměl automobilky ke snížení poplatků za motory pro jejich zákazníky.
Prezident FIA Jean Todt (vlevo) má podle Moniši Kaltenbornové zodpovědnostzasáhnout do finančního vývoje v F1 (foto: HRT F1 Team)
"Jsem v beznadějné menšině, ale můžu popsat svůj případ. Jak nám neustále připomíná prezident: F1 je vrcholem motorsportu a vrcholným šampionátem FIA, proto by si FIA měla dělat starosti o budoucnost F1," prohlásil před zasedáním Vijay Mallya, majitel Force Indie.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že je povinností prezidenta Todta zasáhnout: "On motor hodně propagoval, proto má FIA určitou zodpovědnost za to, aby přišla se snížením nákladů na rozumnou úroveň. Pokud jde o jejich omezování, dosáhli jsme jednomyslné shody, ale ta nakonec nebyla respektována."
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.