Odborný poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko uznává, že nasazení nelegálních klapek předního křídla na jejich Red Bullech RB10 v Abú Zabí bylo naivní. S uplynulou sezónou je po katastroválním začátku spokojený.
Rakouský tým byl kvůli tomu vyloučen z kvalifikace, komisaři mu nicméně umožnili start z posledních dvou pozic na startovním roštu. Po výměně předních křídel ale nakonec startoval z boxové uličky, úpravou totiž došlo ke změně specifikace a porušení pravidel parc fermé.
Jeho piloti přitom obsadili třetí řadu, proto je odsun dozadu mrzel. FIA byla upozorněna na velký průhyb horní části křídla a při kontrole zjistila, že obsahuje zvláštní uspořádání pružin, které zajišťovaly flexibilitu klapek.
"Byla to z naší strany hloupá chyba. Řekl bych, že šlo o naivní výklad pravidel. Mysleli jsme si, že to bude legální," lituje Marko, jehož piloti by jinak bojovali o pódium. Daniel Ricciardo byl od poloviny závodu nejrychlejším jezdcem na trati (viz graf) a nakonec dojel po výborném výkonu čtvrtý, Vettelovi se dařilo o něco méně a skončil osmý.
Marko je nicméně spokojený s pokrokem, kterého dosáhli po katastrofálním začátku sezóny v předsezónních testech. "Vedli jsme si mnohem lépe, než jsme čekali: vyhráli jsme tři závody, skončili druzí mezi konstruktéry a třetí a pátí mezi jezdci," cituje jej Adam Cooper.
Red Bully se musely po diskvalifikaci v Abú Zabí postupně prokousávatcelým polem dopředu (foto: Red Bull Racing)
"Dobře jsme se tedy zotavili. Ze strategického pohledu jsme udělali všechno správně. Dosáhli jsme maxima, hodně jsme se toho naučili a museli jsme bojovat a udržovat si motivaci. To se ale vyplatilo," pokračuje odborný poradce Dietricha Mateschitze.
"Ve výkonu motoru jsme měli takový rozdíl, že jsme nemohli využít potenciál našeho šasi, protože když jsme zvedli křídla, tak jsme hodně ztráceli na rovinkách. Vždy jsme proto museli volit kompromis. Myslím, že jsme si vedli hodně dobře. Kdykoliv byla šance - bum, byli jsme tam!" dodává Marko.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.