Ohledně budoucnosti Adriana Sutila u Sauberu se spekulovalo již delší dobu, dnes tým veškeré spekulace ukončil, když potvrdil, že za něj budou v příští sezoně závodit Felipe Nasr a Marcus Ericsson.
Adrian Sutil se tak dnes ocitl bez místa pro příští rok a to i přesto, že má u týmu podepsanou smlouvu i pro rok 2015. Na dnešní tiskové konferenci byl totiž jezdec, který ke švýcarskému týmu přišel před sezonou z Force Indie, dotázán, jestli je jeho smlouva dvouletá: "Jsou tady některé věci, o kterých se určitě musíme pobavit. Myslím, že potvrdili dva jezdce, to ale neznamená, že budou oba závodit a neznamená to taky, že tým bude závodit."
"Takže ve srovnání s minulým víkendem tu není žádná opravdová změna. Je to jen oznámení a já teď ve své situaci musím provést pár rozhovorů, abych věci vyřešil," uzavírá optimisticky Sutil. Felipe Nasr do týmu přichází od Williamsu, kde působil jako testovač. I Felipe Massa, který u týmu Sauber v F1 začínal, podpořil přechod Nasra do švýcarska, ohledně budoucnosti týmu je ale pesimistický.
A to se minulý týden v USA Adrianovi v kvalifikaci tak zadařilo...(foto: Sauber Motorsport AG)
"Doufám, že to pro něj bude lepší. Určitě to pro Sauber není nejlepší moment, takže nevím, jak to přesně příští rok s jeho týmem bude. Nevím, jaké auto budou mít a jak moc budou konkurenceschopní, vypadá to, že jsou trošku v krizi a krize není dobrá pro cokoliv, co děláte," říká Felipe Massa.
"Ale jinak mu samozřejmě přeji vše nejlepší a doufám, že bude mít dobrý a start a že ve Formuli 1 zažije mnoho dobrých let a ne jen pár," zakončil Brazilec. I samotný Sutil ale tuší, že s ním pro příští rok u Sauberu nepočítají a neví, jestli bude schopen najít závodní sedačku. "Momentálně opravdu nevím. Možná. Formule 1 je nepředvídatelná. Ale jak jsem již řekl, napřed musím vyřešit několik věcí a tým se musí vyjádřit ke zbytku."
Reakce přítelkyně Sutila:
Strange move from @SauberF1Team I thought it was forbidden to sign three contracts at the same time...
— Jennifer Becks (@jennifer_becks) November 6, 2014
... a Gutiérreze:
Dissapointed, yet hopeful!! Strange how people can be so hypocrite ---- feeling confused
— Paola Ruiz (@paolaruizad) November 6, 2014
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.