Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že se velké týmy chtějí zbavit těch menších. Komentuje čím dál podivnější nápady, které se objevují.
Své obavy vyjádřila několik týdnů poté, co dvě menší stáje - Caterham a Marussia - zkrachovaly, čímž se počet vozů snížil na 18. Paddockem se přitom dále šíří nejistota ohledně budoucnosti těch dalších, jako je Force India, Lotus a Sauber.
Velké týmy, jako jsou Ferrar, McLaren, Mercedes či Red Bull, se nechtějí vzdát části odměn ve prospěch těch menších. Přitom za svou účast v F1 dostávají mnohonásobně více, než týmy z konce roštu, které je tak nemají šanci dohnat.
"Když se díváte na nabídky, které byly učiněny, musíte věřit, že se o tom jedná, že jo? Jenže se zdá, že lidé jednají o tom, aby zde zůstala jen čtyři či pět jmen. A když nám je nabídnuto jeden rok staré šasi či motor, které mohou být odlišné specifikaci či série, pak se o něčem musí jednat," stěžuje si Kaltenbornová na pokrytectví vedoucích představitelů F1.
Ecclestone například přišel s tím, aby v F1 jezdily dvě skupiny: pět velkých jmen na čele, které by doplňovaly menší týmy se staršími nebo se "super-GP2" vozy s nižšími rozpočty, jen aby doplnily počet.
Zmizí z F1 příští rok další z menších týmů? (foto: Sauber Motorsport AG)
"Nikdo na to vpředu nereaguje, takže nevíme, čí je to plán. Proto je důležité, abychom teď řekli, co musíme, protože tyto věci se každý den mění. Faktem ale je, že takto to zůstat nemůže," poukazuje na současnou krizi královské disciplíny motorsportu.
"Není to způsob, jakým chceme a můžeme pracovat. Čím více se objevuje takových nápadů, tím silnější máme pocit, že někteří lidé nás zde zřejmě nechtějí a že se má sport hodně změnit," dodává Kaltenbornová.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.