Odcházející sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, nemá v souboji o titul mezi Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem žádného favorita.
Od té doby, co Lewis Hamilton zakotvil v roce 2013 u Mercedesu, předvádí se svým týmovým kolegou, Nicem Rosbergem, moc pěkné souboje. Jednou je rychlejší jeden a jindy druhý. Hamilton svoji premiérovou sezonu u stříbrných šípu zakončil na čtvrtém místě, když vyhrál první Grand Prix mimo McLaren - tu Maďarskou. Rosberg zakončil sezonu 2013 jako šestý, dokázal ale triumfovat ve dvou Grand Prix - v Číně a Velké Británii. V kvalifikacích byl Hamilton rychlejší v poměru 11:8.
V letošní sezoně jejich duel pokračuje i nadále. Žádný jiný jezdec letos nevedl šampionát. Hamilton má před víkendovou závěrečnou VC na svém kontě deset vítězství. Rosberg vyhrál sice jen pětkrát, ale na Hamiltona ztrácí pouze 17 bodů. Mezi jednotlivými jezdci má možná trochu větší podporu Hamilton, Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, to ale vidí jinak. Australan s Němcem spolupracoval dříve u Williamsu a Nica si hodně cení.
"Podle mého by si titul zasloužili oba dva. Kdokoliv získá v neděli titul, ten si ho zaslouží," řekl v pátek v Emirátech Sam Michael pro Sky Sports F1. Jen připomeňme, že Sam Michael po této sezoně v F1 končí a chce si odpočinout doma v Austrálii. "Oba mají dominující auto, které je daleko před všemi ostatními. Skutečnost, že oba na posledním závodu sezony bojují o titul, ukazuje, jak dobří oba ve skutečnosti jsou, ukazuje to jejich třídu."
Sam Michael v rozhovoru s Hamiltonem v Maďarsku roku 2012(foto: McLaren)
"Co se charakteru týče, tak jsou oba kompletně rozdílní. Nico je po technické stránce fantastický. Vím ještě, že tehdy, když jsme ho získali pod smlouvu u Williamsu, složil technický test s odstupem na nejlepší. Lewis má vyčnívající schopnost využít svého přirozeného talentu v jednom rychlém kole a stejně tak i v závodě."
Letos se situace u Mercedesu ve srovnání se sezonou 2013 změnila. V kvalifikacích vede Rosberg 11:7 a v závodech, jak je uvedeno výše, Hamilton. "Výkony Nica v letošních kvalifikacích byly děsivě dobré."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.