Lewis Hamilton je vděčný Rossovi Brawnovi, jenž včera dovršil 60 let, když britský pilot získal svůj druhý titul. K Mercedesu se jej snažil přetáhnout, stejně jako kdysi Michaela Schumachera.
Po svém triumfu v Abú Zabí si Hamilton vzpomněl na lidi, kteří jej podporovali při vstupu do F1 i po změně týmu: "Myslím na Rosse [Brawna], na Norberta Hauga, Nikiho [Laudu], Dietera [Zetscheho], na všechny členy správní rady, kvůli důvěře, kterou ve mně měli, obzvlášť když jsem vstoupil do Formule 1. Podepsal jsem s McLarenem, a pak mě Ron a Norbert do ní pustili a dali mi místo."
"Když jsem přišel do tohoto týmu, jak už jsem řekl, Ross mi ho opravdu 'prodal.' Přišel se svým laptopem, posadil se, dal si se mnou čaj, což bylo tak surrealistické, protože jsem jej léta sledoval v televizi, pozoroval jsem úspěchy, které zažíval.
Pomyslel jsem si: 'Ó můj Bože, Ross - chce mě. Předtím chtěl Michaela [Schumachera] a teď chce mě,' což pro mě byla velmi divná situace a jsem mu za to navždy vděčný. Přeji mu velmi šťastné narozeniny. Pozval mě, a já jsem očividně tady, takže teď za ním jít nemůžu, ale určitě s ním asi později dnes promluvím," pokračuje Hamilton.
Čerstvý šedesátník Ross Brawn s Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
"Opravdu jsem mu však vděčný za to, že mě chtěl v tomto týmu a že mě ostatní členové v tomto týmu skutečně tak podporovali, protože chtěli vyhrát. Přišlo mi to, že to perfektně do sebe zapadne. Myslím, že jsme dokázali, že měl pravdu," dodává Hamilton, který dnes ráno již absolvoval snídani s novináři. A vypadal při ní odpočatě. Čerstvěji než sportovní ředitel Toto Wolff, jenž titul zřejmě pořádně oslavil.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.