Šéf Red Bullu Christian Horner před závodem promluvil o včerejší diskvalifikaci svého týmu. Uznává, že jeho tým tentokrát zřejmě zašel příliš daleko.
Komisaři FIA včera vyloučili Daniela Ricciarda i Sebastiana Vettela z kvalifikace kvůli nadměrnému průhybu klapek předního křídla, umožnili jim však se Velké ceny Abú Zabí zúčastnit. Po změně specifikací předního křídla a nastavení budou oba vozy startovat z boxové uličky.
Co na diskvalifikaci říká Horner? "Samozřejmě, že nejde o kulturu. Musíte projít pečlivou prohlídkou. Posouvali jsme hranice - o tom celá F1 je. Můžete to vidět také u ostatních týmů. To, co se stalo včera s křídlem, bylo nešťastné. Zřejmě jsme zašli o krok příliš daleko.
Křídlo, které zde bylo představeno s tenčím kouskem kovového omezujícího prvku, prohlásila FIA za nelegální. Trest jsme přijali. Je to ale frustrující. Poučíte se z toho a jdete dál," vysvětluje Horner, jehož tým drží v šampionátu druhou příčku.
"Rozhodně tam nebyla žádná listová pružina. Obecně se děje to, že se všechny týmy pokoušejí o určitou aerodynamickou elasticitu v některých tvarech či formách. Celé to bylo o tom, že jsme tento víkend představili tenčí kus kovu, omezující kovový prvek, u kterého je samozřejmě povolena trocha flexibility.
Nyní, když se celkově podíváte na naše křídlo, se prohýbá o něco více na horním okraji spíše než podél osy. Jiným týmům se prohýbá více podél osy. FIA nebyla spokojena s množstvím průhybu horního okraje klapky.
Je v tom ponechána volnost, neexistuje na to žádný oficiální test. A oni se rozhodli, že s tím nejsou spokojeni, nahlásili to komisařům a komisaři došli ke svým závěrům. Proto to musíme přijmout," dodává frustrovaný šéf Red Bullu.
Expecting to see @ValtteriBottas finish 3rd in the #f1 drivers' championship. I reckon @WilliamsRacing will win Abu Dhabi. Deserve to...
— Adam Parr (@adam_s_parr) November 22, 2014
Podle bývalého výkonného ředitele Williamsu Adama Parra by mohla mít celá záležitost ještě dohru u FIA, která by mohla Red Bull vyloučit z letošního šampionátu. Stáj z Grove by v tom případě mohla získat druhé místo v šampionátu konstruktérů a Valtteri Bottas by mezi piloty mohl skončit celkově třetí.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.