Šéf Red Bullu Christian Horner před závodem promluvil o včerejší diskvalifikaci svého týmu. Uznává, že jeho tým tentokrát zřejmě zašel příliš daleko.
Komisaři FIA včera vyloučili Daniela Ricciarda i Sebastiana Vettela z kvalifikace kvůli nadměrnému průhybu klapek předního křídla, umožnili jim však se Velké ceny Abú Zabí zúčastnit. Po změně specifikací předního křídla a nastavení budou oba vozy startovat z boxové uličky.
Co na diskvalifikaci říká Horner? "Samozřejmě, že nejde o kulturu. Musíte projít pečlivou prohlídkou. Posouvali jsme hranice - o tom celá F1 je. Můžete to vidět také u ostatních týmů. To, co se stalo včera s křídlem, bylo nešťastné. Zřejmě jsme zašli o krok příliš daleko.
Křídlo, které zde bylo představeno s tenčím kouskem kovového omezujícího prvku, prohlásila FIA za nelegální. Trest jsme přijali. Je to ale frustrující. Poučíte se z toho a jdete dál," vysvětluje Horner, jehož tým drží v šampionátu druhou příčku.
"Rozhodně tam nebyla žádná listová pružina. Obecně se děje to, že se všechny týmy pokoušejí o určitou aerodynamickou elasticitu v některých tvarech či formách. Celé to bylo o tom, že jsme tento víkend představili tenčí kus kovu, omezující kovový prvek, u kterého je samozřejmě povolena trocha flexibility.
Nyní, když se celkově podíváte na naše křídlo, se prohýbá o něco více na horním okraji spíše než podél osy. Jiným týmům se prohýbá více podél osy. FIA nebyla spokojena s množstvím průhybu horního okraje klapky.
Je v tom ponechána volnost, neexistuje na to žádný oficiální test. A oni se rozhodli, že s tím nejsou spokojeni, nahlásili to komisařům a komisaři došli ke svým závěrům. Proto to musíme přijmout," dodává frustrovaný šéf Red Bullu.
Expecting to see @ValtteriBottas finish 3rd in the #f1 drivers' championship. I reckon @WilliamsRacing will win Abu Dhabi. Deserve to...
— Adam Parr (@adam_s_parr) November 22, 2014
Podle bývalého výkonného ředitele Williamsu Adama Parra by mohla mít celá záležitost ještě dohru u FIA, která by mohla Red Bull vyloučit z letošního šampionátu. Stáj z Grove by v tom případě mohla získat druhé místo v šampionátu konstruktérů a Valtteri Bottas by mezi piloty mohl skončit celkově třetí.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.