Odborný poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko uznává, že nasazení nelegálních klapek předního křídla na jejich Red Bullech RB10 v Abú Zabí bylo naivní. S uplynulou sezónou je po katastroválním začátku spokojený.
Rakouský tým byl kvůli tomu vyloučen z kvalifikace, komisaři mu nicméně umožnili start z posledních dvou pozic na startovním roštu. Po výměně předních křídel ale nakonec startoval z boxové uličky, úpravou totiž došlo ke změně specifikace a porušení pravidel parc fermé.
Jeho piloti přitom obsadili třetí řadu, proto je odsun dozadu mrzel. FIA byla upozorněna na velký průhyb horní části křídla a při kontrole zjistila, že obsahuje zvláštní uspořádání pružin, které zajišťovaly flexibilitu klapek.
"Byla to z naší strany hloupá chyba. Řekl bych, že šlo o naivní výklad pravidel. Mysleli jsme si, že to bude legální," lituje Marko, jehož piloti by jinak bojovali o pódium. Daniel Ricciardo byl od poloviny závodu nejrychlejším jezdcem na trati (viz graf) a nakonec dojel po výborném výkonu čtvrtý, Vettelovi se dařilo o něco méně a skončil osmý.
Marko je nicméně spokojený s pokrokem, kterého dosáhli po katastrofálním začátku sezóny v předsezónních testech. "Vedli jsme si mnohem lépe, než jsme čekali: vyhráli jsme tři závody, skončili druzí mezi konstruktéry a třetí a pátí mezi jezdci," cituje jej Adam Cooper.
Red Bully se musely po diskvalifikaci v Abú Zabí postupně prokousávatcelým polem dopředu (foto: Red Bull Racing)
"Dobře jsme se tedy zotavili. Ze strategického pohledu jsme udělali všechno správně. Dosáhli jsme maxima, hodně jsme se toho naučili a museli jsme bojovat a udržovat si motivaci. To se ale vyplatilo," pokračuje odborný poradce Dietricha Mateschitze.
"Ve výkonu motoru jsme měli takový rozdíl, že jsme nemohli využít potenciál našeho šasi, protože když jsme zvedli křídla, tak jsme hodně ztráceli na rovinkách. Vždy jsme proto museli volit kompromis. Myslím, že jsme si vedli hodně dobře. Kdykoliv byla šance - bum, byli jsme tam!" dodává Marko.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.