Tři mladíci dostali příležitost vyzkoušet si jízdu v monopostu formule 1 během dvoudenního testu ve Valencii.
Adderly Fong (24 let), Roy Nissany (19 let) se ve Španělsku proháněli v Sauberu z roku 2012, se kterým ujeli 99 kol. Esteban Ocon (18 let) si vyzkoušel Lotus E20.
"Jsem nadšený, že jsem dostal tuto příležitost. Dosáhl jsem svých cílů, ujel jsem 300 kilometrů aniž bych chyboval a rychlost jsem měl dobrou. Auto se řídilo skvěle, je to úžasný kus techniky. S takovým výkonem a vysokým přítlakem to nebylo lehké, ale každým kolem jsem se zlepšoval," uvedl poté Fong.
Den za volantem Sauberu si pochvaloval i Nissany. "Získal jsem zkušenosti. Jízda těmi rychlými zatáčkami s takovým přítlakem nebyla jednoduchá a musel jsem se přizpůsobit, ale zvládl jsem to dobře. S výsledkem jsem spokojen a to nejen s mým, ale také s prací celého týmu," popisuje Izraelec.
Francouz Ocon, který je v mládežnickém programu Lotusu, si vysloužil možnost zajezdit si s vozem E20 díky vítězství v šampionátu Formule 3 ve své nováčkovské sezóně (když porazil Toma Blomqvista či Maxe Verstappena).
"Slova, kterými bych popsal jízdu v F1 je prostě taková, že je to zkrátka rychlejší. Musel jsem se rychle přizpůsobit, což se mi podařilo. Auto se řídilo dobře, bylo stabilní a užil jsem si to," a dodal, že se těší na další podobný zážitek.
Podle Lotusu ukázal výjimečný výkon. Ujel více než 150 kol a podle Alana Permana, šéfa traťových operací týmu, se zapsal velmi dobře.
"Esteban jel výjimečně dobře a zvládl každý úkol, který jsme mu zadali. Je jasné, že má velký talent, adaptoval se rychle a vypadal velmi sebejistě. Jeho zpětná vazba a přístup byl velmi slibný. Jsem si jistý, že jej brzy opět uvidíme ve voze formule 1."
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.