Tecnický šéf Mercedesu, Paddy Lowe, říká, že snaha Red Bullu dosáhnout změn v oblasti pohonných jednotek je hnána čistě jen jejich vlastním zájmem.
Christian Horner a Helmut Marko volají po změně pro rok 2016 k ‘low-tech’ V6 motorům s dvěma turby. Dle jejich názoru by toto řešení stálo méně peněz. "Zřejmě má být řešení s dvěma turby levnějším a náklady mluví proti jednomu turbu," napsal na svůj Twitter Paddy Lowe. "Ještě jsem na to nepřišel. Možná, že přijdeme na to, jak to funguje."
"Máme jasná pravidla, všechno bylo vymýšleno se souhlasem všech. Důvodem, proč máte v F1 pravidla pro stabilitu v F1, zvláště kolem pohonných jednotek, je to, že to lidem umožňuje nastavit dobré předpisy bez toho, aniž by ovlivňovaly vaší relativní výkonnost. Když lidé volají po krátkodobé změně, tak je to celé o vlastním zájmu," pokračuje Lowe.
Paddy Lowe se silně ohradil proti návrhům Red Bullu(foto: Daimler AG)
"Nic nemůže být jasnějším příkladem než to, co teď vidíme, kdy někdo cítí, že momentálně není na vrcholu, a tak jsou celá pravidla špatná. Nepamatuji si, že by se to někdy stalo v minulosti. Pracoval jsem v týmech, které měly dobré roky, ale také několik hodně špatných. Nepamatuji si, že by někdy někdo řekl, že bychom měli změnit pravidla, abychom mohli znova vyhrávat. Nechápu to."
Lowe je také hodně skeptický, co se nákladů týče. "Kompletně to odporuje všem ostatním diskuzím v F1, které se týkají efektivity nákladů a udržení platformy tak, aby týmy mohly bojovat ať už jsou financovány jako my, anebo jsou z druhého konce roštu. V F1 je jeden jednoduchý fakt, změny pravidel stojí peníze, zvláště ty, které se týkají motorů. Takže je to prostě ten nejkomičtější návrh, který jsem kdy slyšel ohledně toho, jak snížit náklady."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.