Šéf Red Bullu Christian Horner se obává, že týmy Formule 1 budou muset od roku 2016 utrácet příliš vysoké množství peněz na vývoj motorů, pokud příští rok nebudou uvolněna pravidla v této oblasti.
Týmy se o víkendu v Brazílii před intenzivní jednání nedokázaly v podstatě na ničem shodnout. Mercedes opět zablokoval určité rozmrazení v oblasti pohonný jednotek, o které usilují Ferrari, Renault.
Jakákoliv změna pro příští rok vyžaduje jednomyslnou shodu všech, ale pro rok 2016 bude stačit rozhodnutí většiny. "Na základě hlasování většiny to můžeme otevřít pro rok 2016 - 2018, takže to příští rok bude bolet, abychom to mohli uvolnit v letech 2016 - 2018," řekl Horner.
Dokonce zvažují, že by odhlasovali návrat k loňským V8 motorům, s nimiž vládl Renault a Red Bull. To by však bylo prohrou Formule 1. Niki Lauda uvedl, že Mercedes by v tom případě z F1 odešel.
"Což je směšné, protože to skončí utrácením mnohem vyššího množství peněz po delší dobu. Místo toho by mělo být pootevřeno okno, aby se Renault, Ferrari a Honda mohli pokusit stáhnout náskok [Mercedesu]," pokračuje šéf Red Bullu a troufale na svou stranu řadí i Hondu, ačkoliv zprávy z jejího vývoje jsou povzbudivé.
Renault a Ferrari usilují o určité uvolnění vývoje v sezóně, aby mohli stáhnout náskok Mercedesu - ten však argumentuje tím, že by to bylo příliš drahé. Místo změny původních pravidel chce po odvedení nejlepší práce sklízet její plody. Podle nich je stále možné pracovat na 92 % pohonných jednotek.
Soupeři Mercedesu mají vážné obavy o to, že je příští rok v oblasti pohonných jednotek nedoženou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle Hornera však pravidla pro rok 2014 byla napsaná špatně, protože umožnila, aby soupeř získal a "uzamkl" svou výhodu, takže jej konkurence nemůže dohnat.
"Nejen, že máme enormně drahý motor, ale máme také motor, který můžeme jen velmi omezeně vyvíjet. Žel náklady na tyto pohonné jednotky vytlačily z tohoto sportu už dva týmy, takže jde o velký problém," říká Horner.
Mercedes letos zatím vyhrál 17 z 18 kvalifikací, 15 z 18 závodů a tituly již má po čtyřech letech nadvlády motorů Renault v obou šampionátech jisté. Před námi je poslední závod sezóny: Velká cena Abú Zabí, v níž se bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů. Ty ale již rozhodnou pouze o tom, který z pilotů Stříbrných šípů se stane mistrem světa. Blíže má k tomu Lewis Hamilton s náskokem 17 bodů na Nica Rosberga.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.