Odcházející sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, nemá v souboji o titul mezi Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem žádného favorita.
Od té doby, co Lewis Hamilton zakotvil v roce 2013 u Mercedesu, předvádí se svým týmovým kolegou, Nicem Rosbergem, moc pěkné souboje. Jednou je rychlejší jeden a jindy druhý. Hamilton svoji premiérovou sezonu u stříbrných šípu zakončil na čtvrtém místě, když vyhrál první Grand Prix mimo McLaren - tu Maďarskou. Rosberg zakončil sezonu 2013 jako šestý, dokázal ale triumfovat ve dvou Grand Prix - v Číně a Velké Británii. V kvalifikacích byl Hamilton rychlejší v poměru 11:8.
V letošní sezoně jejich duel pokračuje i nadále. Žádný jiný jezdec letos nevedl šampionát. Hamilton má před víkendovou závěrečnou VC na svém kontě deset vítězství. Rosberg vyhrál sice jen pětkrát, ale na Hamiltona ztrácí pouze 17 bodů. Mezi jednotlivými jezdci má možná trochu větší podporu Hamilton, Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, to ale vidí jinak. Australan s Němcem spolupracoval dříve u Williamsu a Nica si hodně cení.
"Podle mého by si titul zasloužili oba dva. Kdokoliv získá v neděli titul, ten si ho zaslouží," řekl v pátek v Emirátech Sam Michael pro Sky Sports F1. Jen připomeňme, že Sam Michael po této sezoně v F1 končí a chce si odpočinout doma v Austrálii. "Oba mají dominující auto, které je daleko před všemi ostatními. Skutečnost, že oba na posledním závodu sezony bojují o titul, ukazuje, jak dobří oba ve skutečnosti jsou, ukazuje to jejich třídu."
Sam Michael v rozhovoru s Hamiltonem v Maďarsku roku 2012(foto: McLaren)
"Co se charakteru týče, tak jsou oba kompletně rozdílní. Nico je po technické stránce fantastický. Vím ještě, že tehdy, když jsme ho získali pod smlouvu u Williamsu, složil technický test s odstupem na nejlepší. Lewis má vyčnívající schopnost využít svého přirozeného talentu v jednom rychlém kole a stejně tak i v závodě."
Letos se situace u Mercedesu ve srovnání se sezonou 2013 změnila. V kvalifikacích vede Rosberg 11:7 a v závodech, jak je uvedeno výše, Hamilton. "Výkony Nica v letošních kvalifikacích byly děsivě dobré."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.