Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.
Mluvíme tu samozřejmě primárně o krizi, která v F1 vznikla po faktickém krachu dvou týmů, Marussia a Caterham v průběhu sezony 2014 a velké nespokojenosti tří dalších týmů ohledně rozdělení peněz z komerčních práv mezi jednotlivé účastníky.
Snaha o snížení nákladů v tomto roce jednoznačně selhala a v této otázce se hodně prsty ukazovalo na Jeana Todta. Toho teď mnoho lidí srovnává s jeho předchůdcem, Maxem Mosleym, o kterém se často říkávalo, že byl dost diktátorský.
Samotný Jean Todt vyjádřil sympatii s Renaultem a Ferrari, kteří volají po větší svobodě v pravidlech, aby mohli dohnat náskok letos dominantního Mercedesu. "Zmrazit vývoj dává smysl pouze tehdy, pokud budou jednotlivé motory na přibližně stejné úrovni. Na druhou stranu nemůžeme penalizovat Mercedes za to, že odvedli dobrou práci."
Todt se 18 členného pole neobává: "V Moto GP jezdilo jen 16 motorek" (Foto: Williams F1 Team)
Todt se vyjádřil také k návrhu Red Bullu počítající se standardizovanou ERS jednotkou a přidáním dvojitého turba. Dle prezidenta FIA to ale nedává smysl. "Děláme sport bez přízně pro tento druh diskusí."
Strategická skupina v úterý zavrhla návrh počítající s pevnými starty po safety car fázi. Todt zavrhl návrh na třetí auta v jednom týmu. "Pokud bychom měli příští rok na startu jen devět týmů, tak bude na startu 18 aut. V MotoGP jsme viděli periody, kdy bylo na startu jen 16 motorek."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.