Ohledně budoucnosti Adriana Sutila u Sauberu se spekulovalo již delší dobu, dnes tým veškeré spekulace ukončil, když potvrdil, že za něj budou v příští sezoně závodit Felipe Nasr a Marcus Ericsson.
Adrian Sutil se tak dnes ocitl bez místa pro příští rok a to i přesto, že má u týmu podepsanou smlouvu i pro rok 2015. Na dnešní tiskové konferenci byl totiž jezdec, který ke švýcarskému týmu přišel před sezonou z Force Indie, dotázán, jestli je jeho smlouva dvouletá: "Jsou tady některé věci, o kterých se určitě musíme pobavit. Myslím, že potvrdili dva jezdce, to ale neznamená, že budou oba závodit a neznamená to taky, že tým bude závodit."
"Takže ve srovnání s minulým víkendem tu není žádná opravdová změna. Je to jen oznámení a já teď ve své situaci musím provést pár rozhovorů, abych věci vyřešil," uzavírá optimisticky Sutil. Felipe Nasr do týmu přichází od Williamsu, kde působil jako testovač. I Felipe Massa, který u týmu Sauber v F1 začínal, podpořil přechod Nasra do švýcarska, ohledně budoucnosti týmu je ale pesimistický.
A to se minulý týden v USA Adrianovi v kvalifikaci tak zadařilo...(foto: Sauber Motorsport AG)
"Doufám, že to pro něj bude lepší. Určitě to pro Sauber není nejlepší moment, takže nevím, jak to přesně příští rok s jeho týmem bude. Nevím, jaké auto budou mít a jak moc budou konkurenceschopní, vypadá to, že jsou trošku v krizi a krize není dobrá pro cokoliv, co děláte," říká Felipe Massa.
"Ale jinak mu samozřejmě přeji vše nejlepší a doufám, že bude mít dobrý a start a že ve Formuli 1 zažije mnoho dobrých let a ne jen pár," zakončil Brazilec. I samotný Sutil ale tuší, že s ním pro příští rok u Sauberu nepočítají a neví, jestli bude schopen najít závodní sedačku. "Momentálně opravdu nevím. Možná. Formule 1 je nepředvídatelná. Ale jak jsem již řekl, napřed musím vyřešit několik věcí a tým se musí vyjádřit ke zbytku."
Reakce přítelkyně Sutila:
Strange move from @SauberF1Team I thought it was forbidden to sign three contracts at the same time...
— Jennifer Becks (@jennifer_becks) November 6, 2014
... a Gutiérreze:
Dissapointed, yet hopeful!! Strange how people can be so hypocrite ---- feeling confused
— Paola Ruiz (@paolaruizad) November 6, 2014
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.