Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová věří, že se velké týmy chtějí zbavit těch menších. Komentuje čím dál podivnější nápady, které se objevují.
Své obavy vyjádřila několik týdnů poté, co dvě menší stáje - Caterham a Marussia - zkrachovaly, čímž se počet vozů snížil na 18. Paddockem se přitom dále šíří nejistota ohledně budoucnosti těch dalších, jako je Force India, Lotus a Sauber.
Velké týmy, jako jsou Ferrar, McLaren, Mercedes či Red Bull, se nechtějí vzdát části odměn ve prospěch těch menších. Přitom za svou účast v F1 dostávají mnohonásobně více, než týmy z konce roštu, které je tak nemají šanci dohnat.
"Když se díváte na nabídky, které byly učiněny, musíte věřit, že se o tom jedná, že jo? Jenže se zdá, že lidé jednají o tom, aby zde zůstala jen čtyři či pět jmen. A když nám je nabídnuto jeden rok staré šasi či motor, které mohou být odlišné specifikaci či série, pak se o něčem musí jednat," stěžuje si Kaltenbornová na pokrytectví vedoucích představitelů F1.
Ecclestone například přišel s tím, aby v F1 jezdily dvě skupiny: pět velkých jmen na čele, které by doplňovaly menší týmy se staršími nebo se "super-GP2" vozy s nižšími rozpočty, jen aby doplnily počet.
Zmizí z F1 příští rok další z menších týmů? (foto: Sauber Motorsport AG)
"Nikdo na to vpředu nereaguje, takže nevíme, čí je to plán. Proto je důležité, abychom teď řekli, co musíme, protože tyto věci se každý den mění. Faktem ale je, že takto to zůstat nemůže," poukazuje na současnou krizi královské disciplíny motorsportu.
"Není to způsob, jakým chceme a můžeme pracovat. Čím více se objevuje takových nápadů, tím silnější máme pocit, že někteří lidé nás zde zřejmě nechtějí a že se má sport hodně změnit," dodává Kaltenbornová.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.