Podle Tonyho Fernandese nebudou mít malé týmy jako Caterham ve Formuli 1 nikdy šanci, pokud nedojde k ráznému omezení utrácení.
"Lidé mohou obviňovat kohokoliv, ale velké týmy nesou stejný díl viny jako kdokoliv jiný. Rozdíl se stal příliš velkým, je to dáno penězi. A tak jsem si pomyslel: 'Nedokážu soutěžit.' Jenže s QPR [Queens Park Rangers, anglický fotbalový klub] nebo s Air Asia soutěžit dokážu," uvádí pro Sky Sport Fernandes.
Jeho bývalý Caterham, který se několik měsíců po prodeji novým majitelům dostal do nucené správy, do posledních tří závodu sezóny 2014 nenastoupí. Podobně je na tom i Marussia, jež se po Velké ceně Ruska dostala pod nucenou správu a smutně tak končí krátce po vážné nehodě svého jezdce Julese Bianchiho. V Austinu proto bude závodit jen 9 týmů a FIA zřejmě upraví i formát kvalifikace - v Q1 a v Q2 vypadnou čtyři vozy místo šesti.
Oba týmy přitom do F1 vstoupily v roce 2010 s vidinou soutěžení s rozpočtovými stropy. Špičkové týmy sice souhlasily s omezení utrácení, z dohody však později sešlo. Letos byly navíc zavedeny nové pohonné jednotky, které byly podstatně dražší, což ztěžuje situaci také dalších stájí.
"Místo toho, abych pokračoval v něčem, čemu jsem zaprvé nedokázal dávat co nejvíce času a za druhé, kdy jsme podle mě stejně nemohli nikoho porazit, tak musíte být odvážní a říci: 'Hele, zpackali jsme to. Nemůžete soutěžit. Mysleli jste si, že jo, a teď je čas odejít,'" pokračuje Fernandes, který je nyní ve sporu s novými majiteli Caterhamu - se společností Engavest.
"Formule 1 musí prozkoumat sama sebe. Já jsem se závoděním skončil," říká Fernandes(foto: FIA)
"Také sport se musí sám prozkoumat. My jsme nakonec nemohli pokračovat a případně bychom se také dostali pod nucenou správu nebo tým zavřeli," připouští malajský podnikatel. "Už do toho nechci být zapojený... dokud bych se nevzdal všeho ostatního a nebyl jako Ron Dennis, což je děsivá představa. Ron je skvělý v tom, co dělá, ale dělá to na 100 %. Já jsem se závoděním skončil."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.