Nepřemožitele v sobotním klání neměl Rosberg na Mercedesu. Hamilton se pral s pneumatikami a Vettel neměl ani snahu zajet kloudný čas.
Nervy drásající souboj týmových kolegů Mercedesu se nekonal. Od úvodních kol v kvalifikaci si Hamilton stěžoval na pneumatiky a ačkoli se jeho časy v závěrečné části zlepšily, nestačilo to na super rychlého Rosberga.
Počasí v USA je příjemné pro kvalifikační výkony, teplota vzduchu dosahuje příjemných 16 °C a trať dvojnásobek, tedy 32 °C. Ovšem toto Vettela příliš nezajímá, pro něj jsou podstatné podmínky pro zítřejší závod. O tomto víkendu byl donucen použít šestou pohonnou jednotku, proto bude startovat z boxové uličky. Toho si byl Němec vědom již před třetím tréninkem, ve kterém se soustředil na závodní nastavení. V kvalifikaci mnoho kol neodkrouží, také vzhledem k úspoře pneumatik.
Další piloti půjdou do kvalifikace s vědomím penalizace. Daniil Kvajt z Toro Rosso měnil šestý motor a bude odsunut o 10 míst na roštu. Jenson Button pro změnu neplánovaně měnil převodovku, za což byl „odměněn“ penalizací 5 míst.
Ve startovním poli máme jen 18 vozů, protože Caterham a Marussia se zámořského podniku kvůli finančním problémům neúčastní. To sebou samozřejmě nese změny pravidel pro kvalifikaci. Po Q1 bude vyřazena jen čtveřice pilotů, ten samý počet i po Q2. Do závěrečného klání postoupí 10 pilotů, zde to zůstává beze změny.
Pirelli pro tento víkend přivezlo střední a měkkou směs pneumatik. Měkčí směska by měla být přibližně o jednu sekundu na kolo rychlejší.
PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE
První muž, který se vydal na trať, byl Pérez s Force Indií. Zanedlouho po něm vyjel Massa s Gutierrezem, všichni měli nasazené měkké pneumatiky.
V dnešním ranním tréninku byl nejrychlejší Hamilton, zajel čas 1:37,107. To je dobrý referenční čas, podle kterého lze hodnotit jednotlivé výkony na trati. A právě britský pilot se brzy dostal na první místo nejrychlejším časem v Q1, ač nezajel čisté kolo.
Na trať se vydal i Vettel, ale odjel jen 3 kola na měkkých pneumatikách s nepříliš konkurenceschopným časem. Mezitím Hamilton se snažil více, než by bylo zdrávo a do rádia hlásil, že na současných pneumatikách nemůže pokračovat, protože na nich vytvořil plošku.
Hodně na čas s výjezdem si dal Ricciardo, ale bezpečně postoupil do další fáze. To se však nepodařilo Vergnemu, Gutierrezovi, Grosjeanovi a samozřejmě Vettelovi.
Nejrychlejšího času dosáhl Hamilton, a to 1:37,196, druhý skončil Massa časem 1:37,877. Ale pořadí a časy nejsou příliš důležité, protože eliminována byla jen čtveřice pilotů.
DRUHÁ ČÁST KVALIFIKACE
Všichni v Q2 vyjeli již na měkkých pneumatikách, nikdo nechtěl riskovat vyřazení. V úvodu se do vedení dostal Bottas, ale v zápětí jej překonal Rosberg nejrychlejším časem víkendu. Hamilton ale tak dobrého času nedosáhl a přes rádio si stěžoval na vibrace od současné sady pneumatik. Zajel do boxů, ale bohužel na této sadě chtěl startovat do závodu, to znamená, že v kvalifikaci ji musí ještě jednou použít.
Rosberg proletěl cílem a zajel další nejrychlejší čas víkendu, 1:36,290. Hamilton je druhý se sekundovou ztrátou. Brit není vůbec spokojen se svým vozem a pneumatikami, zlepší se to v třetí části?
Mezi nejlepších 10 se v kvalifikaci v Austinu nedostali tito piloti: Maldonado, Pérez, Hülkenberg a Kvjat.
TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE
Prvním odvážlivcem na trati byl Ricciardo a všichni krom Sutila jej následovali. Austalan zajel úvodní čas, ale je pomalejší než jeho vlastní z Q2. Do čela se vzápětí dostávají oba Williamsy v pořadí Massa, Bottas.
Poté se ke slovu dostala dvojice od Mercedesu. Rosberg zlepšil svůj čas z Q2 o dalších 8 tisícin a usídlil se na prvním místě průběžného pořadí kvalifikace. Za něj se zařadil Hamilton s jeho nejlepším časem v kvalifikaci, avšak na kolegu ztrácí 161 tisícin.
Poslední pokusy mohly přinést změnu v pořadí, ale Hamilton se ve svém posledním kole nedokázal zlepšit. To ale neplatilo pro Rosberga, který nechtěl nic nechat náhodě a cílem prolétl v čase 1:36,067.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.