McLaren pokračuje v restrukturalizaci svého závodního týmu: po sezóně jej opustí Sam Michael a vrátí se do Austrálie. Technický ředitel Tim Gossa a provozní ředitel Jonathan Neale zůstávají.
Britský tým dnes potvrdil, že jeho sportovní ředitel po závěrečném závodu v Abú Zabí ve Wokingu skončí a zamíří se svou rodinou zpět do své rodné Austrálie.
Michael své rozhodnutí odejít oznámil McLarenu již letos v březnu, což Ron Dennis dle zdroje z týmu "neochotně přijal." Tým zdůrazňuje, že jde o osobní rozhodnutí sportovního ředitele, který má dvě děti.
Třiačtyřicetiletý Australan v evropském motorsportu působí od roku 1993. Ve Formuli 1 má bohaté zkušenosti: pracoval pro Lotus, Jordan, jako technický ředitel Wiliamsu a nyní od roku 2011 u McLarenu, s nímž ještě navštíví poslední tři závody sezóny 2014 v Austinu, v Interlagu a v Abú Zabí.
McLaren pokračuje ve své restrukturalizaci, kterou řídí současný závodní ředitel Eric Boullier. V září k nim nastoupil hlavní aerodynamik Red Bullu Peter Prodromou, navíc usilují o posílení své jezdecké sestavy - usilovně o přestupu jednají s Fernandem Alonsem, jenž u Ferrari po sezóně také končí.
Boullier v nedávném rozhovoru změny ve vedení závodní stáje avizoval. Provozní ředitel Jonathan Neale a hlavní konstruktér Tim Goss však zůstávají. "Neodcházejí a jejich odchod ani není v plánu," uvedl mluvčí týmu.
Sportovní ředitel Sam Michael po sezóně u McLarenu končí (foto: McLaren)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.