Šéf Red Bullu Christian Horner před závodem promluvil o včerejší diskvalifikaci svého týmu. Uznává, že jeho tým tentokrát zřejmě zašel příliš daleko.
Komisaři FIA včera vyloučili Daniela Ricciarda i Sebastiana Vettela z kvalifikace kvůli nadměrnému průhybu klapek předního křídla, umožnili jim však se Velké ceny Abú Zabí zúčastnit. Po změně specifikací předního křídla a nastavení budou oba vozy startovat z boxové uličky.
Co na diskvalifikaci říká Horner? "Samozřejmě, že nejde o kulturu. Musíte projít pečlivou prohlídkou. Posouvali jsme hranice - o tom celá F1 je. Můžete to vidět také u ostatních týmů. To, co se stalo včera s křídlem, bylo nešťastné. Zřejmě jsme zašli o krok příliš daleko.
Křídlo, které zde bylo představeno s tenčím kouskem kovového omezujícího prvku, prohlásila FIA za nelegální. Trest jsme přijali. Je to ale frustrující. Poučíte se z toho a jdete dál," vysvětluje Horner, jehož tým drží v šampionátu druhou příčku.
"Rozhodně tam nebyla žádná listová pružina. Obecně se děje to, že se všechny týmy pokoušejí o určitou aerodynamickou elasticitu v některých tvarech či formách. Celé to bylo o tom, že jsme tento víkend představili tenčí kus kovu, omezující kovový prvek, u kterého je samozřejmě povolena trocha flexibility.
Nyní, když se celkově podíváte na naše křídlo, se prohýbá o něco více na horním okraji spíše než podél osy. Jiným týmům se prohýbá více podél osy. FIA nebyla spokojena s množstvím průhybu horního okraje klapky.
Je v tom ponechána volnost, neexistuje na to žádný oficiální test. A oni se rozhodli, že s tím nejsou spokojeni, nahlásili to komisařům a komisaři došli ke svým závěrům. Proto to musíme přijmout," dodává frustrovaný šéf Red Bullu.
Expecting to see @ValtteriBottas finish 3rd in the #f1 drivers' championship. I reckon @WilliamsRacing will win Abu Dhabi. Deserve to...
— Adam Parr (@adam_s_parr) November 22, 2014
Podle bývalého výkonného ředitele Williamsu Adama Parra by mohla mít celá záležitost ještě dohru u FIA, která by mohla Red Bull vyloučit z letošního šampionátu. Stáj z Grove by v tom případě mohla získat druhé místo v šampionátu konstruktérů a Valtteri Bottas by mezi piloty mohl skončit celkově třetí.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.