Odborný poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko uznává, že nasazení nelegálních klapek předního křídla na jejich Red Bullech RB10 v Abú Zabí bylo naivní. S uplynulou sezónou je po katastroválním začátku spokojený.
Rakouský tým byl kvůli tomu vyloučen z kvalifikace, komisaři mu nicméně umožnili start z posledních dvou pozic na startovním roštu. Po výměně předních křídel ale nakonec startoval z boxové uličky, úpravou totiž došlo ke změně specifikace a porušení pravidel parc fermé.
Jeho piloti přitom obsadili třetí řadu, proto je odsun dozadu mrzel. FIA byla upozorněna na velký průhyb horní části křídla a při kontrole zjistila, že obsahuje zvláštní uspořádání pružin, které zajišťovaly flexibilitu klapek.
"Byla to z naší strany hloupá chyba. Řekl bych, že šlo o naivní výklad pravidel. Mysleli jsme si, že to bude legální," lituje Marko, jehož piloti by jinak bojovali o pódium. Daniel Ricciardo byl od poloviny závodu nejrychlejším jezdcem na trati (viz graf) a nakonec dojel po výborném výkonu čtvrtý, Vettelovi se dařilo o něco méně a skončil osmý.
Marko je nicméně spokojený s pokrokem, kterého dosáhli po katastrofálním začátku sezóny v předsezónních testech. "Vedli jsme si mnohem lépe, než jsme čekali: vyhráli jsme tři závody, skončili druzí mezi konstruktéry a třetí a pátí mezi jezdci," cituje jej Adam Cooper.
Red Bully se musely po diskvalifikaci v Abú Zabí postupně prokousávatcelým polem dopředu (foto: Red Bull Racing)
"Dobře jsme se tedy zotavili. Ze strategického pohledu jsme udělali všechno správně. Dosáhli jsme maxima, hodně jsme se toho naučili a museli jsme bojovat a udržovat si motivaci. To se ale vyplatilo," pokračuje odborný poradce Dietricha Mateschitze.
"Ve výkonu motoru jsme měli takový rozdíl, že jsme nemohli využít potenciál našeho šasi, protože když jsme zvedli křídla, tak jsme hodně ztráceli na rovinkách. Vždy jsme proto museli volit kompromis. Myslím, že jsme si vedli hodně dobře. Kdykoliv byla šance - bum, byli jsme tam!" dodává Marko.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.