Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že se velké týmy chtějí zbavit těch menších. Komentuje čím dál podivnější nápady, které se objevují.
Své obavy vyjádřila několik týdnů poté, co dvě menší stáje - Caterham a Marussia - zkrachovaly, čímž se počet vozů snížil na 18. Paddockem se přitom dále šíří nejistota ohledně budoucnosti těch dalších, jako je Force India, Lotus a Sauber.
Velké týmy, jako jsou Ferrar, McLaren, Mercedes či Red Bull, se nechtějí vzdát části odměn ve prospěch těch menších. Přitom za svou účast v F1 dostávají mnohonásobně více, než týmy z konce roštu, které je tak nemají šanci dohnat.
"Když se díváte na nabídky, které byly učiněny, musíte věřit, že se o tom jedná, že jo? Jenže se zdá, že lidé jednají o tom, aby zde zůstala jen čtyři či pět jmen. A když nám je nabídnuto jeden rok staré šasi či motor, které mohou být odlišné specifikaci či série, pak se o něčem musí jednat," stěžuje si Kaltenbornová na pokrytectví vedoucích představitelů F1.
Ecclestone například přišel s tím, aby v F1 jezdily dvě skupiny: pět velkých jmen na čele, které by doplňovaly menší týmy se staršími nebo se "super-GP2" vozy s nižšími rozpočty, jen aby doplnily počet.
Zmizí z F1 příští rok další z menších týmů? (foto: Sauber Motorsport AG)
"Nikdo na to vpředu nereaguje, takže nevíme, čí je to plán. Proto je důležité, abychom teď řekli, co musíme, protože tyto věci se každý den mění. Faktem ale je, že takto to zůstat nemůže," poukazuje na současnou krizi královské disciplíny motorsportu.
"Není to způsob, jakým chceme a můžeme pracovat. Čím více se objevuje takových nápadů, tím silnější máme pocit, že někteří lidé nás zde zřejmě nechtějí a že se má sport hodně změnit," dodává Kaltenbornová.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.