Formule 1 by se měla zamyslet nad svou budoucností. Budou v každém TOP týmu v zájmu zvýšení konkurence tři auta?
Hodně se o této myšlence mluví už od GP Singapuru. I samotný Bernie Ecclestone podporuje myšlenku tří aut na jeden TOP tým. Už v aktuální úpravě pravidel je zakotveno, že pokud by startovní pole mělo klesnout pod 20 aut, tak musí Ferrari, McLaren a Red Bull nasadit třetí auta. Kdybychom se přes zimu museli rozloučit s Caterhamem, tak bychom se tohoto scenáře opravdu mohli dočkat.
Situace kolem týmu Caterham je navíc v posledních hodinách všelijaká (více zde a zde). Tony Fernandes však zatím vlastnická práva k týmu úplně nepřevzal, takže se hodně mluví o tom, jak to s Caterhamem bude v Austinu. Různé spekulace jsme navíc mohli slyšet také o Marussii, která dnes musela zaplatit fakturu za motory Ferrari, pokud by tak neučinila, tak by musela čelit insolvenci.
Situace je tedy více než zajímavá, německý AutoBild navíc teď přišel s tím, že Red Bull je definitivně připraven nasadit v sezoně 2015 tři speciály bez ohledu na to, co bude s Caterhamem a Marussií. Tým úřadujících mistrů světa by ale chtěl nějaké potvrzení od FIA, které by dle jejich požadavků mělo přijít před VC Abú Zabí.
Tři vozy na jeden tým? Red Bull je pro (zdroj: Red Bull Racing)
Třetí auto by navíc mělo přilákat nové sponzory a mohl by jej pilotovat mladý jezdec. Tento jezdec by navíc dle představy Red Bullu měl plně bodovat do Poháru jezdců, nikoliv do Poháru konstruktérů. Red Bull je prý třetí auto připraven nasadit, i když by žádný z aktuálních týmu svoje angažmá v F1 neukončil. Dle představy Rakušanů by se případně jezdecké pole navýšilo.
Sportovní šéf Red Bullu, Helmut Marko, pro ABMS řekl: "Naše kapacity v Milton Keynes jsou natolik velké, že bychom díky třetímu autu neměli mít skoro žádné dodatečné náklady. Kromě toho by to bylo řešením našeho luxusního problému: Máme až moc dobrých jezdců na moc málo aut." Pokud by došlo k prosazení této myšlenky, tak by mělo zájem určitě i Ferrari. McLaren by dle informací ABMS tuto možnost postoupil Mercedesu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.