Šéf Red Bullu Christian Horner se obává, že týmy Formule 1 budou muset od roku 2016 utrácet příliš vysoké množství peněz na vývoj motorů, pokud příští rok nebudou uvolněna pravidla v této oblasti.
Týmy se o víkendu v Brazílii před intenzivní jednání nedokázaly v podstatě na ničem shodnout. Mercedes opět zablokoval určité rozmrazení v oblasti pohonný jednotek, o které usilují Ferrari, Renault.
Jakákoliv změna pro příští rok vyžaduje jednomyslnou shodu všech, ale pro rok 2016 bude stačit rozhodnutí většiny. "Na základě hlasování většiny to můžeme otevřít pro rok 2016 - 2018, takže to příští rok bude bolet, abychom to mohli uvolnit v letech 2016 - 2018," řekl Horner.
Dokonce zvažují, že by odhlasovali návrat k loňským V8 motorům, s nimiž vládl Renault a Red Bull. To by však bylo prohrou Formule 1. Niki Lauda uvedl, že Mercedes by v tom případě z F1 odešel.
"Což je směšné, protože to skončí utrácením mnohem vyššího množství peněz po delší dobu. Místo toho by mělo být pootevřeno okno, aby se Renault, Ferrari a Honda mohli pokusit stáhnout náskok [Mercedesu]," pokračuje šéf Red Bullu a troufale na svou stranu řadí i Hondu, ačkoliv zprávy z jejího vývoje jsou povzbudivé.
Renault a Ferrari usilují o určité uvolnění vývoje v sezóně, aby mohli stáhnout náskok Mercedesu - ten však argumentuje tím, že by to bylo příliš drahé. Místo změny původních pravidel chce po odvedení nejlepší práce sklízet její plody. Podle nich je stále možné pracovat na 92 % pohonných jednotek.
Soupeři Mercedesu mají vážné obavy o to, že je příští rok v oblasti pohonných jednotek nedoženou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle Hornera však pravidla pro rok 2014 byla napsaná špatně, protože umožnila, aby soupeř získal a "uzamkl" svou výhodu, takže jej konkurence nemůže dohnat.
"Nejen, že máme enormně drahý motor, ale máme také motor, který můžeme jen velmi omezeně vyvíjet. Žel náklady na tyto pohonné jednotky vytlačily z tohoto sportu už dva týmy, takže jde o velký problém," říká Horner.
Mercedes letos zatím vyhrál 17 z 18 kvalifikací, 15 z 18 závodů a tituly již má po čtyřech letech nadvlády motorů Renault v obou šampionátech jisté. Před námi je poslední závod sezóny: Velká cena Abú Zabí, v níž se bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů. Ty ale již rozhodnou pouze o tom, který z pilotů Stříbrných šípů se stane mistrem světa. Blíže má k tomu Lewis Hamilton s náskokem 17 bodů na Nica Rosberga.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.