Podle Tonyho Fernandese nebudou mít malé týmy jako Caterham ve Formuli 1 nikdy šanci, pokud nedojde k ráznému omezení utrácení.
"Lidé mohou obviňovat kohokoliv, ale velké týmy nesou stejný díl viny jako kdokoliv jiný. Rozdíl se stal příliš velkým, je to dáno penězi. A tak jsem si pomyslel: 'Nedokážu soutěžit.' Jenže s QPR [Queens Park Rangers, anglický fotbalový klub] nebo s Air Asia soutěžit dokážu," uvádí pro Sky Sport Fernandes.
Jeho bývalý Caterham, který se několik měsíců po prodeji novým majitelům dostal do nucené správy, do posledních tří závodu sezóny 2014 nenastoupí. Podobně je na tom i Marussia, jež se po Velké ceně Ruska dostala pod nucenou správu a smutně tak končí krátce po vážné nehodě svého jezdce Julese Bianchiho. V Austinu proto bude závodit jen 9 týmů a FIA zřejmě upraví i formát kvalifikace - v Q1 a v Q2 vypadnou čtyři vozy místo šesti.
Oba týmy přitom do F1 vstoupily v roce 2010 s vidinou soutěžení s rozpočtovými stropy. Špičkové týmy sice souhlasily s omezení utrácení, z dohody však později sešlo. Letos byly navíc zavedeny nové pohonné jednotky, které byly podstatně dražší, což ztěžuje situaci také dalších stájí.
"Místo toho, abych pokračoval v něčem, čemu jsem zaprvé nedokázal dávat co nejvíce času a za druhé, kdy jsme podle mě stejně nemohli nikoho porazit, tak musíte být odvážní a říci: 'Hele, zpackali jsme to. Nemůžete soutěžit. Mysleli jste si, že jo, a teď je čas odejít,'" pokračuje Fernandes, který je nyní ve sporu s novými majiteli Caterhamu - se společností Engavest.
"Formule 1 musí prozkoumat sama sebe. Já jsem se závoděním skončil," říká Fernandes(foto: FIA)
"Také sport se musí sám prozkoumat. My jsme nakonec nemohli pokračovat a případně bychom se také dostali pod nucenou správu nebo tým zavřeli," připouští malajský podnikatel. "Už do toho nechci být zapojený... dokud bych se nevzdal všeho ostatního a nebyl jako Ron Dennis, což je děsivá představa. Ron je skvělý v tom, co dělá, ale dělá to na 100 %. Já jsem se závoděním skončil."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.