McLaren pokračuje v restrukturalizaci svého závodního týmu: po sezóně jej opustí Sam Michael a vrátí se do Austrálie. Technický ředitel Tim Gossa a provozní ředitel Jonathan Neale zůstávají.
Britský tým dnes potvrdil, že jeho sportovní ředitel po závěrečném závodu v Abú Zabí ve Wokingu skončí a zamíří se svou rodinou zpět do své rodné Austrálie.
Michael své rozhodnutí odejít oznámil McLarenu již letos v březnu, což Ron Dennis dle zdroje z týmu "neochotně přijal." Tým zdůrazňuje, že jde o osobní rozhodnutí sportovního ředitele, který má dvě děti.
Třiačtyřicetiletý Australan v evropském motorsportu působí od roku 1993. Ve Formuli 1 má bohaté zkušenosti: pracoval pro Lotus, Jordan, jako technický ředitel Wiliamsu a nyní od roku 2011 u McLarenu, s nímž ještě navštíví poslední tři závody sezóny 2014 v Austinu, v Interlagu a v Abú Zabí.
McLaren pokračuje ve své restrukturalizaci, kterou řídí současný závodní ředitel Eric Boullier. V září k nim nastoupil hlavní aerodynamik Red Bullu Peter Prodromou, navíc usilují o posílení své jezdecké sestavy - usilovně o přestupu jednají s Fernandem Alonsem, jenž u Ferrari po sezóně také končí.
Boullier v nedávném rozhovoru změny ve vedení závodní stáje avizoval. Provozní ředitel Jonathan Neale a hlavní konstruktér Tim Goss však zůstávají. "Neodcházejí a jejich odchod ani není v plánu," uvedl mluvčí týmu.
Sportovní ředitel Sam Michael po sezóně u McLarenu končí (foto: McLaren)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.