Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.
Mluvíme tu samozřejmě primárně o krizi, která v F1 vznikla po faktickém krachu dvou týmů, Marussia a Caterham v průběhu sezony 2014 a velké nespokojenosti tří dalších týmů ohledně rozdělení peněz z komerčních práv mezi jednotlivé účastníky.
Snaha o snížení nákladů v tomto roce jednoznačně selhala a v této otázce se hodně prsty ukazovalo na Jeana Todta. Toho teď mnoho lidí srovnává s jeho předchůdcem, Maxem Mosleym, o kterém se často říkávalo, že byl dost diktátorský.
Samotný Jean Todt vyjádřil sympatii s Renaultem a Ferrari, kteří volají po větší svobodě v pravidlech, aby mohli dohnat náskok letos dominantního Mercedesu. "Zmrazit vývoj dává smysl pouze tehdy, pokud budou jednotlivé motory na přibližně stejné úrovni. Na druhou stranu nemůžeme penalizovat Mercedes za to, že odvedli dobrou práci."
Todt se 18 členného pole neobává: "V Moto GP jezdilo jen 16 motorek" (Foto: Williams F1 Team)
Todt se vyjádřil také k návrhu Red Bullu počítající se standardizovanou ERS jednotkou a přidáním dvojitého turba. Dle prezidenta FIA to ale nedává smysl. "Děláme sport bez přízně pro tento druh diskusí."
Strategická skupina v úterý zavrhla návrh počítající s pevnými starty po safety car fázi. Todt zavrhl návrh na třetí auta v jednom týmu. "Pokud bychom měli příští rok na startu jen devět týmů, tak bude na startu 18 aut. V MotoGP jsme viděli periody, kdy bylo na startu jen 16 motorek."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.