Formule 1 by se měla zamyslet nad svou budoucností. Budou v každém TOP týmu v zájmu zvýšení konkurence tři auta?
Hodně se o této myšlence mluví už od GP Singapuru. I samotný Bernie Ecclestone podporuje myšlenku tří aut na jeden TOP tým. Už v aktuální úpravě pravidel je zakotveno, že pokud by startovní pole mělo klesnout pod 20 aut, tak musí Ferrari, McLaren a Red Bull nasadit třetí auta. Kdybychom se přes zimu museli rozloučit s Caterhamem, tak bychom se tohoto scenáře opravdu mohli dočkat.
Situace kolem týmu Caterham je navíc v posledních hodinách všelijaká (více zde a zde). Tony Fernandes však zatím vlastnická práva k týmu úplně nepřevzal, takže se hodně mluví o tom, jak to s Caterhamem bude v Austinu. Různé spekulace jsme navíc mohli slyšet také o Marussii, která dnes musela zaplatit fakturu za motory Ferrari, pokud by tak neučinila, tak by musela čelit insolvenci.
Situace je tedy více než zajímavá, německý AutoBild navíc teď přišel s tím, že Red Bull je definitivně připraven nasadit v sezoně 2015 tři speciály bez ohledu na to, co bude s Caterhamem a Marussií. Tým úřadujících mistrů světa by ale chtěl nějaké potvrzení od FIA, které by dle jejich požadavků mělo přijít před VC Abú Zabí.
Tři vozy na jeden tým? Red Bull je pro (zdroj: Red Bull Racing)
Třetí auto by navíc mělo přilákat nové sponzory a mohl by jej pilotovat mladý jezdec. Tento jezdec by navíc dle představy Red Bullu měl plně bodovat do Poháru jezdců, nikoliv do Poháru konstruktérů. Red Bull je prý třetí auto připraven nasadit, i když by žádný z aktuálních týmu svoje angažmá v F1 neukončil. Dle představy Rakušanů by se případně jezdecké pole navýšilo.
Sportovní šéf Red Bullu, Helmut Marko, pro ABMS řekl: "Naše kapacity v Milton Keynes jsou natolik velké, že bychom díky třetímu autu neměli mít skoro žádné dodatečné náklady. Kromě toho by to bylo řešením našeho luxusního problému: Máme až moc dobrých jezdců na moc málo aut." Pokud by došlo k prosazení této myšlenky, tak by mělo zájem určitě i Ferrari. McLaren by dle informací ABMS tuto možnost postoupil Mercedesu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.