Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.
Mluvíme tu samozřejmě primárně o krizi, která v F1 vznikla po faktickém krachu dvou týmů, Marussia a Caterham v průběhu sezony 2014 a velké nespokojenosti tří dalších týmů ohledně rozdělení peněz z komerčních práv mezi jednotlivé účastníky.
Snaha o snížení nákladů v tomto roce jednoznačně selhala a v této otázce se hodně prsty ukazovalo na Jeana Todta. Toho teď mnoho lidí srovnává s jeho předchůdcem, Maxem Mosleym, o kterém se často říkávalo, že byl dost diktátorský.
Samotný Jean Todt vyjádřil sympatii s Renaultem a Ferrari, kteří volají po větší svobodě v pravidlech, aby mohli dohnat náskok letos dominantního Mercedesu. "Zmrazit vývoj dává smysl pouze tehdy, pokud budou jednotlivé motory na přibližně stejné úrovni. Na druhou stranu nemůžeme penalizovat Mercedes za to, že odvedli dobrou práci."
Todt se 18 členného pole neobává: "V Moto GP jezdilo jen 16 motorek" (Foto: Williams F1 Team)
Todt se vyjádřil také k návrhu Red Bullu počítající se standardizovanou ERS jednotkou a přidáním dvojitého turba. Dle prezidenta FIA to ale nedává smysl. "Děláme sport bez přízně pro tento druh diskusí."
Strategická skupina v úterý zavrhla návrh počítající s pevnými starty po safety car fázi. Todt zavrhl návrh na třetí auta v jednom týmu. "Pokud bychom měli příští rok na startu jen devět týmů, tak bude na startu 18 aut. V MotoGP jsme viděli periody, kdy bylo na startu jen 16 motorek."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.