McLaren pokračuje v restrukturalizaci svého závodního týmu: po sezóně jej opustí Sam Michael a vrátí se do Austrálie. Technický ředitel Tim Gossa a provozní ředitel Jonathan Neale zůstávají.
Britský tým dnes potvrdil, že jeho sportovní ředitel po závěrečném závodu v Abú Zabí ve Wokingu skončí a zamíří se svou rodinou zpět do své rodné Austrálie.
Michael své rozhodnutí odejít oznámil McLarenu již letos v březnu, což Ron Dennis dle zdroje z týmu "neochotně přijal." Tým zdůrazňuje, že jde o osobní rozhodnutí sportovního ředitele, který má dvě děti.
Třiačtyřicetiletý Australan v evropském motorsportu působí od roku 1993. Ve Formuli 1 má bohaté zkušenosti: pracoval pro Lotus, Jordan, jako technický ředitel Wiliamsu a nyní od roku 2011 u McLarenu, s nímž ještě navštíví poslední tři závody sezóny 2014 v Austinu, v Interlagu a v Abú Zabí.
McLaren pokračuje ve své restrukturalizaci, kterou řídí současný závodní ředitel Eric Boullier. V září k nim nastoupil hlavní aerodynamik Red Bullu Peter Prodromou, navíc usilují o posílení své jezdecké sestavy - usilovně o přestupu jednají s Fernandem Alonsem, jenž u Ferrari po sezóně také končí.
Boullier v nedávném rozhovoru změny ve vedení závodní stáje avizoval. Provozní ředitel Jonathan Neale a hlavní konstruktér Tim Goss však zůstávají. "Neodcházejí a jejich odchod ani není v plánu," uvedl mluvčí týmu.
Sportovní ředitel Sam Michael po sezóně u McLarenu končí (foto: McLaren)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.