Nepřemožitele v sobotním klání neměl Rosberg na Mercedesu. Hamilton se pral s pneumatikami a Vettel neměl ani snahu zajet kloudný čas.
Nervy drásající souboj týmových kolegů Mercedesu se nekonal. Od úvodních kol v kvalifikaci si Hamilton stěžoval na pneumatiky a ačkoli se jeho časy v závěrečné části zlepšily, nestačilo to na super rychlého Rosberga.
Počasí v USA je příjemné pro kvalifikační výkony, teplota vzduchu dosahuje příjemných 16 °C a trať dvojnásobek, tedy 32 °C. Ovšem toto Vettela příliš nezajímá, pro něj jsou podstatné podmínky pro zítřejší závod. O tomto víkendu byl donucen použít šestou pohonnou jednotku, proto bude startovat z boxové uličky. Toho si byl Němec vědom již před třetím tréninkem, ve kterém se soustředil na závodní nastavení. V kvalifikaci mnoho kol neodkrouží, také vzhledem k úspoře pneumatik.
Další piloti půjdou do kvalifikace s vědomím penalizace. Daniil Kvajt z Toro Rosso měnil šestý motor a bude odsunut o 10 míst na roštu. Jenson Button pro změnu neplánovaně měnil převodovku, za což byl „odměněn“ penalizací 5 míst.
Ve startovním poli máme jen 18 vozů, protože Caterham a Marussia se zámořského podniku kvůli finančním problémům neúčastní. To sebou samozřejmě nese změny pravidel pro kvalifikaci. Po Q1 bude vyřazena jen čtveřice pilotů, ten samý počet i po Q2. Do závěrečného klání postoupí 10 pilotů, zde to zůstává beze změny.
Pirelli pro tento víkend přivezlo střední a měkkou směs pneumatik. Měkčí směska by měla být přibližně o jednu sekundu na kolo rychlejší.
PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE
První muž, který se vydal na trať, byl Pérez s Force Indií. Zanedlouho po něm vyjel Massa s Gutierrezem, všichni měli nasazené měkké pneumatiky.
V dnešním ranním tréninku byl nejrychlejší Hamilton, zajel čas 1:37,107. To je dobrý referenční čas, podle kterého lze hodnotit jednotlivé výkony na trati. A právě britský pilot se brzy dostal na první místo nejrychlejším časem v Q1, ač nezajel čisté kolo.
Na trať se vydal i Vettel, ale odjel jen 3 kola na měkkých pneumatikách s nepříliš konkurenceschopným časem. Mezitím Hamilton se snažil více, než by bylo zdrávo a do rádia hlásil, že na současných pneumatikách nemůže pokračovat, protože na nich vytvořil plošku.
Hodně na čas s výjezdem si dal Ricciardo, ale bezpečně postoupil do další fáze. To se však nepodařilo Vergnemu, Gutierrezovi, Grosjeanovi a samozřejmě Vettelovi.
Nejrychlejšího času dosáhl Hamilton, a to 1:37,196, druhý skončil Massa časem 1:37,877. Ale pořadí a časy nejsou příliš důležité, protože eliminována byla jen čtveřice pilotů.
DRUHÁ ČÁST KVALIFIKACE
Všichni v Q2 vyjeli již na měkkých pneumatikách, nikdo nechtěl riskovat vyřazení. V úvodu se do vedení dostal Bottas, ale v zápětí jej překonal Rosberg nejrychlejším časem víkendu. Hamilton ale tak dobrého času nedosáhl a přes rádio si stěžoval na vibrace od současné sady pneumatik. Zajel do boxů, ale bohužel na této sadě chtěl startovat do závodu, to znamená, že v kvalifikaci ji musí ještě jednou použít.
Rosberg proletěl cílem a zajel další nejrychlejší čas víkendu, 1:36,290. Hamilton je druhý se sekundovou ztrátou. Brit není vůbec spokojen se svým vozem a pneumatikami, zlepší se to v třetí části?
Mezi nejlepších 10 se v kvalifikaci v Austinu nedostali tito piloti: Maldonado, Pérez, Hülkenberg a Kvjat.
TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE
Prvním odvážlivcem na trati byl Ricciardo a všichni krom Sutila jej následovali. Austalan zajel úvodní čas, ale je pomalejší než jeho vlastní z Q2. Do čela se vzápětí dostávají oba Williamsy v pořadí Massa, Bottas.
Poté se ke slovu dostala dvojice od Mercedesu. Rosberg zlepšil svůj čas z Q2 o dalších 8 tisícin a usídlil se na prvním místě průběžného pořadí kvalifikace. Za něj se zařadil Hamilton s jeho nejlepším časem v kvalifikaci, avšak na kolegu ztrácí 161 tisícin.
Poslední pokusy mohly přinést změnu v pořadí, ale Hamilton se ve svém posledním kole nedokázal zlepšit. To ale neplatilo pro Rosberga, který nechtěl nic nechat náhodě a cílem prolétl v čase 1:36,067.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.