Šéf Red Bullu Christian Horner se obává, že týmy Formule 1 budou muset od roku 2016 utrácet příliš vysoké množství peněz na vývoj motorů, pokud příští rok nebudou uvolněna pravidla v této oblasti.
Týmy se o víkendu v Brazílii před intenzivní jednání nedokázaly v podstatě na ničem shodnout. Mercedes opět zablokoval určité rozmrazení v oblasti pohonný jednotek, o které usilují Ferrari, Renault.
Jakákoliv změna pro příští rok vyžaduje jednomyslnou shodu všech, ale pro rok 2016 bude stačit rozhodnutí většiny. "Na základě hlasování většiny to můžeme otevřít pro rok 2016 - 2018, takže to příští rok bude bolet, abychom to mohli uvolnit v letech 2016 - 2018," řekl Horner.
Dokonce zvažují, že by odhlasovali návrat k loňským V8 motorům, s nimiž vládl Renault a Red Bull. To by však bylo prohrou Formule 1. Niki Lauda uvedl, že Mercedes by v tom případě z F1 odešel.
"Což je směšné, protože to skončí utrácením mnohem vyššího množství peněz po delší dobu. Místo toho by mělo být pootevřeno okno, aby se Renault, Ferrari a Honda mohli pokusit stáhnout náskok [Mercedesu]," pokračuje šéf Red Bullu a troufale na svou stranu řadí i Hondu, ačkoliv zprávy z jejího vývoje jsou povzbudivé.
Renault a Ferrari usilují o určité uvolnění vývoje v sezóně, aby mohli stáhnout náskok Mercedesu - ten však argumentuje tím, že by to bylo příliš drahé. Místo změny původních pravidel chce po odvedení nejlepší práce sklízet její plody. Podle nich je stále možné pracovat na 92 % pohonných jednotek.
Soupeři Mercedesu mají vážné obavy o to, že je příští rok v oblasti pohonných jednotek nedoženou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle Hornera však pravidla pro rok 2014 byla napsaná špatně, protože umožnila, aby soupeř získal a "uzamkl" svou výhodu, takže jej konkurence nemůže dohnat.
"Nejen, že máme enormně drahý motor, ale máme také motor, který můžeme jen velmi omezeně vyvíjet. Žel náklady na tyto pohonné jednotky vytlačily z tohoto sportu už dva týmy, takže jde o velký problém," říká Horner.
Mercedes letos zatím vyhrál 17 z 18 kvalifikací, 15 z 18 závodů a tituly již má po čtyřech letech nadvlády motorů Renault v obou šampionátech jisté. Před námi je poslední závod sezóny: Velká cena Abú Zabí, v níž se bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů. Ty ale již rozhodnou pouze o tom, který z pilotů Stříbrných šípů se stane mistrem světa. Blíže má k tomu Lewis Hamilton s náskokem 17 bodů na Nica Rosberga.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.