Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa byly finanční modely Marussie a Caterhamu neudržitelné, proto zkrachovali. O další týmy ale Formule 1 už podle něj nepřijde.
Wolff sice považuje finanční modely těchto dvou týmy za "neudržitelné," ostatní ohrožené týmy, jako je Sauber, Force India a Lotus, ale podle něj přežijí. "Nevěřím, že přijdeme o další týmy. Alespoň já mám z těchto týmů takovou informaci. Nyní hovoříme jednoduše o tom, jak bychom mohli koláč rozdělit jinak."
Mercedes je ochoten přistoupit k určitým kompromisům, aby pomohl trápícím se stájím. Jeho soupeři ale nikoliv: "Ferrari a Red Bull zaujímají takovou pozici: 'Není to problém náš, ale těch [postižených] týmů.'"
Jejich postoj ale částečně chápe: "Nemůžeme mít socialistický systém. Nakonec jsou týmy jako Marussia a Caterham zcela zodpovědní za svůj nezdar. Pokud se tým dostane do situace, kdy ho drtí hora dluhů, pak se musíte podivit nad tím, jak řádně byl veden. Pokud utrácíte více, než máte, pak musíte mít splátkový plán."
Caterham měl neudržitelný finanční model, šancena přežití však existuje (foto: Caterham F1 Team)
Zatímco šance na přežití Caterhamu zůstávají - podle správce majetku se objevili tři zájemci - tak Marussia zřejmě skonči v propadlišti dějin definitivně: její majetek má být rozprodán v nad- cházející aukci.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.